Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 13:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2012 21:33 
Offline

Geregistreerd: do 13 dec 2012 18:18
Berichten: 1
Goede avond,

Ik probeer voor het eerst de telefonie van mijn IPB te gebruiken. Dit wil echter niet lukken.
Het toestel dat ik heb is een Gigaset DX800a. Deze is via een telefoondraad aangesloten op Phone1 en via een netwerkkabel op poort 2.
Nu zou het toestel automatisch het type netlijn ( analoog ) moeten zien, maar dat doet hij dus niet. Wel maakt hij connectie met internet en is ook via de webconfigurator te benaderen.

Het eerste dat ik gedaan heb is de EB (ZTE220N) resetten, de nieuwste firmware versie op de DX800 geinstalleerd en deze tijdens het proberen ook een aantal maal gereset. Heeft allemaal niets geholpen.

Als ik inlog op de EB dan zie ik de DX800 ook in de lijst staan. En bij Voip status zie ik ook mijn nummer als geregistreerd staan.

Ik heb geprobeerd mijn vaste nummer te bellen. Die oproep komt wel binnen, en de DX800 ziet dan ook ineens de analoge lijn. Als ik dan probeer uit te bellen krijg ik een bromtoon en de melding; lijn bezet.

Via deze link; http://forum.kpn.com/t5/Glasvezel-Inter ... td-p/21585
heb ik geprobeerd het nummer als voip aan te melden. Ik krijg dan de melding SIP-registratie is mislukt.

Heeft iemand een idee wat hier mis gaat? Of mij een zetje in de goede richting kan geven?

Alvast bedankt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 dec 2012 18:50 
Offline

Geregistreerd: za 29 sep 2007 13:07
Berichten: 23
heb wel de juiste kabel gebruikt? Bij de dx800 worden 2 verschillende kabel meegeleverd voor telefonie. Kijk even in de handleiding welke je moet hebben. Als je een ander kabel gebruikt als dit is meegeleverd dan werkt het niet


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling