Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 12:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 12:35 

Ik ga niet aan het belangerijkste voorbij,ik weet alleen dat dit de eerste vragen van KPN zullen zijn die je dan alvast gecontroleerd hebt en dus niet van toepassing !

Van 11 Mbps blijven in de praktijk maximaal ongeveer 5,5 Mbps over en van de 54 Mbps ongeveer 27 Mbps,dus het is merkwaardig dat er zo´n groot verschil in snelheid is :!:

Mag ik je vragen om nog eens een test te doen maar dan bedraad en bij voorkeur de 100 Mb van BBned :?: 2x

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 13:05 

Maarten schreef:
Mag ik je vragen om nog eens een test te doen maar dan bedraad en bij voorkeur de 100 Mb van BBned :?: 2x

Tuurlijk mag je dat, jij bewijst mij een dienst hoor, niet andersom. :o :o :o En bedankt daarvoor.

Beide keren bedraad 318KB/sec
2de keer had ik ook de ethernetkabel tussen Experia en Sitecomroutertje verwijderd en Sitecom zelfs uitgezet.

Daarna nog eens draadloos met Experia geprobeerd (met Sitecom niet verbonden en uitgeschakeld, je weet maar nooit) - heb download afgebroken want kwam op gemiddeld 66 KB/sec

Daarna toch nog eens via Sitecom 308 KB/sec

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 13:36 

Heb je hem al eens een restet gegeven de EB?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 13:48 

wopper schreef:
Heb je hem al eens een restet gegeven de EB?

ja hoor - keer of 3, geloof ik :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 15:18 
Site Admin

wat voor kanaal wordt gebruikt bij de experiabox en welke voor de sitecom.
kijk voor de zekerheid nog eens voor de nieuwste drivers op http://www.intel.com/support/wireless/w ... 010623.htm

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 16:31 

jwagenaar schreef:
wat voor kanaal wordt gebruikt bij de experiabox en welke voor de sitecom.

Kanalen had ik gechecked en gespreid, zullen we maar zeggen. Nieuwste drivers al geïnstalleerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 17:13 

ik kan weer bellen. :D
Toch het wachten zat zelf maar weer 0800etc... gebeld, na 8 minuten wachten (we gaan vooruit) een medewerker 1ste lijn die er zin bleek te hebben: reset na reset! Telefonie bleef echter stil. Geen voip lampje, in gesprek toon als ik iemand probeer te bellen... Jammer :roll:

Ons dan maar geconcentreerd op wifi. Waarom is mijn oude 11Mbps routertje gemiddeld 3 to 4x zo snel als de 54Mbps Experia?
Nieuwe instellingen gemaakt en getest en getest en getest... met als gevolg dat als ik m'n Experia wifi op b (11 Mbps) zet (dus niet mixed en niet g/54 Mbps) dan is-ie net zo snel als m'n 11Mbps Sitecom - gemiddeld 300 KB/sec - een ok waarde voor mijn abo. Zet ik 'm echter op g (54) of mixed (11/54) dan zakt de snelheid weer naar rond de 100 of minder. (BTW kan iemand dit verklaren?)

Opgelucht dat iig 1 probleem getackeld was, plots een brainwave :idea: Toen ik de nieuwe Experiabox kreeg moest die voor telefonie aangemeld worden met z'n MAC adres. Dat had niemand me verteld maar daar kwam ik achter toen ik met de nieuwe box niet kon bellen. Zo gezegd zo gedaan, en dus aangemeld en dus kunnen bellen. Tot we keer op keer van de lijn werden geknikkerd en ik zag dat we 3 geregistreerde accounts hadden (is hier eerder niet relevant genoemd, maar ja...).
Nadat ik de helpdesk daar op 9/11 over had gebeld, is geruisloos 1 account verdwenen maar daarna konden we ook niet meer bellen of gebeld worden.
Wat nou, dacht ik, als dat verdwenen account nou net het nieuwe account was, gebaseerd op het nieuwe MAC adres van de nieuwe EB. Dan zouden die andere 2, je weet maar nooit, wel eens oude accounts kunnen zijn van de oude box?...
Die had ik uit voorzorg nog niet teruggestuurd, dus heb ik 'm tevoorschijn gehaald, aangesloten en getest. Bingo! Ik kan weer bellen, ik kan weer gebeld worden. En na ook op deze oude EB de wifi op b (11Mbps) gezet te hebben, kan ik ook draadloos internetten tegen een fatsoenlijke snelheid.
:arrow:
Succesverhaal? Deels/voorlopig.
Alles doet het nu, maar voor hoelang? Wanneer gaat iemand bij de KPN de instellingen toch weer resetten naar m'n 2de EB? Hoe komt het dat de b modus wél ok werkt en g en mixed veel langzamer terwijl ze in theorie veel sneller zouden moeten zijn.
Kortom ik verwacht binnnkort weer ellende, want het is duidelijk dat er op verschillende niveaus allerlei niet klopt en als het goed is zouden mensen daar uiteindelijk iets aan moeten doen - wat in dit geval jammer voor mij zal zijn want, he..., hoe krijg ik het dan ooit nog eens uitgelegd allemaal?
:arrow: :arrow:
En uiteindelijk een (gedeeltelijk?) antwoord op de beginvraag: begin november zijn een grote groep gebruikers (waaronder ik) overgezet op een ander netwerk. Dat is om het zachtjes uit te drukken niet rimpelloos verlopen. M.a.w. begin november was er geen landelijke storing IPB. Er was een herstrukturering die fout liep en tot storingen heeft geleid.
Ook het updaten van de firmware in de Siemensboxjes begin november is met storingen gepaard gegaan.
Beste, beste KPN openheid daarover zou zoveel ergernis schelen en uren tijd op en van de helpdesk. Je kan best op begrip rekenen van klanten bij zulke ingrijpende operaties, mensen worden alleen maar redeloos als je ze, zoals o.a. met mij gebeurd is, zonder beleid en zonder begleiding van het kastje naar de muur stuurt!

PS: en verder lijken de nieuwe(re) Alcatel modems (veel) minder problemen te geven dan de zilveren IPB boxjes van Siemens. Maar dat heb ik van horen zeggen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 17:33 

Wat ik weer veel lees en hoor is dat de Alcatels juist met VoIP forse problemen hebben, echter hebben ze veel minder invloed van te groot aantal connecties en invloed op de telefoon verbinding met downloaden.

Tja blijven allemaal wandelgang verhalen waarschijnlijk ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 17:36 
Site Admin

goed te horen dat er beweging in zit.
over de instelling op 11mb ipv 54mb; wellicht is er iets niet helemaal goed met deze adapter. is het mogelijk van een bekende tijdelijk een andere adapter te lenen om te proberen of dit wel goed werkt.
vind het namelijk heel vreemd dat 11mb wel goed werkt en 54mb niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 17:39 

In de toekomst zal het idd zo zijn dat je een andere in jouw geval EB kan vervangen door een andere,maar tot op dit moment moet idd het MAC adres dat onder op de EB staat door de tweedelijns gewijzigd worden in de Sip-gegevens.Indien men dat niet doet kun je niet bellen en daarom kun je met de oude EB wel bellen.Er is nogal wat verwarring omtrent dit verhaal want krijg je dus een nieuwe EB zonder dat er een monteur bij is,dan moet je zelf contact opnemen met de tweedelijns op eea te laten wijzigen resp de eerstelijns moet er een ticket voor aanmaken en men moet je terugbellen maar dat gaat niet (tenzij mobiel).

Verder neem ik aan dat je bent overgezet op een andere server en dat is niet zonder problemen gegaan.

Of de Alcatel modems echt beter zijn moet nog blijken,want er staan nog niet veel uit en als het op een platform niet goed zit,dan heeft een ander modem weinig nut.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 17:39 

jwagenaar schreef:
over de instelling op 11mb ipv 54mb; wellicht is er iets niet helemaal goed met deze adapter. is het mogelijk van een bekende tijdelijk een andere adapter te lenen om te proberen of dit wel goed werkt.

Daar zat ik ook aan te denken, ergens gaat het gewoon mis in de onderhandeling tussen beide. Want je EB kan je snelheid dus wel leveren op WiFi.

Zou een 2e kaart in je laptop proberen of een 2e laptop lenen /of iemand uitnodigen en dan nog eens testen. Het lijkt me zo maar te kunnen dat het echt toevallig die twee types zijn (die jij nu hebt) die niet met elkaar werken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 17:53 

:cry:
op mijn gemailde klachten waarin ik o.a. aangeef dat ik ondanks beloftes maar steeds niet gebeld word en dat het tijd wordt dat dat eens gebeurt a. met excuses en b. met een oplossing, net weer het volgende antwoord gekregen:
(verkort)
Wij hebben van u een klacht ontvangen met betrekking tot uw Internet Plus Bellen abonnement. Naar aanleiding hiervan moeten wij u meedelen dat wij geen mogelijkheid hebben om de door u gestelde vragen per e-mail te beantwoorden voor uw specifieke situatie. ...
Wanneer u nog technische problemen ervaart ... dan verzoeken wij u toch nogmaals telefonisch contact op te nemen met de helpdesk, op 0900-1905 en dan te kiezen voor optie 3 en dan optie 2. Zij zullen het probleem dan in kaart brengen en voor u zoeken naar een oplossing.

Zo gezegd zo gedaan en dan krijg ik een vriendelijk meisje aan de lijn die me zegt dat ik helemaal vekeerd zit en me in de wacht zet op 0900-0244. :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 17:55 

jwagenaar schreef:

Er zijn 6 computers met adapterproblemen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 18:04 

Maarten schreef:
In de toekomst zal het idd zo zijn dat je een andere in jouw geval EB kan vervangen door een andere,maar tot op dit moment moet idd het MAC adres dat onder op de EB staat door de tweedelijns gewijzigd worden in de Sip-gegevens.Indien men dat niet doet kun je niet bellen en daarom kun je met de oude EB wel bellen.

Maarten, de nieuwe had ik ook met MAC adres aangemeld, we hebben er ook een tijdje mee kunnen bellen, maar werden op onvoorspelbare momenten van de lijn gegooid. Dat verhaal en onze tests ga ik hier niet herhalen.

Het enige logische is nu dat de nieuwe aanmelding 'verdwenen' is en de oude weer is komen boven drijven/actief is geworden, anders kon ik nu niet bellen. En ik heb net weer 3/4 uur (inclusief wachttijd) met de kpn 1ste lijn gebeld - met m'n vaste telefoon via m'n oude Experiabox :roll:

Maarten schreef:
Er is nogal wat verwarring omtrent dit verhaal want krijg je dus een nieuwe EB zonder dat er een monteur bij is,dan moet je zelf contact opnemen met de tweedelijns op eea te laten wijzigen resp de eerstelijns moet er een ticket voor aanmaken en men moet je terugbellen maar dat gaat niet (tenzij mobiel).

Zo is het dus gebeurd, ik heb mobiel gebeld en 2de lijn heeft nieuwe MAC adres genoteerd en geactiveerd. Hadden men natuurlijk wel op een briefje bij nieuwe EB moeten zetten...

Maarten schreef:
Verder neem ik aan dat je bent overgezet op een andere server en dat is niet zonder problemen gegaan.

Maybe, medewerker had het over netwerk...

Maarten schreef:
Of de Alcatel modems echt beter zijn moet nog blijken,want er staan nog niet veel uit en als het op een platform niet goed zit,dan heeft een ander modem weinig nut.

Daarom de smeekbede richting KPN: openheid en een stop tot de zaak onder controle is.
Er zijn echt véél mensen met problemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 18:18 

'Wat is er begin november gebeurd i.v.m. IPB?' Zo luidt de topictitel.

Dat begin ik mij nu ook af te vragen.

Mensen horen mij dikwijls niet eens meer en moeten mij terugbellen en vice versa sinds november.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]