Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 17:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 15:17 

Sinds afgelopen zaterdag heb ik IPB geinstalleerd en daarbij een nieuw draadloos model geinstalleerd (Gigaset USB adapter 108). Mijn vorige eigen netwerk bestond uit een linksys router en een pc-card voor m'n laptop.

Vraag 1:
De gigaset werkt prima als modem voor mijn vaste pc, voor de laptop mis ik dus eigenlijk een extra draadloos modem. Vraag: kan ik mijn huidige pc-card (Linksys Wireless-G notebook Adapeter 2,4 GHz) gebruiken voor de Experiabox? Ik heb reeds geprobeerd deze te installeren maar is niet gelukt. Wat moet ik doen? :(

Vraag 2:
Zelf bellen met IPB werkt goed! Als mensen mij willen bellen komt het regelmatig voor dat, bij oppakken van telefoon de verbinding weg is. Heeft dit te maken met nog te porteren van de lijn?
:?:

Graag tips en trucs... Bedankt, groeten Gijs

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 18:38 

Gijs schreef:
Sinds afgelopen zaterdag heb ik IPB geinstalleerd en daarbij een nieuw draadloos model geinstalleerd (Gigaset USB adapter 108). Mijn vorige eigen netwerk bestond uit een linksys router en een pc-card voor m'n laptop.

Vraag 1:
De gigaset werkt prima als modem voor mijn vaste pc, voor de laptop mis ik dus eigenlijk een extra draadloos modem. Vraag: kan ik mijn huidige pc-card (Linksys Wireless-G notebook Adapeter 2,4 GHz) gebruiken voor de Experiabox? Ik heb reeds geprobeerd deze te installeren maar is niet gelukt. Wat moet ik doen? :(

Als ik het goed begrijp heb je de pc-card in de laptop zitten? Dan moet je eerst een wepkey of wap aanmaken op de EB en deze verbinding ook maken op de laptop(configuratie, draadloze verbinding maken, wepkey invoeren of wap)

Vraag 2:
Zelf bellen met IPB werkt goed! Als mensen mij willen bellen komt het regelmatig voor dat, bij oppakken van telefoon de verbinding weg is. Heeft dit te maken met nog te porteren van de lijn?

Heb je de splitter er nog tussen zitten, zeker eerst laten zitten totdat je geporteerd bent, duurt een dag of 8 a 10
:?:

Graag tips en trucs... Bedankt, groeten Gijs

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 18:45 

Vraag 1: zie sticky http://www.sleeuwijkonline.nl/experiabo ... .php?t=239

Vraag 2: Zou kunnen, kan ook andere oorzaken hebben. Gaarne meer info over type telefoon en wat er nog meer op TEL1 is aangesloten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 19:53 

Marcel schreef:
Vraag 1: zie sticky http://www.sleeuwijkonline.nl/experiabo ... .php?t=239

Vraag 2: Zou kunnen, kan ook andere oorzaken hebben. Gaarne meer info over type telefoon en wat er nog meer op TEL1 is aangesloten.

Telefoontype is de Phoenix 400 van KPN en twee wat oudere typen van KPN.
Ik heb het kanaal gewijzigd, Gigaset herkend dit automatisch en werkt verder prima.

PC-card voor Laptop is nog hopeloos. Vreemde is dat het netwerk soms wordt herkend en er verbinding tot stand wordt gebracht (hij herkend zelfs handmatig ingestelde kanaal van EB) maar er kan niet gesurfd worden; pc-card staat op automatisch detecteren van netwerk en kanaal. Zelfs bij handmatig configureren (IP adressen en zo invullen) wordt een enkele keer de verbinding gemaakt en zo weer afgekapt... erg vaag...

En ja de splitter zit er nog tussen. Moet die blijven zitten tot na het porteren of kan ie eerder weg?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 22:17 
Erelid

Citaat:
En ja de splitter zit er nog tussen. Moet die blijven zitten tot na het porteren of kan ie eerder weg?
Splitter kan/mag pas weg na de portering omdat het telefoonverkeer wat binnen komt nog op de oude manier werkt en uit bellen gaat wel via de EB en Voip

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 22:28 

Gijs schreef:
PC-card voor Laptop is nog hopeloos. Vreemde is dat het netwerk soms wordt herkend en er verbinding tot stand wordt gebracht (hij herkend zelfs handmatig ingestelde kanaal van EB) maar er kan niet gesurfd worden; pc-card staat op automatisch detecteren van netwerk en kanaal. Zelfs bij handmatig configureren (IP adressen en zo invullen) wordt een enkele keer de verbinding gemaakt en zo weer afgekapt... erg vaag...
Klinkt alsof er een verkeerde WPA of WEP key is ingevoerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 jul 2006 10:14 

Marcel schreef:
Gijs schreef:
Klinkt alsof er een verkeerde WPA of WEP key is ingevoerd.

Okee, bedankt voor de reacties. Ik blijf het proberen... wordt vervolgd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 20:41 

Ik kan weer draadloos internetten met mijn laptop. Het probleem zat em in de software die XP schijnbaar niet of niet volledig had geinstalleerd.

Ik heb alle software van de pc-card opnieuw geinstalleerd en via "configuratiescherm" - "systeem" - "systeemeigenschappen" - "hardware" - "apparaatbeheer" kwam ik erachter dat het Windows stuurprogramma voor de pc-card niet volledig was. Dubbelklik op -netwerkadapters- en de software werd geinstalleerd. Dit probleem opgelost!

Andere vraag: sinds de herinstallatie van de pc-card geeft Windows de volgende twee foutmeldingen
-Microsoft Visual C++ Runtime Libary-
Runtime Error
Abnormal Program Terminatio

en

-OdHost-
CoCreateInstance failed
status 0x80040154

Wat houdt dit in en wie weet hoe dit opgelost moet worden?

Bedankt alvast.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 21:42 

Gijs schreef:
-OdHost-
CoCreateInstance failed
status 0x80040154

Wat houdt dit in en wie weet hoe dit opgelost moet worden?

Bedankt alvast.

Mooi dat je weer kunt internetten en een feedback geeft !

Mbt bovenstaande vraag heb ik even gekeken en er zijn meerdere mensen met deze boodschap :wink:

http://tinyurl.com/f4rey

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 11:58 

Na enig speurwerk op internet ben ik er achter gekomen dat probleem veroorzaakt wordt door niet goed geinstalleerde software van de pc-card. Heb vervolgens de pc-card software verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Werkt goed en ben de foutmeldingen kwijt.

Andere vraag: heb veel last van storingen (niet bellen en gebeld kunnen worden). Na de grote storing vorige week is het regelmatig mis. Krijg veelal ingesprektoon. Meestal is deze storing de volgende morgen weer verholpen maar echt prettig is het niet!
Herkenbaar en wat moet ik doen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 12:06 

Je Voip lampje is gewoon aan ? Bel je met een Dect-toestel of een gewoon toestel ?

Als dit voorheen niet het geval was,dan zou ik even contact opnemen met de HD en ze naar je Voip-gedeelte laten kijken,wellicht zit daar iets niet helemaal goed ?!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]