Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 15:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 16:06 

Niet alle vaste nummers krijgen verbinding met mijn tel.nr. Sommige vaste nummer krijgen een soort "informatietoon" als ze bellen. Er is geen pijl op te trekken. Mobiel gaat overigens altijd goed.
Ik heb dit al eens gemeld en men veronderstelde dat er een verbinding bij mij in huis naar de stekker van de telefoon verkeerd zat. Maar daardoor kan dit probleem toch niet veroorzaakt worden.

Wie heeft info, of herkend dit???

Greetzzz
Harry

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 21:55 

vonx schreef:

Ik heb dit al eens gemeld en men veronderstelde dat er een verbinding bij mij in huis naar de stekker van de telefoon verkeerd zat. Maar daardoor kan dit probleem toch niet veroorzaakt worden.

Harry

Is dit ook iets nader te specificeren want hier kun je meerdere kanten mee op.(neem aan dat portering al achter de rug is)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2006 11:52 

IPB via analoge of ISDN lijn?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 20:09 

Hoi,

Ik herken het probleem. Sinds vorige week ben ik van ISDN overgestapt op IPB.
Afgelopen weekend was het lampje van de NT1 uit, dus zitten we nu volledig op IPB.

Ik kom het volgende tegen:
- al een aantal maal niet bereikbaar via vast/mobiel , telefoon gaat bij de beller één keer over en dan blijft het stil. Ik hoor zelf thuis niets overgaan. Na een tijdje (10 min) werkt alles gewoon weer. :?
- stem van de beller is onderbroken (in stukjes gehakt), ik ben goed te verstaan (gaat ook na een tijdje weer over) :?
- internet verbinding hangt spontaan (ik maak VPN verbinding naar m'n werk). Na reset (uit/aan) van de Experiabox werkt alles weer normaal. :?

Ik heb 3 telefoons parallel aangesloten op TEL1

Ja, ik heb een download progamma aanstaan (max 200 verbindingen), maar deze is niet erg actief. Hiervoor zijn géén poorten opengezet in Experiabox.

Tot nu toe waren de ervaringen met IPB bellen in mijn omgeving erg goed, maar bij mij is het toch iets anders......

Heeft iemand tips en/of ideeen?

Groeten, Tonnie

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 20:17 

Mijn advies zou zijn om eens even te kijken hoe het gaat zonder een downloadprogramma aan.wellicht dat er dan al verschil is want het gaat niet om hoe actief je programma is resp hoeveel je aan het downloaden bent,maar met name om het aantal verbindingen dat met de box wordt gemaakt (hoofdzakelijk udp verbindingen)
De Box verzuipt nu gewoon en daarom moet hij eerst weer uit en dan weer aan.
Ook hier is wellicht van toepassing dat het pas wezenlijk beter zal gaan als het telefoonverkeer definitief gescheiden wordt van het adsl verkeer (streaming,downloaden,games etc)

Maak je verder gebruik van Dect of een gewoon toestel ?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]