Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 15:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2012 19:56 
Offline

Geregistreerd: di 17 jul 2012 20:33
Berichten: 3
Hallo allemaal,

Onlangs ben ik overgestapt van ADLS2 naar VDSL2. Hierbij heb ik een ZTE modem ontvangen van KPN waar ik niet helemaal blij mee ben. Naar mijns inziens is het een achteruitgang ten opzichte van speedtouch modem 780. Het enige voordeel is van een ZTE-modem is dat het een wireless n ondersteunt, maar hiermee is ook alles gezegd. de webinterface is niet gebruikersvriendelijk en ziet cheap eruit.

Enfin, ik heb een paar problemen met deze modem en hopelijk kan ik hier een oplossing krijgen/feedback voor krijgen

1. Mijn techsolo NAS krijgt op geen mogelijke manier een IP-adres van de ZTE-modem. Hiervoor had ik nooit problemen mee. Een werkende kabel hielp helaas ook niet


De volgende info heeft mijn modem:
Model H220N
Serial Number 219009047712
Hardware Version V1.0.03
Software Version V1.0.02T08.4
Boot Loader Version V1.0.06
xDSL PHY Version A2pv6C030m.d23a

Groeten,

Hawar


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2012 20:12 
Offline

Geregistreerd: di 17 jul 2012 20:33
Berichten: 3
@kpn webcare medewerkers hier,

Mijn probleem met de ZTE-modem wordt steeds erger ervaar ik helaas. Wanneer ik met 2 laptops op het internet zit, dan is het extreem traag. Bij het openen van een pagina in firefox dan gebeurt het heel vaak dat pagina kan niet worden weergegeven.
Er is helemaal niets veranderd aan mijn computers of aan het netwerk. Voorheen werkte het prima met speedtouch 780.

Kan het zijn dat de firmware van de modem bijgewerkt moet worden? Zo, jah waar kan ik de firmware downloaden of kan KPN dat alleen doen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012 10:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 15 aug 2006 10:49
Berichten: 114
Dat ervaar ik hier ook dat het modem steeds minder goed gaat werken............. heb 2 laptops draadloos en 1 PC vast met kabel aan het modem.
En ik zie steeds vaker dat hij de internetverbinding steeds slechter vindt met de bekabelde pc uitroepteken in geel 3 hoekje en na 30 seconden of langer is dat uitroep tekentje weg gebeurt niet altijd maar merk wel steeds dat hij vaker het doet.
Heb de laatste drivers van de netwerkkaart erop en al nieuwe netwerkkabel er aangedaan mocht ook niet baten.???????? Tijd dat ik KPN maar is ga bellen............. :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012 21:21 
Offline

Geregistreerd: di 17 jul 2012 20:33
Berichten: 3
Gisterenavond heb ik contact gehad met KPN hierover. Ze adviseerde mij om de draadlose-verbinding handmatig op kanaal 6 zetten. Dit heb ik ook gedaan, maar het hielp helaas steeds niet. Ik zit nu te kijken om een router aan te schaffen, want met het huidige modem word ik niet vrolijk en das zacht uitgedrukt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2012 08:52 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
Een eigen router is een prima oplossing.
Ik gebruik de ZTE alleen voor de doorgifte en het netwerk in huis word hier door een sitecom router afgehandeld.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling