Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 23 jun 2025 22:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 11:45 

Robdbx schreef:
Iedereen heeft last van de lange wachttijden

Ook wij als IPB monteur moeten soms heel lang wachten

Wel héél soms 10 minuten, meestal de eerst wachtende maar zeker nooit langer dan een kwartier. Misschien ligt dat aan de regio waar je werkt. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 13:44 

Telefoon doet het nog niet (heb nog maar eens gereset terwijl ik wacht tot planet terugbelt). Maar nu keek ik via onze computer in de EB (speedtouch) en heb ik de internetverbinding getest:

Testresultaten
o DSL
o ATM
o PPP
o IP
x Internet
xVerbinding naar gateway (195.190.249.50)

(o = ok x = fout)

zouden de telefoonproblemen hieraan kunnen liggen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 15:08 

kheb nog iets opgemerkt: Wanneer ik probeer te bellen heb ik eerst een kiestoon, wanneer ik het volledige nummer heb ingetoetst is het even stil en dan hoor ik een soort van klik. Tegelijkertijd met dat klikje knipperen ook het voice- en internet-lampje van de speedtouch heel even. Vervolgens is het weer stil. :roll:
Iemand een idee? Dadelijk bel ik de helpdesk weer, omdat ze maandag zeiden dat ze zouden terugbellen maar dit nog niet gedaan hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 15:09 

Nee. Dat kruisje wil alleen zeggen dat een pingtest naar ip-adres 195.190.249.50 niet goed uitgevoerd is. Een fout in de firmware van de SpeedTouch want ip-adres 195.190.249.50 is ook niet te pingen.

Zoals blizzaa al aangaf zit het probleem waarschijnlijk in je SIP-accounts, je moet alleen een 2e lijns helpdesk medewerker aan de telefoon zien te krijgen krijgen die dit kan oplossen. En dat is heel moeilijk voor een gewone IPB-klant. De meeste kans maak je na 22.00uur.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 17:58 

Marcel schreef:
Zoals blizzaa al aangaf zit het probleem waarschijnlijk in je SIP-accounts, je moet alleen een 2e lijns helpdesk medewerker aan de telefoon zien te krijgen krijgen die dit kan oplossen. En dat is heel moeilijk voor een gewone IPB-klant. De meeste kans maak je na 22.00uur.

Bedankt voor je reactie, ik probeer vanavond meteen een 2e lijns medewerker te pakken te krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 20:34 

Robdbx schreef:
Iedereen heeft last van de lange wachttijden

Ook wij als IPB monteur moeten soms heel lang wachten

Idd helaas wel,maar een van de targets die KPN zich gesteld was een snellere resp kortere wachttijd :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 18:45 

Net een uurtje aan de telefoon gehangen en uiteindelijk een 2e lijns medewerker aan de lijn gehad. HIj heeft de gegevens opnieuw ingevoerd; resetten, en nu werkt alles weer :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 21:31 

Het kost heel wat moeite, maar uiteindelijk een goed resultaat.

Deze topic gaat dan op slot.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]