Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 25 jun 2025 21:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 22:29 

Iedereen bedankt zover voor hun reactie.

Wellicht ter verduidelijking,het is niet voor ondergetekende maar voor een kennis.

Nog wat aanvullende informatie.Ik kan ze gewoon bellen,zowel met IPB als met mobiel.Zij kunnen mij ook gewoon met hun toestel bellen.

Een andere persoon uit de kennissenkring kan hun niet bereiken,(gewoon analoog),een volgende kennis weer wel,maw er geen touw aan vast te knopen of er een structuur zit in wie hun nou wel kan bellen en wie niet :roll:

Ze worden alleen wel helemaal horendsdol van deze ellende :cry:

Heb zelf de hele bedrading nagekeken,zit kort op het isra punt,splitter is verwijderd,allemaal orginele bekabeling,ADSL gaat als een tierelier,allemaal KPN-spul (telefoons),Lampjes op EB branden correct,reset maakt niks uit enz enz.

Zou het zin hebben om een tweede telefoonnummer te activeren of loop je dan tegen hetzelfde probleem aan ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 22:37 

Ga dan even na of "die andere persoon uit de kennissenkring" ooit InternetPlusBellen cq Surfen en Bellen heeft aangevraagd maar hier geen gebruik van heeft gemaakt/gecanceld heeft.

Er moet toch een logica in zitten.. :evil: ..grrr... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 22:49 

Ok,ik zal ze vragen dit te checken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 12:33 

Ik heb even nagevraagd,maar het lijkt er op dat zo ongeveer iedereen hun wel mobile kan bereiken,mensen met IPB ook,maar op het moment dat het via analoog/isdn gaat zeg maar de "oude vertrouwde" manier er dan problemen ontstaan als geschetst.

NB:wat is een porteringsflag :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 22:07 

Maarten schreef:
NB:wat is een porteringsflag

ehhh, ingewikkeld verhaal maar zal een poging wagen.

Telefoonnummers worden in reeksen bekend gemaakt in een telefooncentrale. bv 010-1120000 t/m 010-1129999. Deze nummers blijven daar ook altijd bekend. Ook als je het nummer meegenomen heb naar een andere provider of IPB. Op het nummer in de telefooncentrale wordt op het geporteerde nummer een "porteringflag" gezet.

Als er iemand vanuit het "oude" telefoonnet naar je nummer bel dan komt hij op de oude telefooncentrale. Omdat er een porteringsflag staat wordt er een query gedaan op een nummerdatabase. In deze database staat bij jou nummer een routerings nummer. De verbinding van de eerste order verkeers centrale (EVKC) naar de nummercentrale (NRC) wordt verbroken en er wordt aan de hand van het routeringsnummer een verbinding geschakeld naar de provider waar je nu zit.

Als de flag niet staat dan is het nummer voor het "oude net" niet ingebruik en krijg je een melding.

Bel je vanaf een andere provider dan wordt op de Regionale Acces Centrale (RAC) al een query op de nummerdatabase gedaan. Er wordt dan meteen een routeringsnummer ontvangen en gaat het goed.

Gezien het bovenstaande en het feit dat je niet vanuit het "oude net" bereikbaar ben, kan je dus de conclusie trekken dat waarschijnlijk de proteringsflag niet staat op het nummer.

KPN is de enige die dit kan herstellen. Alleen niet de IPB Helpdesk maar de mensen van het vaste net. Daarom het advies om dit bij 0800-0407 te melden.

Het is een heel verhaal. Hopelijk is deze uitleg een beetje te begrijpen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 23:51 

@Flappie:Bedankt voor je uitleg,al doende leert men :)

Zal contact opnemen met mensen van het vaste net !

To be continued.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2007 15:13 

@Flappie:heb een heel aardige dame gesproken die moest lachen en was van mening dat jij nog meer wist dan hun technische dienst of mensen die overzeese kabels moesten bijhouden :roll:

:cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2007 20:24 

Wat ik graag zou willen weten is bij welke provider c.q via welk product de persoon belt die jou niet kan bereiken.
Lijkt mij een routerings probleem .... zeker als je al geporteerd ben naar IPB
Kan zijn dat zijn provider denkt dat je nog op het vaste net bent te bereiken terwijl dat niet meer zo is...

- IPB HetNet
- IPB Planet
- Slim bellen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 00:32 

Ruffes schreef:
Wat ik graag zou willen weten is bij welke provider c.q via welk product de persoon belt die jou niet kan bereiken.

Mensen die analoog bellen,ook via KPN/netwerk,kunnen de kennis niet bereiken.Via gsm zijn ze zeg maar 99.9 % bereibaar,via IPB ook.

:roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 15:40 

Flappie schreef:
Als de flag niet staat dan is het nummer voor het "oude net" niet ingebruik en krijg je een melding.

Bel je vanaf een andere provider dan wordt op de Regionale Acces Centrale (RAC) al een query op de nummerdatabase gedaan. Er wordt dan meteen een routeringsnummer ontvangen en gaat het goed.

Gezien het bovenstaande en het feit dat je niet vanuit het "oude net" bereikbaar ben, kan je dus de conclusie trekken dat waarschijnlijk de proteringsflag niet staat op het nummer.

@Flappie:

Je bent idd slimmer :wink:

Na 39 minuten in de wcht gestaan te hebben heb ik de tweedelijns medewerker verzocht hiernaar te kijken en ja hoor dit (flag) was het probleem.Eea omgezet en het schijnt te werken,want we hebben meteen even de proef op de som genomen,en de telefoon ging over en er was verbinding !

De mensen zijn erg blij dat het opgelost schijnt te zijn,want ze hadden alle hoop al laten varen,dus bij deze ook namens hun hartelijk dank :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 17:07 

Graag gedaan.

Ik ben blij dat het opgelost is!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 17:34 

Flappie schreef:
Graag gedaan.

Ik ben blij dat het opgelost is!!

Capture The Flag zeg maar.... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 18:29 

http://en.wikipedia.org/wiki/Capture_the_flag

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 21:53 

Maarten schreef:
@Flappie:heb een heel aardige dame gesproken die moest lachen en was van mening dat jij nog meer wist dan hun technische dienst of mensen die overzeese kabels moesten bijhouden :roll:

:cry:

Tja, is eigenlijk triest! Het zetten van de porteringsflag is een belangrijk onderdeel van de portering. Veel HD medewerkers hebben ook geen idee hoe het netwerk opgebouwd is en gaan ook verkeerde adviezen geven. Controleer de bedrading, enz.

Maar dit probleem is opgelost!
Misschien leren de HD medewerkers die hier actief zijn er iets van :lol: hihihihi (geintje)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 00:18 

Zoals ik ook in een PM van Maarten had gezet (topic was net even gesloten nl). Je ziet nu ook dat comunicatie erg belangrijk is in deze gevallen, er zijn nl vergelijkbare gevallen bekend die toch weer net even anders zijn kwa probleem en dus allemaal ook een andere oorzaak hebben.
Als er direct was gezegd op 12 jan.:
" Mensen die analoog bellen,ook via KPN/netwerk,kunnen de kennis niet bereiken. Via gsm zijn ze zeg maar 99.9 % bereibaar, via IPB ook "
dan hadden waarschijnlijk de reacties meer op één lijn gezeten en was de oorzaak mogelijk ook in één dag bekend.
Ik geloof best dat als de eerste lijns gebeld wordt met de melding dat "sommige mensen hem/haar niet kunnen bereiken" er gekeken wordt lokaal (kabeltjes e.d.), kwalijk vind ik het wel als er niet doorgevraagd wordt want de situatie kan ernstiger zijn dan je op het eerste gezicht zou denken/mensen aangeven. Zie deze situatie, de info op 12 januari klinkt heel anders, en minder ernstiger, dan die op 17 januari.

@Flappie:
Complimenten voor de goede uitleg over de porteringsflag en het oplossen van het raadsel :wink: (al hoewel het in de eerste fase nog alle kanten opgekund had kwa oorzaak).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]