Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 09:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: stroomstoring
BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2007 12:11 
Offline

Geregistreerd: wo 11 jul 2007 11:42
Berichten: 3
Afgelopen maandag (9 juli) is er vanwege hevige onweer een stroomstoring geweest bij mij thuis (stop uitgesprongen). Toen dit verholpen was zag ik dat alle lampjes op de eb uit waren. Ik heb de eb opnieuw aangezet maar heb sindsdien geen internet meer en kan ook niet bellen. Het powerlampje brandt, het adsl lampje brandt, het netwerklampje brandt en het wifi lampje brandt. Verder niets, en na ongeveer 10 minuten vallen alle lampjes weer uit en doet ie niets meer.

Ik heb vanalles geprobeerd:
- de eb een tijdje uit laten staan (varierend van 1 uur tot 3 uur)
- de stroom helemaal eraf gehaald (stekkers eruit)
- de eb aanzetten met zowel de computer aan als uit
- na het uitvallen de eb gewoon aan laten staan in de hoop dat ie het vanzelf weer zou doen

Helaas alles zonder resultaat.

Dan is er nog iets vreemds: ik maakte voorheen gebruik van netwerk poort 1 en die doet nu helemaal niets meer (de overige 3 poorten wel...)

Heeft iemand bovenstaande ook ooit meegemaakt?
En hoe dit probleem eventueel opgelost kan worden?

Bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2007 12:17 
Offline

Geregistreerd: do 09 nov 2006 22:38
Berichten: 73
Heb je al geprobeert de helpdesk te bellen. Die kunnen je experia box ook benaderen en eventueel gegevens laden.

Het kan ook zomaar zijn dat de box stuk is en dan zal je een nieuwe ontvangen.

_________________
Planet IPB + Mine


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2007 12:27 
Offline

Geregistreerd: wo 11 jul 2007 11:42
Berichten: 3
Nee ik heb de helpdesk nog niet gebeld. Aangzien ik dit alleen kan doen via mijn mobiele telefoon en dit vanwege de lange wachttijden erg prijzig kan worden heb ik daar nog even mee gewacht.
Ik ben nu bij mijn zus op de computer aan het proberen om aan meer info te komen. En anders bel ik vanavond toch maar naar de helpdesk.
Ik neem aan dat je die alleen kunt bellen als je thuis bent met de computer en eb binnen handbereik....?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2007 16:32 
Offline

Geregistreerd: wo 03 jan 2007 23:13
Berichten: 18
even een berichtje van internet:

Citaat:
Kabelmaatschappijen hebben hun handen vol aan het vervangen van kapotte modems als gevolg van het onweer in de afgelopen dagen. Bij kabelmaatschappij Casema draaien servicemonteurs overuren. Per dag worden op dit moment zo’n vijftig modems vervangen als gevolg van schade door onweer. Andere werkzaamheden blijven liggen, omdat het vervangen van kapotte modems nauwelijks is bij te benen. Een blikseminslag in een woonwijk kan twintig modems tegelijk verwoesten. Een inslag treft vaak meerdere modems, omdat huizen via de bekabeling met elkaar in verbinding staan. ,,Bepaalde series van onze modems zijn kwalitatief iets minder. Die sneuvelen nu door het onweer,’’ zegt Gradus Vos van Casema. Omdat de modems eigendom zijn van het kabelbedrijf, worden ze kosteloos vervangen. Bij maatschappij UPC worden op het moment vijf tot tien procent meer modems vervangen dan normaal


Ik denk eerder dat je modem toch een tik heeft gehad door het onweer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jul 2007 00:49 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
Heidi schreef:
Nee ik heb de helpdesk nog niet gebeld. Aangzien ik dit alleen kan doen via mijn mobiele telefoon en dit vanwege de lange wachttijden erg prijzig kan worden heb ik daar nog even mee gewacht.
Ik ben nu bij mijn zus op de computer aan het proberen om aan meer info te komen. En anders bel ik vanavond toch maar naar de helpdesk.
Ik neem aan dat je die alleen kunt bellen als je thuis bent met de computer en eb binnen handbereik....?


Lange wachttijden? Nee hoor je krijgt meteen een medewerker aan de lijn. En ja ik zou alleen bellen als je thuis bent, anders kunnen we je niet tot weinig helpen. Denk toch dat je een nieuwe EB krijgt.. Of een harde reset moet het probleem nog kunnen oplossen..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jul 2007 09:11 
Offline

Geregistreerd: wo 11 jul 2007 11:42
Berichten: 3
Ik heb gisteren de helpdesk gebeld en zojuist is er een monteur geweest die de eb heef vervangen. Die had inderdaad een tik gehad door het onweer. De monteur vertelde dat hij momenteel een dagtaak heeft aan het vervangen van modems ivm blikseminslag.

Mijn probleem is nu in ieder geval opgelost!
Bedankt voor de reacties...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jul 2007 22:28 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
bedankt voor de terugkoppeling.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling