Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 13:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2010 18:43 
Offline

Geregistreerd: wo 17 nov 2010 12:46
Berichten: 6
Bellen plus abonnement bij KPN Planet.
Gisteren Fritz!box Fon WLAN 7270 aangeschaft.
Mijn Oude THOMSON ST7801 WL vervangen voor de Fritz!box.
Inmiddels geïnstalleerd en ik heb internet verbinding.
Dus tot zover goed.
Maar nu komt het probleem: ik heb geen idee hoe ik de settings van de Internet telephony moet invullen.
Kpn verschillende keren gebeld maar die ondersteunen de Box niet.
Weet iemand voor mij misschien een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Roy59


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2010 20:02 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Hallo,

Wat een toeval; laat ik nu ook roy heten en bovendien eveneens over een 7270 beschikken...!
Voor wat betreft het configureren van sip-accounts kan ik je uiteraard verder helpen maar in geval het je te doen is om telefonie via de KPN dan vrees ik dat dat helaas niet zal lukken.

KPN geeft de sip-gegevens niet vrij voor zover ik weet.

Laat maar even weten wat precies je bedoeling is...

roy(maar dan zonder nummer)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010 15:38 
Offline

Geregistreerd: wo 17 nov 2010 12:46
Berichten: 6
Hallo Roy,

Het probleem is het invullen van de Account information supplied by your Internet telephony provider:
Daar staat User name en Passwoord maar ik weet niet wat ik daar moet invullen.
Ik heb wel de sip-accounts gevonden op mijn oude box.
Daar staat: Toegewezen externe SIP UA ID=1 AOR= tel
Toegewezen externe SIP UA ID=3 AOR=...........
Toegewezen externe SIP UA ID=4 AOR=...........
Dus mijn vraag is waar moet waar staan?
Mijn abonnement is, internet plus bellen.
En wil graag bellen via internet maar dan via de FRITZ!BOX
De FRITZ!BOX heeft gewoon veel meer mogelijkheden en geeft een beter bereik als deThomson van Kpn.
Vriendelijke groet,
Roy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010 20:02 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Hallo naamgenoot,

Je gebruikt dus Internetplusbellen naar ik begrijp.
Daar wringt nu net de schoen want de KPN heeft haar eigen Voip-routers en bijbehorende gegevens afgeschermd.
In mijn IPB-tijd verstrekte de KPN de vereiste SIP-gegevens niet; mocht dat intussen wel het geval zijn dan gelieve de heren experts onder ons hun oordeel hierover vellen.

Bellen met je huidige KPN-telefoonnummer via de Fritzbox wordt dus helaas nooit wat.
Mocht het je uitsluitend daarom te doen zijn geweest dan lijkt het me verstandig de box (van de Fritzshop?) per kerende post terug te sturen en om restitutie van het aankoopbedrag te verzoeken. (je hebt immers recht op een zekere zichttermijn!)

Wil je echter buiten de KPN om andere SIP-accounts aanmaken en zodoende spotgoedkoop uitbellen- en gebeld worden dan is de FB een fantastische alleskunner!
In geval je gebruik van IPB wil blijven maken dan bestaat eventueel ook nog de mogelijkheid de FB op een van de LAN-poortjes van je Experiabox aan te sluiten.
Van cruciaal belang daarbij is het gegeven of de KPN poort 5060 niet hermetisch vergrendeld heeft.

Groet,
roy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010 20:59 
Offline

Geregistreerd: wo 17 nov 2010 12:46
Berichten: 6
Hallo Roy,
Ik ga kijken voor een andere aanbieder voor internet bellen.
De FRITS!BOX wil ik zo en zo houden.
Vandaag weer een paar keer KPN gebeld en die verteld dat ze net zo veel weten als mij.
Dus daar hoef ik niet op te rekenen.
Misschien komt nog iemand kijken op het Forum die de oplossing weet.
Ik hou je op de hoogte.
Groet,
Roy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010 22:33 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Hallo Roy,

Om een Sip-account in de Fritz te kunnen activeren heb je een aantal parameters nodig: het telefoonnumer in kwestie natuurlijk, een accountnaam/wachtwoord en de naam van een server zodat de Voip-router daarop kan inloggen en aldus een verbinding maken.

Met het telefonienetwerk van de KPN gaat dat niet lukken om de doodeenvoudige reden dat je niet beschikt over de benodigde gegevens.

Er blijven echter tal van andere belopties over; om een paar te noemen:

1. voor een luttel tientje koop je bij Budgetphone een telefoonaccount (inclusief een locaal telefoonnummer) waarop je een heel jaar door anderen gebeld kan worden.
Uitbellen met Budgetphone kan ook, op post paid maar tevens pre paid-basis.

2. Veel goedkoper is het om bij voorbeeld via Voipbuster en/of andere SIP-providers uit te bellen.
Bij alle geldt dat je een saldo inkoopt (ca. 12,50 Euro) dat gedurende 3 à 4 maanden geldig is.
Tijdens die periode kun je meestal 300 minuten per week gratis en voor niets uitbellen; belminuten die het beltegoed te boven gaan betaal je ca. 2 Eurocent per minuut afhankelijk van het land van (bel)bestemming.
Deze kosten komen ten laste van je ingekochte saldo ad 12,50.
Is dat saldo op dan vervalt gelijk het recht om 300 minuten per 7 dagen te kunnen bellen.

Duizelt je het inmiddels een beetje?
Probeer je eerst maar eens wat in te lezen op het Internet, er is echt genoeg te vinden hóór!

Heb je eenmaal je keuze gemaakt dan ben ik graag bereid je verder op weg te helpen om de provider(s) van je keuze in de Fritz te configureren.
Het leuke van de box is o.a. de mogelijkheid om kiesregels aan te maken.
Heb je bij voorbeeld gekozen voor een provider waarmee goedkoop naar Duitsland gebeld kan worden dan kun je in de Fritz inkloppen dat alle nummers voorafgegaan door 0049 gekoppeld worden aan die specifieke provider

Het lijkt je misschien een brug (box) te ver maar het is op zich helemaal niet zo gecompliceerd.
Een ander verhaal blijft dat je aan de KPN een product blijft betalen dat je in feite niet afneemt. (internetplusbellen[b])[/b]

Zet dus eerst een en ander op een rijtje en probeer dan tot een beslissing te komen.

Wijsheid toegewenst!
roy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2010 22:08 
Offline

Geregistreerd: vr 19 nov 2010 17:05
Berichten: 1
Hi, wil je meer weten over de instellingen van de FRITZ!Box, zie http://voip.wiki.xs4all.nl/index.php?title=FRITZ!

Het klopt dat helaas VoIP niet werkt. KPN pushed deze gegevens via TR-069. De FRITZ!Box ondersteund TR-069, maar KPN gebruikt ook een cetrificaat. Dit certificaat zit er uiteraard niet in.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2010 23:50 
Offline

Geregistreerd: wo 17 nov 2010 12:46
Berichten: 6
Hallo Roy,

Bedankt voor je informatie.
Ik zal alle mogelijkheden door gaan nemen en er even rustig voor gaan zitten.
Zal wel even duren want ik zie nu al door de bomen het bos niet meer.
Nu staat er ook dat KPN geen VoIP ondersteund.
Wil dit ook zeggen dat ik een andere provider moet gaan nemen?
Het bellen haal ik er zo en zo van af bij KPN , maar zal ook gaan kijken wanneer mijn contract afloopt.
Nou ik spreek je,
Groet,
Roy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 13:00 
Offline

Geregistreerd: wo 17 nov 2010 12:46
Berichten: 6
Hallo Roy,

Inmiddels een voipbuster account genomen en 10 euro ex btw gestort.
Toen een telefoonnummer gekocht bij Budget Phone voor 10 euro per jaar.
Alle twee in de FRITZ!BOX bij Internet telephony gezet.
Ik kan nu bellen met mijn nieuwe nummer.
Heb er al inmiddels verschillende telefoons op aangesloten en werkt perfect.
Ook de ontvangst voor draadloos internet is een stuk beter.
Nu ben ik aan het kijken wat voor meer mogelijkheden de FRITZ!BOX.
Bij KPN neem ik alleen nog maar het abonnement internet.
Roy ik heb veel aan je informatie gehad dus ik wil je bij deze hartelijk bedanken voor de ondersteuning.
Groet,
Roy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 11:24 
Offline

Geregistreerd: zo 13 jun 2010 19:47
Berichten: 13
Hetgeen is geschreven heeft betrekking op KPN Planet maar staat bij het onderdeel KPN internet + bellen, maar dat terzijde.
Vraag: Geldt hetgeen is geschreven ook voor KPN Internet + bellen?
(Ik heb KPN IPB en een TG789VN als experiabox en zou ook dit modem wel willen vervangen door een Fritzbox en met Voipbuster
willen bellen).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 11:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
bekend schreef:
Hetgeen is geschreven heeft betrekking op KPN Planet maar staat bij het onderdeel KPN internet + bellen, maar dat terzijde.
Vraag: Geldt hetgeen is geschreven ook voor KPN Internet + bellen?
(Ik heb KPN IPB en een TG789VN als experiabox en zou ook dit modem wel willen vervangen door een Fritzbox en met Voipbuster
willen bellen).

Ja, met KPN (PLANET) Internet Plus Bellen is het namelijk niet mogelijk om de SIP gegevens te verkrijgen dit i.v.m. security risico's.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 nov 2010 00:31 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Hallo Roy,

Fijn dat je zo tevreden bent met die kleine rode rakker!
Nu het kleinood werkt kun je je misschien verder bekwamen in de vele features die het biedt.
Om een (eigen) voorbeeld te noemen: twee weken geleden naast de toen al bestaande drie accounts een nieuwe aangemaakt voor Voipbusterpro.
Het beltegoed is daar geldig voor een heel kalenderjaar, de overige voorwaarden gelijk aan die van de "normale" Voipbuster met dienverstande dat VP-Pro een starttarief rekent van 0,039.
Nu bel ik geregeld met Duitsland en dan is uitsluitend dit starttarief echt een fluitje van een cent.
Door in de Fritz een kiesregel aan te maken worden alle uitgaande gesprekken beginnend met 0049 nu automatisch gekozen via VP-Pro.
Fantastisch toch?
Bovendien kun je natuurlijk wisselgesprek etc. instellen/activeren.

Mocht je nog met iets zitten dan hoor ik het graag; misschien dat ik je verder kan helpen.

Veel plezier met de box!
roy

n.b.: nog een echte aanrader: Powervoip; gebruik ik om ingaande gesprekken op mijn BP-nummer via de Fritz door te schakelen naar mijn mobiele nummer.
Kost slechts 0,07 per minuut (wordt wél afgerond maar dat is tegenwoordig gebruikelijk)

n.b 2.: wist je al dat je BP-nummer kunt koppelen aan je Voipbuster account zodat je BP-nummer bij uitgaande gesprekken meegestuurd wordt?

n.b.3: nog een tip om rekening mee te houden.
Alarmnummer 112 wordt niet ondersteund door Voipbuster & Co maar wel door BP.
Dus...je doet er goed aan hiervoor een kiesregeltje aan te maken.
Een andere mogelijkheid is bij het eventuele kiezen van 112 dit nummer vooraf te laten gaan door bij voorbeeld *121#
Onder de internet telephony gegevens zie je welk *...# nummer geldt voor BP


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 jan 2011 16:43 
Offline

Geregistreerd: wo 17 nov 2010 12:46
Berichten: 6
Hallo Roy,

Sinds een week kan ik alleen bellen maar niet gebeld worden.
Ik zie budgetphone not registered.
Aan de instellingen heb ik niets veranderd.
Weet jij waar het aan zal kunnen liggen.

Groet,
Roy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 jan 2011 19:32 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Hallo naamgenoot,

Asjemenou.., hoe kan dat nu opeens?!?
Kun je me misschien even benaderen via (weggehaald daar contact reeds gelegd...)
Dan kunnen we buiten het forum om het e.e.a. doornemen/uitsluiten

Groet,
roy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling