Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 14:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 15:52 
Offline

Geregistreerd: zo 17 sep 2006 16:02
Berichten: 2
Ik heb InternetPlusBellen van KPN met de experiabox in de vorm van het Thompson modem.

Ik probeer een telefoonnummer in Duitsland te bellen van een bank (00 49 3946 905 221000) die meer dan de gebruikelijke 10 cijfers heeft. Een medewerker van die Bank heeft een rechtstreeks doorkiesnummer met totaal 14 cijfers.
Via mobiel gaat dat prima. Zowel het nummer van de receptie met 13 cijfers en ook de rechtstreekse doorkienummers met 14 cijfers. Allen m.b.v. IPB lukt dat niet.

De helpdesk heeft geen oplossing aangezien volgens hun aan de KPN zijde alles in orde is(?). Of ik zo vriendelijk zou willen zijn om met de buitenlandse serviceprovider contact op te nemen, dat omdat volgens KPN, de settings in hun netwerk niet in orde zijn?

Heeft iemand hetzelfde probleem al eens gehad en zo ja, zijn er oplossingen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 09:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Ik heb hetzelfde met een zuster van KPN, dus als ik ook een service nr. moet bellen naar Duitsland gaat dat ook niet wel mobiel maar niet vast.
En waarom niet? nooit geen zinnig antwoord op gehad volgens mij ligt dit bij KPN.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 11:09 
Offline

Geregistreerd: zo 17 sep 2006 16:02
Berichten: 2
Thanx Henk,

voor je antwoord. Toch lijkt het me dat dit soort servicenummers gaat toenemen. Ik ben het ook met je eens dat ik de indruk heb dat het aan KPN ligt. In mijn telecom tijd (is overigens al een tijdje geleden) kon je b.v in een PABX instellen na hoeveel cijfers deze het nummer afkapt. de rest kwam in de "bittenbak" terecht en werd niet meegestuurd de openbare infra op. Dit lijkt er verdacht veel op.

Misschien dat er nog anderen zijn met suggesties. Ik blijf nu maar even "duur" bellen via mobiel.

Mvg
Winfried


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling