Sinds afgelopen zaterdag heb ik IPB geinstalleerd en daarbij een nieuw draadloos model geinstalleerd (Gigaset USB adapter 108). Mijn vorige eigen netwerk bestond uit een linksys router en een pc-card voor m'n laptop.
Vraag 1:
De gigaset werkt prima als modem voor mijn vaste pc, voor de laptop mis ik dus eigenlijk een extra draadloos modem. Vraag: kan ik mijn huidige pc-card (Linksys Wireless-G notebook Adapeter 2,4 GHz) gebruiken voor de Experiabox? Ik heb reeds geprobeerd deze te installeren maar is niet gelukt. Wat moet ik doen?
Als ik het goed begrijp heb je de pc-card in de laptop zitten? Dan moet je eerst een wepkey of wap aanmaken op de EB en deze verbinding ook maken op de laptop(configuratie, draadloze verbinding maken, wepkey invoeren of wap)
Vraag 2:
Zelf bellen met IPB werkt goed! Als mensen mij willen bellen komt het regelmatig voor dat, bij oppakken van telefoon de verbinding weg is. Heeft dit te maken met nog te porteren van de lijn?
Heb je de splitter er nog tussen zitten, zeker eerst laten zitten totdat je geporteerd bent, duurt een dag of 8 a 10
Graag tips en trucs... Bedankt, groeten Gijs