Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 12:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010 18:49 
Offline

Geregistreerd: di 02 nov 2010 17:45
Berichten: 1
Hallo,

sinds een aantal maanden zijn wij in het gelukkige bezit van de experiabox (789vn volgens mij). Regelmatig valt de verbinding weg zodat er niet meer gebeld of ge-internet (?) kan worden. De stekker eruit en weer erin is de makkelijkste manier om de boel weer op de rit te krijgen maar dit kan nooit de bedoeling zijn. Gisteren (1-11) maar eens even contact opgenomen met KPN. Het uiteindelijke advies was om de splitter er maar eens tussenuit te halen. Nu heb ik dat eens goed bekeken maar volgens mij kan dat helemaal niet want dan hangt er toch 1 kabel los die we wel degelijk nodig hebben toch. Heeft iemand ervaring met ons probleem?

Ronald


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010 20:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Neem eens contact op met de Web-Care hier op het forum, en stuur een mail naar hun.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010 20:59 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Splitter kan er tussen uit. De hoofdaansluiting van de KPN gaat dan rechtstreeks naar de DSL ingang van de EB. Je houdt dus een splitter en 2 snoertjes over.

Is het door een KPN-monteur geinstalleerd? Is het modem rechtstreeks op het KPN ISRA-punt aangesloten? Zit er geen corossie/vocht op het ISRA-punt?

Als bovenstaande in orde is en nog steeds problemen, dan KPN service monteur laten komen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2010 13:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
Is het probleem inmiddels opgelost?

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2010 13:11 
Offline

Geregistreerd: ma 08 nov 2010 13:19
Berichten: 18
Dit gebeurt bij mij ook erg veel (30 a 40 keer op een dag) er zijn al verscheidene monteurs lang geweest om de kabels door te meten etc. Heb net een nieuwe modem gekregen. Maar de problemen zijn nog niet weg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2010 20:33 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
dewagt schreef:
Dit gebeurt bij mij ook erg veel (30 a 40 keer op een dag) er zijn al verscheidene monteurs lang geweest om de kabels door te meten etc. Heb net een nieuwe modem gekregen. Maar de problemen zijn nog niet weg.

Stuur een PB met de postcode en huisnr. naar KPNwebcare. KPNwebcare is alleen op werkdagen tijdens kantooruren werkzaam.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2010 17:39 
Offline

Geregistreerd: di 30 nov 2010 16:43
Berichten: 3
Dit gebeurt bij mij ook regelmatig.
Advies van de helpdesk was: splitter er tussen zetten, deze werkt ook als filter. Echter geen resultaat.
Volgens helpdesk mag signaal tot 7 maal per dag down gaan.
De log geeft aan: xDSL linestat down en daarna gaat alles down en start de EB opnieuw.

Trouwens, een schriftelijke klacht naat de afd. klantencontacten wordt niet beantwoord.

Bram


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 dec 2010 22:41 
Offline

Geregistreerd: di 30 nov 2010 16:43
Berichten: 3
Uiteindelijk na een maand contact gekregen met de tweedelijns helpdesk. Op advies van hun EB direct na de isra geplaatst, zonder splitten. Dus alle interne bekabeling uitgeschakeld.
Nu een stabiele verbinding . Al 6 dagen zonder down gaan.

Bram


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 00:27 
Offline

Geregistreerd: za 22 jan 2011 12:16
Berichten: 8
Omdat ik in een buitengebied woon het ik IPB. Waar ik last van heb is dat de verbinding soms wel 10x in een uur even uitvalt, een halve minuut of zo, ik hoef niks te doen de verbinding hersteld zich zelf weer. Het is ook niet altijd, soms gaat het weken goed en dan valt de verbinding weer weken tig keer per dag uit. Als ik KPN hierover bel krijg ik allerlei ingewikkelde procedures die ik uit moet voeren en niet helpen, maar de laatste keer dat ik belde kreeg ik een buitengewoon merkwaardig antwoord. De klantenservicemedewerker zei tegen mij dat ik teveel glas in mijn huis had, huhg?? :shock: Ik vroeg hem hoe hij dit wist, Google Maps zei hij.
Nu heb ik inderdaad een serre aan mijn huis waar uiteraard veel glas in zit maar daar staat mijn EB niet en of dit nu werkelijk de oorzaak is? Mijn buren hebben nl hetzelfde probleem en zij hebben niet veel glas en tegen hen is een keer gezegd dat de verbinding tot ongeveer 1 km van ons goed is en daarna steeds slechter word, we zitten te ver van een centrale. En ik vermoed ook dat de kwaliteit van de telefoonkabel die er ligt niet al te best meer is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011 16:35 
Offline

Geregistreerd: di 30 nov 2010 16:43
Berichten: 3
tot op heden nog geen oplossing voor mijn probleem.

Ben zelfs door hogere diensten geholpen. na een 2 weken een stabiele lijn is het de laatste dagen weer dramatisch.
10 keer de adsl lijn down op een dag. Nu stuur ik gisteren een mail naar de helpdesk, met het ticketnummer van de laatste storing, kunnen ze er niets aan doen: ik moet maar 0900 bellen. Ze begrijpen schijnbaar niet dat hun als 1e lijns dit niet kunnen oplossen

Ik ben van plan dit gebeuren wat al zo'n 9 maanden duurt, in de publiciteit te berengen.
Klantvriendelijkheid ?? Niet bij KPN (organisatie)

Ik heb het niet over de individuele persoon.


Bram


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2011 22:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
avos3770 schreef:
na een 2 weken een stabiele lijn is het de laatste dagen weer dramatisch.


Klinkt als een slechte las "ergens" in de grond. De afgelopen weken is het erg droog geweest en nu regent het weer........
KPN zou dit moeten kunnen bepalen.

Hou eens een tijdje het weer (regen) en de kwaliteit van de ADSL verbinding bij. Het zal me niet verbazen als je ADSL verbinding een heel goed weerstation is ;-)
Ik bedoel hiermee: goede verbinding ->droge periode gehad, slechte verbinding -> natte periode gehad. Als dit inderdaad overeen komt, KPN dit mededelen en vragen om je lijn eens te meten als het nat is.

Philip


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling