Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 19 jun 2025 00:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: draadloos
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 21:47 

Heb Internerplusbellen aangeschaft en wil graag alles draadloos maar krijg nu weer een paar kastjes met draden en dus weer stofnesten in de kamer waar de hoofdaansluiting binnenkomt, Krijg nu: 1spitter, een ISDN kastje, 1 Evperiabox, 1 omzetter ISDN/ analog, 3 netsnoeren, een aantal verbindingskabels. Wat kan ik doen om zoveel mogelijk kastjes/draden weg te werken zodat het echt draadloos wordt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2006 10:16 
Als de daadwerkelijke omzetting heeft plaatsgevonden na ongeveer twee weken hou je allleen de experia box over
Dat scheelt alweer in de rommel :wink:

En mischien kan je in de tussentijd nadenken over een goede plek voor de Experia box
Als je alles draadloos wil zal ie voor een optimaal bereik centraal in je huis moeten zitten
En niet ergens in een hoekje verstopt dit komt het wireless bereik niet ten goede

succes

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2006 11:08 
Erelid

Inderdaad als straks je nummer geporteerd is kan alles er tussen uit en sluit je de EB rechtstreeks op het isra punt aan, zou is het bij mij ook gedaan en weinig stofnesten over dus. Denk er verder aan dat het draadloos bereik van de box maar ongeveer 10 meter is, en betonnen muren, vloeren enz het negatief kunnen beinvloeden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2006 21:28 

Bedank, ik zet de box dan in de meterkast en ga het aansluitpunt verleggen, de box zit dan daar op plm 2 meter hoog.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2006 21:50 
Mmm, helaas functioneert je Wireless voor geen meter ! als je EB in de meterkast staat .
Dit heeft te maken met alle magnetische velden die rondom de vele elektra leidingen in die kast zweven :wink:
En al het koperwerk wat in die leidingen aanwezig is , en de wifi straling dempt
Wil je wat kennis opdoen m.b.t WiFi ?
Kijk eens op http://www.wirelessnederland.nl 8)

succes

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 10:21 
Site Admin

itsme: in principe is jouw opmerking over de meterkast juist, hoewel .. ik heb zelf ook de eb in de meterkast staan en heb in de tuin, begane grond en 1e verdieping prima ontvangst. het is dus ook vaak een kwestie van proberen, waarbij in bepaalde gevallen de meterkast wel of niet een oplossing kan zijn.

daarnaast het vriendelijk doch dringende verzoek jouw "reklame" uitingen voor een ander forum te beperken (is niet de 1e keer dat geadverteerd wordt :!: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 10:34 
Erelid

iTsMe wat het laatste aangaat in John zijn antwoord, als iedereen diverse keren gaat linken hier op het forum is het eind er van zoek natuurlijk, daarom hebben wij dat inderdaad liever niet. Je kan de link wel in je profiel zetten natuurlijk. Mocht je het er niet mee eens zijn mail of pb mij dan even en laten we hier dus weer ontopic verder gaan.

Groet Willy.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 22:48 
jwagenaar schreef:
itsme: in principe is jouw opmerking over de meterkast juist, hoewel ..

Is goed , ik zal mij verder onthouden van adviezen .
Als hier op het forum wordt gezegd dat die EB maar een bereik heeft van 10 mtr , laat je die man hem lekker in de meterkast plaatsen :roll:

Heb je weer voer voor een volgend topic

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 23:06 
Site Admin

itsme: ik vind deze bijdrage wat ongepast en uitermate kinderachtig. ik heb aangegeven dat hetgeen jij stelt juist is, alleen ik heb wel goede ervaringen met de eb in de meterkast.
de vraagsteller zou deze opstelling (wat weinig aanpassingen vraagt) eerst eens kunnen proberen en mocht dit niet het gewenste resultaat opleveren, de eb alsnog op een andere plaats kunnen monteren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 23:19 
Weinig aanpassingen ?
De hoofdaansluiting van de beste man zit in zijn woonkamer !

Dan kan je beter een zo goed mogelijk advies geven , en dubbel werk voorkomen .

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 23:30 
Site Admin

en waar denk je dat die hoofdaansluiting uiteindelijk binnenkomt ..... inderdaad de meterkast.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2006 07:48 
jwagenaar schreef:
en waar denk je dat die hoofdaansluiting uiteindelijk binnenkomt ..... inderdaad de meterkast.

Als de topic starter nu zegt dat de hoofdaansluiting in zijn woonkamer binnenkomt ?
Dan geloof ik dat , het is bij mij precies hetzelfde , in het verleden waren er verschillende nuts bedrijven die te beroerd waren om een metertje kabel extra te leggen
Onder het motto : "binnen is binnen "
We huizen niet allemaal in een Vinex woning :wink:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2006 16:40 
Erelid

Jongens laten we daar niet moeilijk over doen ik woon hier in een straat met pakweg 30 huizen uit 1953 en overal hier zit het israpunt in de woonkamer bij de muur aan de voorkant, was toendertijd schijnbaar normaal. Toen was alles beter :lol: :wink: en had je nog maar een telefoon toch en geen internet, dus het logische was isra punt in de woonkamer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 15:36 

Sterker nog.
Ik bezit een woning van 1980.

Het ISRA punt zat bij mij ook in de woonkamer.

Deze hebben wij zelf een paar maanden geleden verlegd naar een centraal punt in de woning.

Dus ISRA in de meterkast is helemaal niet zo vanzelfsprekend. Ik heb het idee dat ze pas halverwege de jaren 80 zijn begonnen met het standaard aanbrengen van de ISRA in de meterkast. Maar nogmaals, dat is mijn vermoeden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2006 21:55 

Nu maar kijken of de topicstarter nog met een reactie gaat komen ?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]