Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 03 jul 2025 01:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 20:03 
Site Admin

Maarten schreef:
Dat kan ook nog niet omdat het nog niet beschikibaar is dus wellicht een te enthousiaste uitspraak van de 2e lijns HD :wink:

maarten, dit klinkt wel heel overtuigend ..... hebben we hier te maken met een medewerker van KPN of Siemens ??? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 20:15 

Ik heb net weer contact gehad met de tweede lijn. Ik zou teveel spyware hebben openstaan en moest adaware gaan draaien dan zou mijn snelheid toenemen.
Niet dus is nog steeds 5968 kbps

Op mijn vraag of de firmware update niet er op kon worden gezet zij de betreffende medewerker dat zijn collega's dat niet hadden mogen doen omdat dat bij isdn niet kan.

isdn update zou eind van de maand komen.

Ondanks alle vriendelijke mensen van de helpdesk, want dat zijn ze wel. ben ik er dus nog steeds niets mee opgeschoten. Afwachten maar tot de isdn update en dan weer gaan bellen :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 20:28 
Site Admin

Paul Engelen schreef:
Ik heb net weer contact gehad met de tweede lijn. Ik zou teveel spyware hebben openstaan en moest adaware gaan draaien dan zou mijn snelheid toenemen.
Niet dus is nog steeds 5968 kbps:cry:

ze verkondigen (vriendelijk) bij de helpdesk de meest grote onzin (spyware en adaware zorgen voor een snelheid van 6 ipv 12 mb). ik zou gewoon een downgrade naar comfort (= 6 mb) eisen; scheelt volgens mij 20 euro in de maand.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 22:12 

jwagenaar schreef:
Maarten schreef:
Dat kan ook nog niet omdat het nog niet beschikibaar is dus wellicht een te enthousiaste uitspraak van de 2e lijns HD :wink:

maarten, dit klinkt wel heel overtuigend ..... hebben we hier te maken met een medewerker van KPN of Siemens ??? :wink:

Lol,die opmerking heb ik eerder gehad maar ik kan je gerust stellen,en ben geen van beiden :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 22:14 

Maarten schreef:
Paul Engelen schreef:
Had ISDN + adsl advanced. Nu IPB + advanced. Snelheid maar 6.5. Echo in verbinding, geen mobiel kunnen bellen Moet snelheid 12 kunnen halen. Na vele malen bellen en aangemaakte tickets door 2e lijn was er 1 die een extra software updat uitvoerde. Snelheid 10. Zeer acceptabel. Na portering snelheid weer terug naar 6. Software update blijft niet hangen. Ik schijn te ver weg te zitten van de centrale.

Helpdesk heeft wisselende kwaliteit zie mogelijke oplossingen
1x software fout
1x kapotte experia box
1x algehele storing
1x heb je wel geactiveerd?
2x we gaan je snelheid monitoren>> niets meer gehoord

Resultaat na bijna 3 weken. snelheid 6, instellingen niet te benaderen.

Was ik er maar nooit aan begonnen.

Kun je ook aangeven wat de afstand tot de centrale is ? Vraag ook eens aan de helpdesk of ze in je EB willen kijken als het gaat om de volgende waarden:

RCO
Attenuation Downstream en Upstream
Noise margin down/up

Verder zou ik toch nog weer bellen met de HD en verwijzen naar snelheid monitoren en wat de stand van zaken is ! Tevens is het wel belangerijk te weten welke software-update gebruikt is en waarom die niet blijft "hangen"

Heb je ze al naar deze waarden gevraagd ? Zou ik toch maar doen en gewoon er op staan !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 22:45 

Willy schreef:
Ondanks alles duurt dit trouwens wel lang zeg, gaat tijd worden dat KPN zijn zaakjes eens op orde krijgt, dit lijkt natuurlijk nergens op. Begin hier stevig van te balen, de meeste isdn gebruikers kunnen niet in telefoniebeheer en in de webinterface, belachelijk. :evil: :evil: :evil:

Mbt de toegang tot de webinterface,zou je aan de tweedelijns kunnen vragen om de nieuwe firmware vast te installeren maar het risico is dan wel aanwezig dat de nog niet vrijgegeven firmware "verloren gaat" bij een reset en zo weer de oude firmware geladen wordt.

Fraai is idd anders !

Toch zou de nieuwe firmware volgende week beschikbaar moeten zijn resp geladen moeten worden maar dat is vaker gezegd :roll:

Profiel  

Berichttitel: beheer telefoongegevens
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006 10:49 

Hallo allemaal,
Heb een tijd mijn boxje gelaten voor wat ie is, want werd ook gek van KPN. Zoals als gezegd de medewerkers van de helpdesk zijn talrijk evenals de verhalen, non-oplossingen die ze in varieteit bieden. Ik bel nu 4 weken met ze, ben vaderlijk toegesproken, dat ik "moet" luisteren, waarna de telefoon erop werd gesmeten toen ik stelde dat ie dat zijn kinderen maar vertelde en niet een klant. Ook de 2e lijns laat het afweten als ze beloven terug te bellen. Ze kunnen gewoon niet waarmaken wat ze beloven en wat kunnen wij daaraan doen.
Ik heb overigens nog 1 probleem met de box. Mijn intern netwerk functioneert )nog' steeds niet. Alle pc´s krijgen een IP van de box, maar delen van gegevens met elkaar lukt niet. Weet iemand hier iets van =

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006 10:55 
Erelid

Henk heb je de harde schijven/printers enz gedeeld in je netwerk, en met welke Windows versie(s) werk je.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006 10:56 

Staat de Experia wel in dezelfde werkgroep als de aangesloten pc's?
De Experia staat standaard in werkgroep:"Werkgroep".

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 apr 2006 12:50 
Site Admin

vervolg ten aanzien van ervaringen met ipb. de hobbel van het toegankelijk zijn van ipb via mijn kpn is sinds vandaag opgelost. ik dacht dat ipb een onderdeel zou zijn van het totale mijn kpn waarop ook de telefoonrekening online e.d. staat. het blijken 2 aparte ingangen zijn. maar goed het werkt en ben tevreden.

ps. vond het wel toevallig dat ik gisteravond door de kpn werd gebeld en dat het sinds vanmorgen werkt. dit terwijl ik gistermiddag via email een klacht had gestuurd over de lange wachttijd ten aanzien van de openstaande ticket. toeval ????? :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 apr 2006 12:55 

Citaat:
het blijken 2 aparte ingangen zijn
Bij Planet ga je toch via "Mijn gegevens" > inloggen via b.v. abonnement wijzigen > Telefoniebeheer of heb jij een andere manier?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 apr 2006 12:59 
Site Admin

marcel, willy heeft op dit forum al eerder aangegeven dat je ook de link kunt gebruiken die planet gebruikt achter de knop telefoniebeheer. een kwestie van kopieren van de url en plakken in een snelkoppeling

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 apr 2006 13:02 
Erelid

Marcel als je via Planet mijn gegevens/Telefoniebeheer werkt kom je ook in een MijnKPN en die is inderdaad apart van het eventueel oude MijnKPN account wat je daar heb.

Profiel  

Berichttitel: het is beter
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2006 21:38 

Nu ISDN gebruikers ook geintegreerd zijn is mijn snelheid nu opgelopen naar 960.7 kbyte.
Dat vind ik nu wel acceptabel
bedankt voor jullie reacties :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2006 21:44 
Erelid

Graag gedaan en de problemen zijn opgelost, dus een slotje op dit topic.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]