Bron Kassa website
Consument spant met succes kortgeding aan tegen KPN:
Sommige mensen worden al maanden tot wanhoop gedreven door KPN. Een van hen is Anneke van Lennep. Zij liet het er niet bij zitten en heeft een kortgeding tegen KPN aangespannen. Ze werd in deze zaak geholpen door haar rechtsbijstandsverzekeraar van Unive. Het verweer van KPN luidde als volgt: “Gedaagde bestrijdt de vordering niet en stelt er alles aan te doen om het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.”
De rechter heeft ze op alle punten in het gelijk gesteld: betalen van € 500,- voor iedere dag dat Anneke van Lennep geen verbinding heeft en vergoeding van de gemaakte onkosten. Nog dezelfde avond is haar verbinding weer gemaakt. Het loont dus om KPN voor de rechter te dagen als ze maar blijven aanmodderen. Als u geen rechtsbijstandverzekering heeft en een advocaat in de arm nemen te duur is, kunt u zich ook tot de Geschillencommissie wenden. De Geschillencommissie voor Providers is op dit moment in oprichting, maar u kunt al terecht bij die voor de Telecom. Zie
http://www.sgc.nl