Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 13:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 18:43 
Offline

Geregistreerd: do 20 jan 2011 12:07
Berichten: 3
Ik woon in het buitengebied en heb geen andere keuze dan de KPN. De afstand tot een wijkcentrale is 4,3 km en de maximaal te behalen snelheid is 8,5 Mb. Daar kom ik redelijk dicht bij in de buurt.
[size=85]Actief: 0 dagen, 6:22:35

DSL-type: G.992.1 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 832 / 7.616

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 3,85 / 40,48

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 19,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 24,0 / 43,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 7,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 11 / 110.470

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 11 / 72

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 4 / 64
Het probleem zit hem meer in kwaliteit van de verbinding. Het modem knalt er bijna nooit uit maar tijdens het gamen gaat alles over van vloeibaar soepel in dikke stroop in de winter op dat moment dat er iemand bij komt die een ping heeft die 30 punten of meer heeft. Dat is een feit. Bij een SN marge van 6,0 en lager ondervind je storingen en het geheel begint te stuiteren.
Deze klacht heb ik meerdere malen bij de KPN gemeld en nu blijkt dat wanneer de verbinding stabiel is, en dat is hij volgens de specs. van KPN., dan staat het systeem dat de klantenservice hanteert geen verdere optie toe. De goedwillende binnen de klantenservice worden gestopt door de tool die ze is geboden en de niet willende helpdeskmedewerker( en die zijn er ) heeft het hierdoor wat makkelijker.
Concreto ben ik op zoek naar een ingang bij de KPN die mij kan helpen en kundig is en die tussende de verzuilde afdelingen van de KPN kan pendelen waardoor ik
1. het gevoel krijg als klant om serieus genomen te worden
2. ik tot nu toe helaas klant ben van KPN omdat er in het buitengebied geen andere aanbieder is met een eigen netwerk
3. de erkenning dat die mensen die met hun vragen niet tot de grote bulk behoren een ingang hebben bij KPN
4. een reden heb om trots te zijn op mijn verbinding met de KPN omdat zij mijn klacht hebben opgelost

Via een goedwillende medewerker van de helpdesk heb ik dit adres gekregen en hoop dat dit een ingang is waardoor ik de vinger op een zere plek kan leggen. Het gevoel van machteloosheid is na een morgen bellen, via het kastje, kluitje met riet via een ander kluitje naar een onbekende kast, gestegen naar een hoogtepunt en daar ben ik niet blij mee.

Wanneer er nog vragen zijn dan hoor ik die/lees ik die wel

mvg Wilco


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 jan 2011 22:07 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Met 4,3km afstand is jouw up-en downloadsnelheid maximaal. Kwaliteit is in verhouding met die afstand ook goed. De SN-marge zit inderdaad aan de grens. Zit het modem rechtstreeks op het ISRA-punt en zijn de aders goed schoon? Welke type EB heb je?

Enige wat je kan doen is een andere modem proberen, dit wil wel aans verschil geven in de SN-marge. Eventueel een downgrade naar 4 of 6Mb kan ook tot een hogere SN-marge leiden.

En wat KPN betreft heb je een goede lijn voor internetten en bellen, gamen is zoals velen forumleden kunnen beamen een bijzaak voor KPN.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 12:29 
Offline

Geregistreerd: do 20 jan 2011 12:07
Berichten: 3
Hallo Marcel,
Alvast bedankt voor je reactie.
In 2010 heeft een monteur van de KPN het ISRA punt vervangen en de juiste bekabeling aangebracht. Na die tijd was de verbinding perfect maar in de loop van de tijd werd de download snelheid verhoogt en nam de kwaliteit van de verbinding af realiseer ik me.
Ik heb een Speadtouch 780( deze staat binnen de kabellengte die erbij wordt geleverd dus < 2m ) en is dit nu een specifiek probleem dat vooral bij dit merk en type voorkomt of is het meer een probleem dat mijn modem geeft ??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 16:18 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
De SN-marge moet hoger. De enige die daar voor kan zorgen is een KPN servicemonteur.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 19:06 
Offline

Geregistreerd: do 20 jan 2011 12:07
Berichten: 3
En dat is nu net waar de KPN vastloopt door haar eigen systeem met als resultaat een niet tevreden klant. Vanmorgen heb ik me weer vreslijjk kwaad lopen maken door de houding en antwoorden van degene bij de klantenservice. Geen moeite willen doen om maar een klein beetje out of the KPN box te denken maar.... ik ben al heel blij met je uitspraak


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling