Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 09:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 14:58 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Zou je kunnen inloggen en kijken op welke snelheid je modem traint ? Als het idd zo is dat je een brakke lijn hebt (wat zou blijken uit de lijnmeting ?) dan moet men ook aan kunnen geven waar het dan zit ! Heb je daar iets over gehoord ? Verder lijkt het me niet acceptabel dat je zo lang moet wachten op een reactie ?!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 15:40 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 16:44
Berichten: 34
Willy schreef:
Citaat:
Komen gezamenlijk tot de conclusie dat de lijn naar de centrale toe is afgeknepen door de KPN en dat 3 mb de hoogst te behalen snelheid is.
vreemd verhaal, eens kijken wat onze techneuten hiervan zeggen. :wink:


Als je er iets aan hebt, ik ben aangesloten op de centrale in Ried (friesland).

@Maarten
Heb je iets aan deze output?

ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.1 (G.DMT)
Maximum line rate: 3040 kbps (downstream) / 256 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Line attenuation: 33 dB (downstream) / 28 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

Nog even voor jou Maarten.
Deze snelheden zijn dus ook in de centrale zelf gemeten aan de DSLAM poort. Oftewel, de centrale zelf geeft geen hogere sneldheid door.

Ergens moet toch staan welke maximale snelheid er aan een centrale aangeboden wordt :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 17:17 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
En dit zijn mijn waarden met comfort van Planet. Dus ???? Zou het om de line attenuation gaan dan ??



Status: Cable connected
Line mode: G.992.1 (G.DMT)
Maximum line rate: 6144 kbps (downstream) / 768 kbps (upstream)
Noise margin: 11 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Line attenuation: 18 dB (downstream) / 14 dB (upstream)
Output power: 13 dBm (downstream) / 8 dBm (upstream)

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 21:39 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Doerak schreef:
Willy schreef:
Citaat:
Komen gezamenlijk tot de conclusie dat de lijn naar de centrale toe is afgeknepen door de KPN en dat 3 mb de hoogst te behalen snelheid is.
vreemd verhaal, eens kijken wat onze techneuten hiervan zeggen. :wink:


Als je er iets aan hebt, ik ben aangesloten op de centrale in Ried (friesland).

@Maarten
Heb je iets aan deze output?

ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.1 (G.DMT)
Maximum line rate: 3040 kbps (downstream) / 256 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Line attenuation: 33 dB (downstream) / 28 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

Nog even voor jou Maarten.
Deze snelheden zijn dus ook in de centrale zelf gemeten aan de DSLAM poort. Oftewel, de centrale zelf geeft geen hogere sneldheid door.

Ergens moet toch staan welke maximale snelheid er aan een centrale aangeboden wordt :?:


Je zit dus idd op een 3.0 Mb/s - 256kb/s en het grappige is dat er bij Planet op IPB niet zo'n abbo bestaat dus dat er iets niet goed zit is wel duidelijk.Dat dit gemeten is aan de DSLAM poort en dus in je modem staat is logisch.Bijgevoegd een leuk linkje om te zien hoe eea nu werkt:

http://www.zyxel.nl/support/a006.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 21:51 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 16:44
Berichten: 34
Maarten schreef:
Doerak schreef:
Willy schreef:
Citaat:
Komen gezamenlijk tot de conclusie dat de lijn naar de centrale toe is afgeknepen door de KPN en dat 3 mb de hoogst te behalen snelheid is.
vreemd verhaal, eens kijken wat onze techneuten hiervan zeggen. :wink:


Als je er iets aan hebt, ik ben aangesloten op de centrale in Ried (friesland).

@Maarten
Heb je iets aan deze output?

ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.1 (G.DMT)
Maximum line rate: 3040 kbps (downstream) / 256 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Line attenuation: 33 dB (downstream) / 28 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

Nog even voor jou Maarten.
Deze snelheden zijn dus ook in de centrale zelf gemeten aan de DSLAM poort. Oftewel, de centrale zelf geeft geen hogere sneldheid door.

Ergens moet toch staan welke maximale snelheid er aan een centrale aangeboden wordt :?:


Je zit dus idd op een 3.0 Mb/s - 256kb/s en het grappige is dat er bij Planet op IPB niet zo'n abbo bestaat dus dat er iets niet goed zit is wel duidelijk.Dat dit gemeten is aan de DSLAM poort en dus in je modem staat is logisch.Bijgevoegd een leuk linkje om te zien hoe eea nu werkt:

http://www.zyxel.nl/support/a006.html


Goed dat wij het daar allemaal over eens zijn :wink:
Is er ergens uit te zoeken of de aanvoer naar de centrale idd afgeknepen wordt :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 22:42 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Ik zou je willen adviseren de feiten in een brief op papier te zetten,en Planet te vragen eea zsm in orde te maken en dat je ook verwacht dat eea tzt gecompenseerd zal gaan worden.Je blijft anders maar bellen en praten en met allemaal verschillende personen die je op zich wel willen helpen maar je bent al een tijdje bezig !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 17:48 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 16:44
Berichten: 34
Arrrrrrggggggggggghhhhhhhhhhh,

Ik wordt langzaam niet goed.
Ben ik afgelopen zondag aan het downloaden valt mij ineens op dat mijn snelheid maar 180 KB/s is (1.5 mb).
Denk ik, dat is niet goed. Ik niets gelezen van storing oid, dus maar even een telefoontje gepleegd met 0800-0407.
Ik vertel mijn verhaal, blijkt dus dat iemand een lijnmeting heeft gedaan en besloten heeft om de lijn maar weer te downgraden naar 1.5 mb.
Ik vervolgens vragen of ie in iedergeval weer op 3 mb gezet kan worden, weigert deze persoon dat te doen (het zou niet uitmaken ivm reset ed en men zou beter kunnen bekijken dat de snelheid maar 1.5 mb is ipv 6 mb).
Anyway zegt die goser dat er naar de DSLAM poort gekeken moet worden in de centrale. Ik denk dat is een goed plan.
Wordt ik zojuist gebeld door de KPN die een monteur wil langssturen om de koperdraad verbinding in huis te bekijken/door te meten.
Ik het hele verhaal weer verteld dat er reeds een storingsmonteur langs in geweest en in huis alsmede in de centrale een snelheidsmeting heeft verricht. Vervolgens moet deze persoon overleggen met een collega die er meer vanaf weet. Wordt ik teruggebeld met de mededeling dat er waarschijnlijk nog telefoniespanning op de lijn staat en dat kan de snelheid nadelig beinvloeden. Morgenochtend wordt daar naar gekeken en moet ik maar checken of de snelheid daarna wel ophooggegaan is.
Zo niet moet ik weer kontakt opnemen met mijn provider.
Ik wordt er zo langzamerhand niet goed van.
Er zijn diverse mensen/afdelingen die allemaal langs elkaar heen werken en er is niemand die eea coordineert.
Hoe moet ik nou weten bij welke afdeling ik moet zijn ergo welke afdelingen er allemaal mee bezig geweest zijn.
Is er nou geen KPN-er die meeleest en kan rondvragen wat hier allemaal gaande is?
Het voorstel van de HD medewerker om de DSLAM poort te bekijken in de centrale leek mij heel plausibel, maar vervolgens komt er dus weer een afdeling in aktie die iets heel anders wil/gaat doen.

Het ergste vind ik nog dat zonder mijn medeweten de snelheid gedowngrade is en als ik er om vraag het gewoon vertikt wordt om de snelheid (in ieder geval naar 3 mb) weer aan te passen.


Laatst bijgewerkt door Doerak op ma 19 jun 2006 21:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 20:31 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Citaat:
Is er nou geen KPN-er die meeleest en kan rondvragen wat hier allemaal gaande is?
Zou ook best willen dat er hier een KPN mol van het forum gebruik maakte als lid en voor sommige problemen echt wat kon betekenen, we hebben wel enkele KPN monteurs als lid en die doen ook hun best om te helpen voor zover mogelijk. Maar b.v een tweede lijns medewerker van KPN zou ook van harte welkom zijn hier :wink:

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 21:33 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Doerak schreef:
Arrrrrrggggggggggghhhhhhhhhhh,

Ik wordt langzaam niet goed.

Het voorstel van de HD medewerker om de DSLAM poort te bekijken in de centrale leek mij heel plausibel, maar vervolgens komt er dus weer een afdeling in aktie die iets heel anders wil/gaat doen.

Heb je al je klacht per email kenbaar gemaakt?

Zie ook http://www.sleeuwijkonline.nl/experiabo ... .php?t=295


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 21:40 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 16:44
Berichten: 34
Nog niet.
Bedankt voor de tip, ga ik later deze week eens doen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 21:43 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Er is die bekende wet dat als een keer iets fout gaat er van alles fout gaat :cry:
Heb je de mogelijkheid gehad om een brief te sturen ? Verder zou het een optie zijn om toch nog eens een afdelingsmanager te spreken,ze doen het niet snel maar het is mij ook gelukt en dan zijn er toch meerder deuren die zich openen tot derde-lijns aan toe.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 21:46 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 16:44
Berichten: 34
Nog geen brief gestuurd.
Heb ook gedacht om een afdelingsmanager te spreken te krijgen, maar als degene die je aan de lijn hebt voet bij stuk houdt, wordt je daar niets wijzer van. Je kunt het niet afdwingen.
Maar ik zal bij mijn volgende telefoontje (as donderdag) eens wat verder in de KPN organisatie proberen te komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 21:59 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Uitleggen wat er gaande is en je niet laten afschepen door een eerste lijns persoon,vasthouden en doordrukken ! Suc6


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2006 16:43 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 16:44
Berichten: 34
Even een update.
Natuurlijk is er geen snelheidsverhoging opgetreden na mijn laatste letefoontje over de spanning op de telefoonlijn.
Heb zojuist naar 0800-0407 gebeld, verhaal uitgelegd en gevraagd naar afdelingchef of manager. Werd doorverbonden met de technische dienst afdeling Multiplay. Die heeft mijn lijn weer omgezet naar 6 mb.
Speedtest gaf niet het gewenste resultaat (213.02 KB/s).
Is ticket aangemaakt voor afd netwerkbeheer.
Wordt binnen 2 a 3 dagen teruggebeld door medw van afd Multiplay.
Deze persoon dacht trouwens ook dat het probleem niet in huis zit maar waarschijnlijk in de wijkcentrale.
Wordt vervolgd.


Laatst bijgewerkt door Doerak op vr 23 jun 2006 11:01, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2006 17:47 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Het lijkt me ook zo goed als uitgesloten dat het bij jou thuis zit ! Ben benieuwd wat de uitkomst is,en als ze je terugbellen,blijven hangen totdat je een oplossing hebt gevonden want dit duurt onderhand te lang,desnoods maar een derde lijns of wie dan ook er bij halen !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling