Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 12:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 22:43 

Ben sinds 2 weken IPB gebruiker. Ik merk met het downloaden van nieuwsgroen dat de snelheid sterk kan varieren. Ik werk met BNR2 en zou een snelheid van 3MB moeten hebben. Dit wordt echter maar zelden bereikt. ik heb de standaard poort 119 geforward maar merk daarmee geen verschil. Iemand suggesties?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 22:50 
Site Admin

baseer je de snelheid van 3 mb op je abonnement: ipb standaard?
als dat het geval moet ik je helaas teleurstellen. de genoemde snelheden bij alle abonnementen zijn theoretisch maximaal haalbare waardes. in de praktijk zal rekening gehouden moeten worden een verlies aan zogenaamde overhead van 10-15%.
een site die een redelijk tot goede meting doet: http://speedtest.bbned.nl/.
daarnaast is snelheid niet alleen van jouw verbinding afhankelijk, maar ook van de partijen vanwaar je download.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 08:51 

enbeware schreef:
Ik merk met het downloaden van nieuwsgroen dat de snelheid sterk kan varieren.

Is dit overdag reps in de avond of in zijn totaliteit ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 12:19 

Ik kan er nog geen lijn in ontdekken anders dan dat het later op de avond beter lijkt te gaan. De algemene drukte op internet (KPN-net) lijkt een rol te spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 12:22 
Erelid

Hoe was het voor je EB tijdperk, had je toen ook al adsl en hetzelfde abonnement/snelheid

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 12:22 

Is mijn ervaring ook,werke zelf regelmatig met Grabit,maar gaat overdag volop en later in de avond duidelijk minder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 15:02 

Klinkt logisch, in de avonduren is het drukker omdat er dan meer mensen gebruiken van het internet. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 19:39 

Welke reclame is dat ook al weer; klinkt logisch maar dat is het natuurlijk niet.

Ik heb gekozen voor een 3Mb abbonnement omdat ik redelijk veel download. Daar betaal ik dan ook voor en dan wil ik dus ook waar hebben voor mijn geld. Het mag daarbij niet uitmaken of het al dan niet druk is op het net (is kpn-net???)

Overigens had ik voorheen een vergelijkbaar abonnement via ISDN waarbij ik deze problemen niet had. Altijd volle bak. Waaruit ik opmaak dat de draadjes het wel kunnen trekken; die zijn immers niet veranderd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 19:42 
Erelid

Werk je draadloos of met draadje, want daar kan ook nog verschil in zitten. Al even getest op die link die jwagenaar aangaf.

Citaat:
Het mag daarbij niet uitmaken of het al dan niet druk is op het net (is kpn-net???)
En dat kan dus wel degelijke verschil maken, ik heb een 6000/768 abo en als ik iets download zit er echt wel verschil in wanneer ik op het www zit. En dat ligt dus niet aan KPN. Zie het als een drukke snelweg met file.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 20:01 
Site Admin

zoals reeds eerder gemeldt; niet alleen je eigen snelheid is bepalend, ook de partij waarmee je kontakt.
de term "ik betaal ervoor ...". het lijkt mij dan verstandig eens goed de leveringsvoorwaarden van de leverancier te lezen.
als je een constante verbinding wenst, zal je met de leverancier eens moeten praten over 1:1 verbindingen. en kan je verzekeren dan praat je over hele andere bedragen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 21:52 

Maar als ik een 3Mb abo heb genomen, mag ik toch wel meer verwachten dan bij een 1.5 abo. Of moeten die klanten ook maar genoegen nemen met minder? Ofwel, laten we ons allemaal afschepen met minder dan we besteld hebben.

Nogmaals voorheen met isdn had ik hier geen last van; het is dus iets in combinatie met IPB.

Voor Willy; ik werk met een draadje.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 21:54 
Site Admin

heb je door mij eerder genoemde link voor het testen van de snelheid al eens geprobeerd en zo ja, wat zijn waardes?
en ik herhaal nogmaals dat de snelheid ook afhankelijk is van de partij waarmee je verbinding maakt :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 22:39 

heb de test uitgeveord en kom bij bbned op zo'n 300 kB/sec

Even voor de duidelijkheid: ik begrijp jou punt wel maar het gaat mij om de achteruitgang die ik merk in download t.o.v. mijn voorgaande isdn lijn met contact naar dezelfde niewsservers van planet. BNR2 heeft net twee uur staan draaien en ik kom op een gemiddelde van 200 kB/sec terwijl dit voorheen meer dan 300 was. Kortom de omschakeling naar IPB is op dit punt geen vooruitgang. Hopelijk zijn dit allemaal nog "startproblemen" van het product IPB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 22:58 
Site Admin

vooropgesteld dat een snelheidtest een momentopname is, is de genoemde waarde goed voor jouw abonnement.
het probleem zit (en eigenlijk zeg je het zelf al) meer aan de kant van de newsservers. hoogstwaarschijnlijk wordt vanuit daar (door groot aantal gebruikers ?) de verbinding geknepen.
denk dan ook dat het abonnement en de eb prima in orde zijn.
helaas geen oplossing voor jouw ervaringen. probeer anders eens aan de andere kant (de newsservers) te informeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 08:23 

Men zegt dat lijnen niet geknepen worden (in dit geval mbt newsservers) maar ik heb zelf toch wel het idee dat men dit doet.Als je de overhead neemt,evt tijdstip mbt traffic en overige variabelen dan is het niet optimaal maar ook niet slecht.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]