Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 14:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: slechte lijn
BerichtGeplaatst: do 02 jun 2011 09:56 
Offline

Geregistreerd: wo 01 jun 2011 21:50
Berichten: 8
sinds een aantal weken een slechte lijn van kpn.

bij het bellen hoort de andere kant mij geregeld niet praten, terugbellen of met een mobiel bellen is de enigste optie.
alles wat men aan de andere kant hoort zijn rare piep/brom geluiden of iemand die echt heel ver weg staat te schreeuwen, maar wat bijna onhoorbaar is.

bij itv valt beeld geregeld stil en komt de melding deze zender is tijdelijk niet beschikbaar (en de rest v/h verhaal)

internet traag.

monteurs aan de deur gehad, expbox vervangen voor een nieuwe arcadyan.
problemen blijven..

kpn geeft aan dat het voor de exp box ligt.

inloggen op de expbox geeft ook veel te lage snelheid aan.
ik heb internetplusbellen extra (20 mb / 2mb)
ik krijg van kpn 10,5 mb download en 0,7 mb upload.

(over koper maximaal 18 mb haalbaar)

bij speedtest op de computer blijft er voor internet ca 3 mb over download en 0,5 mb upload.

hebben meerdere mensen dit probleem ?
wordt er ook wat aan gedaan ?

vroeger was mijn lijn een isdn lijn, er zitten geen splitters meer tussen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: slechte lijn
BerichtGeplaatst: do 02 jun 2011 20:25 
Offline

Geregistreerd: do 07 jan 2010 20:10
Berichten: 35
Als KPN aangeeft dat het voor de ExperiaBox zit moeten zij iets voor jouw gaan doen. :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: slechte lijn
BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 21:39 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Helpdesk bellen, zeggen dat er al meerdere monteurs zijn geweest en dat de EB al vervangen is. Vraag of ze een service-monteur kunnen sturen die het probleem wel kan oplossen. Waarschijnlijk een defecte poort in de centrale, of een slechte lijn tussen de centrale en de EB.

Succes.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: slechte lijn
BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011 20:09 
Offline

Geregistreerd: wo 01 jun 2011 21:50
Berichten: 8
waarschijnlijk ligt het in de centrale in a'dam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: slechte lijn
BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011 22:15 
Offline

Geregistreerd: do 07 jan 2010 20:10
Berichten: 35
Heeft KPN de storing momenteel voor jouw in behandeling?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: slechte lijn
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011 21:52 
Offline

Geregistreerd: wo 01 jun 2011 21:50
Berichten: 8
kpn heeft mijn storing in behandeling.

ook werd ik donderdag gebeld door kpn, een aardige dame aan de lijn.
een heel gesprek met haar gehad over mijn storingen.
omdat het momenteel bij de td ligt kunnen zij er niets aan doen, td moet aangeven dat het is opgelost voordat een andere dienst er misschien ook wat aan kan doen.
na een heel gesprek kwamen wij ook op het probleem van mijn itv tuner, deze heb ik pas geleden opnieuw opgestart, en deze reset duurde meer dan 45 minuten.
ook vertelde ik dat mijn motorola 1960 tuner sowieso heel traag reageert op van alles, en dat de nieuwste versie de 1963 (meen ik) wel sneller is dan die ik momenteel in huis heb.
ik had al eens navraag gedaan voor een wisseling, maar dat kon alleen als ik € 150 tot € 200 bij betaal, en dat doe ik dus niet.
de dame aan de lijn beloofde mij er werk van te maken en ze regelde dat er een nieuwe motorola 1963 werd opgestuurd naar mij, kosteloos.
kwam er een bezorger aan de deur, met een pakketje, en ik maakte het open, en wat schetste de verbazing, een 1960, dus deze is weer retour gegaan.
kpn gebeld, en dan krijg je te horen dat wanneer je in het systeem een 1960 hebt, krijg je ook gewoon weer een 1960 opgestuurd, en dan kun je geen 1963 krijgen.
ook begon men weer over de storing, verhaal weer uitgelegd, en dan komen de vragen.
zit er een splitter tussen, nee
al eens een andere telefoon geprobeerd, ja meneer ik heb een nieuw toestel gekocht, en allemaal nieuwe draden gebruikt.
wat is de afstand tot aan de epb vanaf binnenkomst , 50 cm
is er een monteur geweest, ja
is er een nieuw modem opgehangen, ja
nogmaals de splitter
heeft u goeie bedrading, ja (cat 5)

ik heb deze man maar onderbroken en gezegd dat we zo niet verder kwamen.
er is mij tig maal duidelijk verteld dat het ergens voor de experiabox in het netwerk van kpn ligt.
dus of ik het in huis voor elkaar heb, ja dat heb ik

er wordt daar echt vanaf een lijst gewerkt, heeft u dit, ja, ga naar vraag 2, nee ga naar vraag 3 en zo verder.

wordt er een beetje simpel van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: slechte lijn
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2011 05:45 
Offline

Geregistreerd: wo 01 jun 2011 21:50
Berichten: 8
zo mijn lijn is al verhoogd.

heb nu 11 mb ipv 10,5 (download) en 09 mb ipv 0,7 mb upload

das veel hoor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: slechte lijn
BerichtGeplaatst: za 02 jul 2011 07:13 
Offline

Geregistreerd: wo 01 jun 2011 21:50
Berichten: 8
deze week de knoop doorgehakt.

na 2 maanden gezeur en gezeik was ik het zat, en maken we eind juli de overstap naar ziggo.

in de afgelopen 2 maand is er veel gebeurd.

3 x een monteur
adsl over isdn overgezet naar adsl over pstn
heel veel bellen
heel veel mailen.

en nee, het is nog steeds niet zoals het horen moet.

dus wij gaan weg, dwz mijn ouders maken net als wij ook de overstap.

stoef


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: slechte lijn
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 13:25 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Komt idd niet echt professioneel over en je bent afhankelijk van de KPN-dame of heer.Compensatie is wat zou resten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: slechte lijn
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 20:52 
Offline

Geregistreerd: wo 01 jun 2011 21:50
Berichten: 8
nou ben druk aan het mailen met kpn voor compensatie.
er werd mij al ca € 10,- geboden voor de keren dat ik gebeld heb.

1 ook werd mij verweten dat het bij mij in huis ligt, maar de snelheid op de experiabox is gewoon te laag.
2 mijn kabels zouden niet goed zijn.
3 ik zou niet met een medewerker willen praten over compensatie, heb er eentje gesproken, maar hij heeft helemaal niets gezegd over compensatie, alleen dat ze het betreuren dat ik overstap, en als ik overstap dat ik een kabelaar moest kiezen want bij hun liggen de snelheden hoger.
4 ik heb geen recht op 20 mb, want toen ik het contract afsloot voor ipb extra, was dat 8 mb. (ik moet niet zeiken over de snelheid)

maar goed, volgende week donderdag komt mijn ziggo verbinding.
ik zal wel e.e.a. vertellen hoe dat gaat.
alles gaat over naar ziggo, internet, bellen en interactieve tv.
doordat mijn ouders ook overstappen, en zij op hun tv een ci+ modulle hebben kan ik hun hd ontvanger overnemen voor bij mij boven.
gewoon goed uitzoeken hoe e.e.a. te doen is.

stoef


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: slechte lijn
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011 08:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Het is jammer dat het zo gelopen is en zij verder niets willen doen, het lijkt wel kpn :mrgreen: .
Maar je hebt nu geen andere keus, we wensen je veel succes bij Ziggo en hopen dat ze je wensen kunnen waar maken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: slechte lijn
BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011 22:35 
Offline

Geregistreerd: wo 01 jun 2011 21:50
Berichten: 8
ze compenseren al meer.
ben € 75,- overeen gekomen.
alles beter dan niets.

stoef


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling