Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 01:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 16:38 
Hallo allemaal,
Ik heb gisteren de EP aangesloten, maar ik moet het nummer 1369 bellen om het abonnement te activeren.
Ik krijg steeds de melding:
DIT NUMMMER IS NIET IN GEBRUIK.
Het is toch nodig voor de nummerportering,
zo blijf ik via KPN bellen volgens mij.
Alles werkt nu perfect.
Gisteren moest ik om een zoemer op mijn telefoonlijn te krijgen eerst 2 sterretjes intoetsen, dan kreeg ik pas de zoemer.
Inkomende gesprekken waren wel normaal mogelijk.

Tientallen malen geprobeerd iemand van de helpdesk 0900 1905 aan de lijn te krijgen, uren geprobeerd, lukt niet.
Helpdesk is totaal onbereikbaar.

Ik heb hem bedraad aangesloten (windows XP + SP2) omdat draadloos niet ging.
Kreeg steeds de melding: Kan modem niet vinden.
Had de wireless USB adapter ( Speedtouch 121 g ) gebruikt.
Dus weer terug gebracht, scheelt weer 49,90 euro.

Ik had mijn firewall en Norton uitegeschakeld.


Nu net heb ik de EP verplaatst, de korte kabel van de telefoonaansluiting naar de EP vervangen door de lange normale telefoonkabel die ik eerst gebruikte, omdat ik de EP in de computerkast wilde hebben.
Nu werkt ineens mijn telefoon normaal, hoef die 2 sterretjes niet meer in te toetsen om een zoemer te krijgen.

Ook kan ik nog niet inloggen op KPN beheer telefoniegegevens,
moet dit meteen kunnen of zitten daar enkele dagen tussen?


Hoop dat iemand mij kan helpen, bij voorbaat vriendelijk dank.
Groetjes Dunya


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 17:10 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
je hebt het over "de korte kabel van de telefoonaansluiting naar de EP vervangen ". is de splitter wel aangesloten.
toegang tot mijn kpn zal nog even duren, dus nog even geduld.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 17:26 
Hoi, ja de splitter is normaal aangesloten zoals het moet.
Ik had van de vorige modem een gewone normale telefoonkabel lopen, van 5 meter, van aansluiting naar modum.
Deze heb ik nu weer gebruikt, in plaats van 1 van de kleine bijgeleverde kabeltjes van de EP.
Met de oude gewone telefoonkabel doet mijn telefoon weer normaal,
en met een van de bijgeleverde kabeltjes was dat dus niet het geval.
Moest toen steeds die 2 sterretjes eerst intoetsen om een zoemer te krijgen.
Blijft het probleem waarom tel 1369 niet bereikbaar is.
Groetjes Dunya


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 17:30 
ps.
de splitter ligt bij mijn telefoonaansluiting.
Kabel van splitter (uitgang modem) van 5 meter loopt naar modem (ingang ADSL)
Telefoon zit gewoon in de splitter aangesloten.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 17:37 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
is telefoneren in zijn algemeen wel mogelijk, is alleen 1369 onbereikbaar.
kijk toch nog eens goed naar de aansluiting;
vanuit het israpunt aansluiten op splitter; van modemkant splitter naar adsl van eb en van telefoonkant splitter naar lijn eb.
andere mogelijkheid: wellicht tijdelijk een ander type telefoon aansluiten.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 17:51 
Ja, zit allemaal goed, heb ook al met andere telefoon geprobeerd.
kan alles bellen, alleen dat nummer 1369 geeft problemen.
Dit nummer is niet in gebruik wordt steeds gezegd.

Ik moet het weekend bij mijn dochter de EB aansluiten, ben benieuwd of ik daar dezelfde melding hoor.

Ik moet erbij vermelden dat mijn planet account en kpn accountnamen verschillend zijn.
De medewerker in de kpn winkel heeft enkele jaren geleden bij aanvang planet abonnement in mijn naam een spelfout gemaakt, dit kon toen niet meer terug gedraait worden.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 17:54 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
probeer eens de helpdesk van kpn te bellen (0800-0407; gratis) wellicht kunnen zij je van dienst zijn. kan ook zijn dat ze je doorsturen naar helpdesk planet. misschien heb je geluk en krijg je een behulpzame medewerker van kpn aan de telefoon.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 18:20 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
@Dunya) Er was vandaag een storing met de VRS-call.
Je moet de VRS-call wel via TEL1 van de EB doen, de telefoon uitgang van de splitter moet verbonden worden met de lijn aansluiting op de EB.

Dus niet een telefoon aansluiten rechtstreeks op de splitter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 18:27 
dunya schreef:
ps.
de splitter ligt bij mijn telefoonaansluiting.
Kabel van splitter (uitgang modem) van 5 meter loopt naar modem (ingang ADSL)
Telefoon zit gewoon in de splitter aangesloten.


Telefoon zit gewoon in de splitter aangesloten.

Nu zit de telefoon in de LINE uitgang van de EP,
en de telefoon in tel1 van de EP. nu moet ik dus weer die 2 sterretjes intoetsen.
Heb nu KPN aan de lijn, en wodt doorverbonden, ogeblik geduld a.u.b.
Volgens de eerst medewerker die ik aan de lijn had komt dat ik daarnaast nog een analoge aansluiting heb, maar die sterretjes werkt ook binnenkort niet meer zei hij.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 18:44 
THANKS!!!! voor jullie hulp!
Heb intussen KPN aan de lijn gehad, het nummer 0800 0407, thanks!
Kreeg een hele aardige behulpzame medewerker aan de lijn, en die verbond me door.
Wat was nu het probleem?

Het lag aan TNT :evil:
Die had verzuimt KPN mede te delen dat de EP afgeleverd was.
Daarom was de lijn nog niet vrijgegeven door KPN.

Het VoIP lampje moest branden, en dat was niet het geval.

Morgen wordt het bij KPN handmatig gedaan, en dan moet hij branden, en dan kan ik ook contact krijgen met 1369 en hem aktiveren.
Daarna kan ik ook op de site KPN beheer telefoniegegevens.

Ontzettend bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Dunya

(ps, ik laat morgen nog even weten of alles goed gegaan is) :lol:


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 18:49 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Dunya voor alle zekerheid nog even het aansluitschema.

Afbeelding

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 18:57 
Ja Willy, zo zit hij precies.
Thanks voor het duidelijke plaatje! :lol:
Groetjes Dunya


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 sep 2006 11:26 
Hoi allemaal.
Het lampje op de EB brand nog steeds niet.
KPN weer aan de lijn gehad, ze weten er van, er is rapport van opgemaakt, ze zijn er mee bezig, kan een paar dagen duren.
We wachten geduldig af! :roll:
Wordt vervolgt!


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 sep 2006 19:53 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Zou toch nog maar even een poging wagen en de tweedelijns aan de telefoon vragen.Die moeten eea zo voor jou in werking kunnen zetten (vooropgesteld dat het geen administratieve achterstand is)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 15:35 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
HOERA!!!!!
Hij doet het!
Net brandde ineens het VoIP lampje.
Dus gelijk telefoon gepakt, en ja hoor, de zoemer deed het.
1369 gebeld, en ik kreeg nu een bandje te horen met de mededeling dat internetplusbellen geaktiveerd was.
De site KPN beheer telefoniegegevens is voor mij nog niet te openen, maar dat is normaal, dat duurt enkele dagen.
Dus alles is nu in orde.
Iedereen heel hartelijk bedankt, zonder jullie hulp had ik misschien maanden zonder telefoon gezeten.
THANKXXXXX!!! :D :D :D :D :D :D
Groetjes Dunya :lol:


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling