Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 22:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2007 22:33 

IPB is dit moment redelijk tot goed stabiel geworden.Natuurlijk zijn er uitzonderingen en is het altijd wel ergens goedkoper te krijgen.
Aan de andere kant zijn er ook nog bekwame mensen binnen KPN die ook flexibel zijn en klantgericht denken dus neem de gok !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2007 22:35 

Beste Frank,

Uiteindelijk ben ik wél overgestapt naar UPC...... 8)
40 euro per maand goedkoper kon ik niet laten liggen.
En precies hetzelfde als wat ik had bij Planet.

Alles ging van een leien dakje bij mij, gelukkig wel!
Maar IPB is een goed product, nooit problemen mee gehad.

Alleen maar het modem vervangen is wat kort door de bocht van de Helpdesk.
Je moet tenslotte je telefoons aansluiten op de EB.
De oude telefoonlijn mag je ook aansluiten op de EB.
(Althans bij een Siemens EB kon dat)
Na portering kan die er weer af.
Voor portering komen inkomende gesprekken op de "oude" lijn binnen terijwl uitbellen via de EB gaat.

Hoe dan ook, het komt vast goed.
Lees goed wat er staat in de handleiding, controleer de draden goed.
Dan kan het niet fout gaan.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 18:19 

Let wel bij was het al een probleem om mijn bestaande
abbo van 4 mb te verhogen naar 6 mb
Het volgende gebeurde de net geplaatste webspace met alles wat er net een paar weken opstond was ineens niet meer berijkbaar
Tevens mijn mailadressenwaren spoorloos
Wat hadden ze gedaan inplaats van in mijn ogen heel simpel mijn snelheid te verhogen
Had ik weer een nieuw abbo gekregen en was alles wat ik had verdwenen Weg mail weg home page alles kon ik weer opnieuw gaan maken
Dus hou je hart maar vast goed op zijn plek vast
Ik duim met je mee dat het voor jou wel goed gaat maar heb mijn twijfels hier over

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 18:12 

Beste Horny, Robèrt en anderen,

Ik heb gisteren Planet gebeld en de boel geannuleerd.
Daar was een directe aanleiding toe: de ontvangst diezelfde dag van de brochure "InternetPlusBellen Overstapplan in 3 gemakkelijke stappen".

Uit die brochure blijkt dat er ook nog een hele administratieve procedure bijhoort. Er wordt gewaarschuwd om vooral tijdig bij de oude provider op te zeggen.
En daar heb ik nou net geen vertrouwen in. Aangezien voor zover ik weet KPN eigenaar is van Planet, vind ik het ook merkwaardig dat ze dit niet onderling kunnen regelen.
Het was dus net één bruggetje te ver. Alles bij elkaar is de situatie mijlenver verwijderd van wat me vorige week nog was voorgespiegeld. Ik heb er gewoon geen zin meer in, en ben er eerlijk gezegd ook een beetje pissig over hoe dat gaat.

Tijdens het telefoongesprek, waarin ik moest uitleggen waarom ik wilde annuleren, werd mijn vermoeden dat het een rommeltje is eigenlijk bevestigd.
"U kunt niet meer annuleren meneer, dat had u voor 3 december moeten doen."
Ik: "Maar in de brief die ik vandaag van u ontving, staat dat ik binnen 7 dagen na dagtekening kan annuleren. De dagtekening van de brief is 30 november - wat trouwens wel raar is voor een brief die ik pas op 5 december ontving."
De mevrouw aan de lijn begon ijverig te tikken, en moest me tenslotte gelijk geven. Ze merkte nog op dat KPN en Planet vaak niet goed op elkaar zijn afgestemd.
De order is dus geannuleerd, en tot mijn grote opluchting staat dit ook vermeld op de online check.

Voorlopig blijf ik dus maar bij mijn dure Planet-abonnement, gewoon omdat ik op dit moment geen gedoe kan hebben. Over een jaar of twee ligt dat anders, en dan zien we wel weer verder.

groeten
Frank

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 18:48 

OK, duidelijk.
Opgelost.

Zo zie je maar dat ze mensen bellen om over te stappen die dat eigenlijk niet willen.
Maar door de telefonische benadering lukt het wel.

Ik hanteer deze stelregel: "ze bellen mij niet om mij voordeel te geven maar om er zelf een voordeeltje uit te slaan".
Dat zal ook deze keer wel weer opgegaan zijn..... 8)

M.v.g,
Robèrt

Laatst bijgewerkt door Robèrt op vr 07 dec 2007 15:19, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 14:55 

Frankli schreef:
Uit die brochure blijkt dat er ook nog een hele administratieve procedure bijhoort. Er wordt gewaarschuwd om vooral tijdig bij de oude provider op te zeggen.
En daar heb ik nou net geen vertrouwen in. Aangezien voor zover ik weet KPN eigenaar is van Planet, vind ik het ook merkwaardig dat ze dit niet onderling kunnen regelen.

Dit hoef je niet zelf te regelen, dit is te regelen via de zogenoemde VRS-call, 1369.

Als je dat telefoontje had gepleegd dan werd planet vanzelf opgezegd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 15:23 

blizzaa schreef:
Frankli schreef:

Dit hoef je niet zelf te regelen, dit is te regelen via de zogenoemde VRS-call, 1369.

Als je dat telefoontje had gepleegd dan werd planet vanzelf opgezegd.

Maar juist dingen die vanzelf gaan dragen bij tot een grotere twijfel.
Het is namelijk niet precies duidelijk wat je allemaal te wachten staat bij dit soort zaken.
Eigenlijk zou je een soort van "stappenplan" moeten krijgen, zo van wat gebeurd er allemaal precies als die dit doet.
Duidelijkheid is wat de consument wil.

Dit moet dan natuurlijk weer niet op 24 A4-tjes komen te staan.... 8)
Desnoods status-updates per e-mail ontvangen.
Als het maar duidelijk is.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]