Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 05:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tevreden gebruiker...
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 22:43 
Hallo allemaal. Dit is mijn eerste post, maar ik lees al enige tijd mee. Nadat ik IPB had besteld bij Planet Internet (ik had al internet van Planet), kwam ik dit forum tegen. Veel gelezen over oplossingen, maar vooral veeeeeeeeel problemen.

Gisteravond om 20.30 uur alles aangesloten en het nummer 1369 gebeld voor de portering. Ik was direct bereikbaar op zowel mijn ISDN-1 (goedkopere variant ISDN-2) als via de Experiabox (Grijs). Heb nu dus tijdelijk even twee toestellen in de kamer om de gesprekken op beide lijnen aan te nemen. Prima dus !

Tot nu toe ben ik erg tevreden en heb geen enkel probleem met de installatie gehad zoals ik deze lees op het forum. De gebruiksaanwijzing is zeer duidelijk en volg de stappen in boekje A en B en het komt goed. Goed lezen is erg belangrijk... Overigens begrijp ik heel goed dat er veel mensen zijn met problemen. Toch zie ik dat er veel problemen opgelost kunnen worden door juist lezen. Vanavond was ik nog bij iemand die dacht dat ze niet meer bereikbaar waren: alleen de lijn was geporteerd; de splitter er tussen uit en schon fertig !!! :D

Ik hoop dat alles hier OK blijft; het blijft techniek.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 00:14 

Gefeliciteerd viss5162

Dan behoor jij bij de grote meerderheid waar wel goed werkt in één keer.

Geluksvogel :wink:

En nu maar hopen dat het allemaal goed blijft werken. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 00:18 

ik heb ook altijd pech :cry: :cry: :cry: :shock:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 09:14 

Bij mij werkte het eigenlijk ook meteen hoor.

Gebeld worden ging de eerste twee weken nog wel over ISDN maar zelf bellen werkte prima over IPB.
Na portering werkte het bellen zoals het zou moeten.
Maar ik begin nu wel "last" te krijgen van verbroken verbindingen echter de ene keer wel en de andere keer weer niet.

Wat wel een beetje krakkemikkig is is het interne netwerk van de EB.
Mijn PC's "zien" elkaar opeens niet meer en dan zet ik de EB even uit en weer aan zodat het weer werkt.
Dat is niet echt handig maar ook geen grote ramp.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 15:42 

Gefeliciteerd! En vooral: houden zo!
Ik was van maart tot begin november ook een tevreden gebruiker. Een enkele storing vond ik erbij horen, het was een nieuwe product en ik was er snel bij. Maar latere ontwikkelingen - waarover ik elders uitvoerig bericht - waren erbarmelijk: wekenlang storingen en slecht werkende verbindingen, moeilijk bereikbare helspdesk 1ste lijn (15 minuten wachttijd gemiddeld), vrijwel onbereikbare 2de lijn (zij bellen u - wat lang niet altijd gebeurt en zeker niet binnen de beloofde termijn) en dat dan wellicht voor een deel te wijten aan werkelijk onbegrijpelijke meldingen van de 1ste lijn - als je die ff navraagt.
Het succes van het IPB-concept lijkt de kapaciteit van KPN & dochters hier & daar boven het hoofd gestegen :cry:
Maar zolang als het goed gaat, moet je ervan genieten ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2006 12:36 
Robèrt schreef:
Bij mij werkte het eigenlijk ook meteen hoor.

Gebeld worden ging de eerste twee weken nog wel over ISDN maar zelf bellen werkte prima over IPB.
Na portering werkte het bellen zoals het zou moeten.

Volgens mij is het porteren ook het "spannendste" moment voor het laten slagen van IPB. We bellen in ieder geval uit via IPB (=gratis) en ontvangen telefoontjes op zowel de oude ISDN-1 en de nieuwe IPB-lijn.

Zelfs mailinstellingen, downloaden via nieuwsgroepen is geen enkel probleem. Verbindigingen zijn stabiel. Nog steeds positief dus en een tevreden gebruiker. :D

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2006 13:49 

Hier ook een tevreden gebruiker van IPB :D
Alles werkt perfect, bellen & gebeld worden.
Overgestapt van ISDN.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 10:59 
viss5162 schreef:
Ik hoop dat alles hier OK blijft; het blijft techniek.

Nog steeds erg tevreden; de portering is inmiddels gedaan (1 Week !) en alles werkt prima.

Het enige waar ik tegen aanloop is het trage downloaden uit nieuwsgroepen, maar ik kan er geen vinger op leggen of dat ligt aan IPB. Het kan ook een trage server zijn bij Planet... Ik houd het in de gaten, maar ik heb in dit form gezien dat er meer mensen zijn met deze klachten. De download op speedtest en BBned zijn prima.

To zover. Fijne feestdagen allemaal en een goed 2007 toegewenst.

BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 13:14 

viss5162 schreef:

Nog steeds erg tevreden; de portering is inmiddels gedaan (1 Week !) en alles werkt prima.

Het enige waar ik tegen aanloop is het trage downloaden uit nieuwsgroepen, maar ik kan er geen vinger op leggen of dat ligt aan IPB. Het kan ook een trage server zijn bij Planet... Ik houd het in de gaten, maar ik heb in dit form gezien dat er meer mensen zijn met deze klachten. De download op speedtest en BBned zijn prima.

To zover. Fijne feestdagen allemaal en een goed 2007 toegewenst.

Wat is je normale downloadsnelheid en je (te) lage bij nieuwsgroepen?
Oja, met welke newsreader download je?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 15:51 
Citaat:
Wat is je normale downloadsnelheid en je (te) lage bij nieuwsgroepen?Oja, met welke newsreader download je?

Heb 3MB variant Planet; normaal haalde ik snelheden van 300 KB/s, maar nu is het nog maar 20 KB !! Plus het feit dat telefoongesprekken voor alleen voor mij kwalitatief slecht zijn. De beller an de andere kant merkt hier niets van...

Ik maak overigens gebruik van FTD en download met newsleecher (3 lijnen, is ook max. bij nova.planet.nl)

EDIT: ik maak nu gebruik van een (tijdelijk) gratis nieuwsserver (Easynews.nl) en hier haal ik 320 KB/s download. Prima dus. De trage download heeft gewoon te maken met de server van Planet en niet de verbinding.

Overigens blijft het stotteren van de spraak wel aanwezig tijdens telefoongesprekken. Zie dit forum over QoS etc. Er is al veel over geschreven en er is ZELF weinig aan te doen, KPN moet dit doen.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 00:00 

Nog even over de nieuwsgroepen. Laatste tijd hier problemen met de snelheid.(s'avonds) Ik ben overgestapt op een payserver. Uiteraard goedkoop en makkelijk te beëindigen :wink: Wereld van verschil. 8) Ik heb geen problemen meer.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]