Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 14:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 jan 2011 15:10 
Offline

Geregistreerd: za 22 jan 2011 12:16
Berichten: 8
Sinds het in het noorden beschikbaar is heb ik al IPB, maar sinds ik draadloos internet heb, heb ik soms wel 10x per uur dat de verbinding even wegvalt een ½ minuutje of zo en krijg ik de melding "wachttijd voor verbinding met server voor pop.kpnplanet.nl is verlopen". Niet dramatisch maar zeer irritant.(Her)Kent iemand dit probleem? Ik heb KPN hierover al een paar keer benaderd maar ik geloof dat ze het zelf ook niet helemaal goed weten want iedere keer krijg ik een ander antwoord met als hoogtepunt de mededeling van een klantenservice medewerker dat ik te veel glas in mijn huis had, huhg?? Ik vroeg hem hoe hij dit wist, Google Maps zei hij.
Nu heb ik inderdaad een serre aan mijn huis waar uiteraard veel glas in zit maar of dit nu de oorzaak is? Mijn buren hebben nl hetzelfde probleem en zij hebben geen serre of veel glas en tegen hen is een keer gezegd dat de verbinding tot ongeveer 1 km van ons goed is en daarna steeds slechter word, we zitten te ver van een centrale. En ik vermoed ook dat de kwaliteit van de telefoonkabel die er ligt niet al te best meer is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jan 2011 14:18 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Hoe zijn je mailinstellingen ? Heb je Kpn al eens een meting laten uitvoeren ? Bedraad heb je dit dus absoluut niet ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jan 2011 15:17 
Offline

Geregistreerd: za 22 jan 2011 12:16
Berichten: 8
Van toen ik nog aan een kabeltje internette kan ik me niet herinneren dat de verbinding weg viel. Wat bedoel je met mijn mailinstellingen?
Zo'n meting doen ze dat bij je thuis? dat hebben ze nog nooit gedaan maar ik heb wel eens gebeld en toen hebben ze een of andere meting gedaan en zeiden ze dat de verbinding goed was maar tegen de buren hebben ze een keer gezegd dat de verbinding tot ongeveer een kilometer voor ons goed was en daarna steeds slechter werd omdat we te ver van een centrale af wonen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 11:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Misschien overbodig maar je gebruikt nu nog pop.kpnplanet.nl als mailserver. Kun je dit eens veranderen in pop.kpnmail.nl en kijken wat er dan gebeurt?

Volgens mij zijn vorig jaar de mailservers aangepast cq. omgezet. Zou zo maar het probleem bij jou kunnen veroorzaken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 14:45 
Offline

Geregistreerd: za 22 jan 2011 12:16
Berichten: 8
Oké, dat ga ik eens veranderen, maar heeft dat ook invloed op het internet?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 19:24 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Indirect resp het gaat gezien de melding die je krijgt om het binnenhalen van je mail.Als dit is aangepast zou je ook nog op een ander kanaal kunnen proberen (inzake draadloos)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 21:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Dat van die mailserver, nee, dat mag geen invloed hebben op de normale internetsnelheid qua browsen. Met betrekking tot draadloos zou je eens een ander kanaal kunnen proberen. Geen idee waar hij bij jou op staat. Bij mij op 11( met 7 voor extra bandreedte). Gewoon een kanaal proberen welke niet door een ander wordt gebruikt. Als je buren bv op 11 zitten dan zou je op 9 of op 13 kunnen gaan proberen. Of een lager kanaal, hoewel die lagere kanalen wel eens problemen lijken op te leveren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 jan 2011 10:17 
Offline

Geregistreerd: za 22 jan 2011 12:16
Berichten: 8
Jullie snappen al wel dat ik niet de snuggerste van de klas ben waar het dit onderwerp betreft maar hoe kan ik swichten van kanaal. Ik heb de ExperiaBox SpeedTouch 780 van Thomsom. Heb al op een helppagina gekeken en in het netwerkcentrum maar nergens kan ik iets vinden over overschakelen naar een ander kanaal.

Oh via zoeken kanaal op dit forum is het me reeds gelukt, ik heb 'm op kanaal 13 gezet en de link hoe ik daar kan komen bewaard. Nu maar kijken of het helpt. Tot zover bedankt voor de hulp en info hierover.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 feb 2011 11:33 
Offline

Geregistreerd: za 22 jan 2011 12:16
Berichten: 8
Sinds ik van kanaal geswitcht ben heb ik 2 keer gehad dat de verbinden even werd verbroken, dat is heel wat anders als 10x per uur. Dit schijnt dus de juiste oplossing te zijn geweest.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 14:45 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Dank voor je feedback,dan gaat deze dicht !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling