Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 02:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 apr 2006 10:49 

Ik probeer mijn netwerk, bedraad aan de praat te krijgen via een router, natuurlijk weet ik dat die ook in de box zit maar mijn bedrading loopt van zolder door het huis en dus heb ik een router nodig om naar de andere computers te gaan. Wie weet welke instellingen ik nodig heb want alleen aansluiten is helaas niet genoeg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 apr 2006 11:31 
Erelid

Waarom een router achter een router, dat is volgens mij vragen om problemen omdat er al een router/switch in de box zit. Je kan toch 4 computers bedraad op de box aansluiten. Ikzelf heb er twee bedraad draaien in een netwerk en dat gaat perfect. Heb de box wel boven staan bij de hoofdcomputer. Als je box beneden staat bij jou, misschien hem naar boven verplaatsen of is dat geen optie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 apr 2006 12:06 
Site Admin

andere mogelijkheid is deze 2e router te configureren als "domme" switch. kortom de routerfunctionaliteit laten lopen via de experiabox. zoals willy al aangaf is 2 routers achter elkaar vragen op problemen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 apr 2006 12:13 
Erelid

Als bovenstaande allemaal niet zou lukken of niet kan, zou je voor een paar tientjes ook een losse switch kunnen kopen en die er achter zetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 apr 2006 13:12 

snah schreef:
Ik probeer mijn netwerk, bedraad aan de praat te krijgen via een router, natuurlijk weet ik dat die ook in de box zit maar mijn bedrading loopt van zolder door het huis en dus heb ik een router nodig om naar de andere computers te gaan. Wie weet welke instellingen ik nodig heb want alleen aansluiten is helaas niet genoeg.

Kun je dit visueel duidelijk maken ? De EB heeft 4 aansluitpunten en mocht dat niet voldoende zijn dan een switch aankoppelen een eenvoudige oplossing.Heb je meer dan 4 computers die zou willen aansluiten ?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]