Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 02 mei 2025 16:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 13:16 

Hallo,

Onderstaande beschrijving van mijn probleem is de email die ik aan e.weis (KPN Webcare Team) heb gestuurd. Het verzoek was om dit ook even op dit forum te plaatsen ... dus: hier ben ik dan ;-)

Voor ik verder ga moet ik voor alle duidelijkheid eerst even iets over mezelf vertellen. Mijn spraakvermogen is door een spierziekte behoorlijk aangetast waardoor het voor mij persoonlijk geen optie is om met de een of andere helpdesk te bellen. En dan zou ik natuurlijk iemand anders kunnen vragen dat voor mij te doen maar niemand in mijn omgeving heeft ook maar enig idee waar het over gaat. Klein probleempje dus ...
Nou probeer ik mijn IPB-probleem via email opgelost te krijgen maar ik kom telkens weer die schokbetonnen muur tegen. En heel eerlijk gezegd raak ik momenteel danig gefrustreerd over IPB ... en KPN. Ben al de hele dag (ja echt, de heeeeele dag) aan het zoeken naar een mogelijke oplossing op verschillende forums, maar tot nu toe geen succes. Nou zag ik daar uw naam staan, dus vandaar dit bericht ... mijn laatste hoop ... ;o))

Na de overname Planet Internet >>>> KPN kreeg ik, zoals vele anderen, een aanbieding om mijn Comfort-abonnement om te zetten naar een Extra-abonnement voor 50 euro per maand. En eerlijk is eerlijk, ook ik wilde natuurlijk best een hogere snelheid voor een lagere prijs ;o)) Daarom heb ik die aanbieding aangenomen ... zucht ... wist ik veel. Nou ben ik al een tijdje een tevreden IPB-klant (ja, ook die zijn er) maar de laatste dagen is het echt bagger ... en dan vooral die 'help'desk. Wat is namelijk het probleem ... ik haal bij lange na de mij beloofde snelheid niet. Hieronder de gegevens die mijn Experiabox laat zien ... Serieus, ik heb nooit problemen gehad met mijn verbinding, maar nu ... jeetje ...

Internet

Verbindingsstatus: Verbonden (0:08:21:25)
Verbindingsmodus: Altijd aan
IP-adres: 86.xxx.xxx.xxx
MAC-adres: xx:xx:xx:xx:xx:xx
Standaard gateway: 195.xxx.xxx.xxx
Voorkeurs-DNS-server: 195.xxx.x.xx
Alternatieve DNS-server: 195.xxx.x.xx
Downstream-snelheid: 6176 kbps
Upstream-snelheid: 800 kbps
PPPoE-doorvoer: Ingeschakeld
UPnP: Uitgeschakeld

ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.1 (G.DMT)
Maximale lijnsnelheid: 6176 kbps (downstream) / 800 kbps (upstream)
Ruismarge: 6 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Lijndemping: 35 dB (downstream) / 34 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

Network Address Translation (NAT)

Status: Ingeschakeld
NAT-tabel: 456 vermeldingen

Dynamische DNS

Status: Uitgeschakeld

En in het mailtje dat ik van de klantenservice terug kreeg stond iets in in de trant van: hielpen deze oplossingen niet? Bel dan 0900 ..... Er werden dus wel mogelijke oplossingen geboden maar als daar niks van zou werken moest ik dus maar bellen. En dat kan dus niet!!! Op de boze (of misschien wel gefrustreerde) mail die ik daarna heb gestuurd kwam niet eens meer een antwoord. Misschien wil ik wel te snel maar ik zou het prettig hebben gevonden als ze me hadden laten weten wat er nu gebeuren gaat. Hahaha ik was zelfs de beroerdste niet dus ik heb in mijn mail gezet dat als dit mijn welkomstkado was, dat ik dan liever die Toshiba laptop wilde (Premium account) aangezien ik normaal nevernooitniet een laptop zal kunnen aanschaffen. Tsja, niet geschoten is altijd mis toch?!
Zucht ... ik weet het even niet meer. Kunt u mij misschien helpen?

Groetjes
Corine

Laatst bijgewerkt door dieco op do 18 sep 2008 17:23, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 13:41 
Site Admin

Hoi corine,

Ik ga jou helpen want het is inderdaad niet echt netjes hoe het loopt. Wilt u mij via een im uw gegevens sturen? dan ga ik bellen met kpn om een goede oplossing te vinden.

u bent zeker niet de enigste waar de snelheid niet gehaald wordt hoor(!) ik ben zelf namelijk ook en klant die verkeerd is ingetraind.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 13:51 

Wat ontzettend leuk dat je me wil helpen. In elk geval daarvoor al bedankt!!
Ik zie zojuist dat ik niet het antwoord van e.weis erbij heb gezet ... sorry daarvoor. Hieronder dus alsnog zijn/haar antwoord ... al moet ik erbij vermelden dat ik eigenlijk stilletjes toch nog hoop op een betere oplossing. Helemaal omdat ik onder andere best veel download enzo ... Anders misschien toch Extra houden aangezien ik nu in elk geval 6176 kbps download heb ... al is het dan natuurlijk niet echt een lekkere oplossing. Kweet het ff niet meer.
Maar nogmaals: ik ben al vreselijk blij dat ik nu in ieder geval mensen heb getroffen die me WEL willen helpen ...

======== begin antwoord e.weis ==============
Beste Corine,
De oorzaak van het probleem is gelukkig maar ook helaas niet zo moeilijk, kijk naar het volgende:

Upstream (Contract Bitrate) : 1024.0 kb/s
Downstream (Contract Bitrate): 8000.0 kb/s

Upstream (Actuele Bitrate) : 768.0 kb/s
Downstream (Actuele Bitrate) : 6144.0 kb/s

Upstream (Haalbare Bitrate) : 800.0 kb/s
Downstream (Haalbare Bitrate): 6112.0 kb/s

Hier zien we dus de snelheid wat volgens t abonnement moet binnenkomen, de actuele snelheid en de snelheid die haalbaar is op jouw lijn.
Zoals je kunt zien komen de gegevens van contract snelheid en haalbare snelheid niet overeen en kunnen we dus concluderen dat het abonnement wat je hebt kunnen afsluiten niet geschikt is.
Als ik deze informatie vergelijk met die van jouw, kunnen we ook zien dat de maximale snelheid er al uitgehaald wordt.
Ik kan dit intern doorspelen met een collega zodat we t abonnement kunnen “downgraden” naar “basis”, alleen heeft die maar een snelheid van 3 mb.
Terug zetten naar Planet Comfort gaat helaas niet meer omdat deze dus niet meer beschikbaar is.

Mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Ps. Zou je hier misschien een topic over willen openen op t forum en daar dan de link even van doorsturen?
Dan kan ik m daar nogmaals beantwoorden zodat andere mensen ook hun voordeel er mee kunnen doen.

============= einde antwoord e.weis =============================

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 14:02 

zoals in het vorige antwoord al is gemeld wordt de snelheid niet gehaald omdat de lijn dat simpelweg niet aan kan.

Wat ik zou doen als ik jou was is laten zoals t is, en wel om t volgende.
Je betaald nu voor t abonnement 50€ en dat is iets minder dan wat je bij planet comfort deed.
De snelheid die je nu haalt komt nagenoeg overeen met wat je bij planet comfort had.

Verder heb je alleen de mogelijkheid om eventueel te downgraden maar dan ga je al snel 3 mb erop achteruit.

Helaas is het niet mogelijk voor ons om de lijn dusdanig aan te passen zodat deze de snelheid wel aan kan.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 15:37 
Site Admin

Als het niet haalbaar is zou ik inderdaad doen wat e.weis zegt van webcare. Welicht dat er in de toekomst een upgrade plaats vind ik de wijkcentrale en dat er dan wel een hogere snelheid behaald kan worden. Voor nu ga ik mee in het antwoord van webcare.

Er zijn al diverse topics over de snelheidsverhoging en lijkt mij niet nuttig om er nog 1 te openen.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 15:40 

Natuurlijk is het in dit geval voor mij het beste om bij dit abonnement te blijven. Dat ga ik dus dan maar doen ook ...

Wat ik echter wel vind is dat dit wel een klein beetje geld-uit-de-zak-klopperij is. Ik heb dus nu de keus:

a. betalen voor een snelheid die ik nooit zal gaan halen maar waardoor ik mijn huidige snelheid in ieder geval wel hou
b. minder betalen voor een snelheid die de helft lager ligt dan het maximaal bereikbare.

Er is geen tussenweg mogelijk ... geen korting ... niets!
Een aanpassing die mogelijk zou zijn zodat die snelheid wel haalbaar zou kunnen zijn is onder andere de centrale aanpassen voor ADSL2/ADSL2+ ... maar ja ... dat zal in deze regio niet zo snel gebeuren denk ik :-(

Al met al blijf ik op dit moment behoorlijk teleurgesteld in de KPN.

In elk geval dank voor jullie hulp ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 16:03 

Het zijn niet de mooiste keuzes die gemaakt kunnen worden, dat ben ik wel met je eens.

Echter geldklopperij kan ik me niet helemaal in vinden aangezien je sowieso minder betaald dan wat je eerder al had.
Maar dit is natuurlijk geen argument om te zeggen dat t zo beter is.

Je zou hier natuurlijk nog een klacht over in kunnen dienen, al kan ik niet zo snel verzinnen wat je daar eventueel mee op zou schieten. Het is in ieder geval jammer dat er een abonnement aangeboden is, terwijl dit niet haalbaar is op jouw adres.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 16:40 
Site Admin

dieco schreef:
Een aanpassing die mogelijk zou zijn zodat die snelheid wel haalbaar zou kunnen zijn is onder andere de centrale aanpassen voor ADSL2/ADSL2+ ... maar ja ... dat zal in deze regio niet zo snel gebeuren denk ik :-(

Al met al blijf ik op dit moment behoorlijk teleurgesteld in de KPN.

In elk geval dank voor jullie hulp ...

Het aanpassen van centrales kost gewoon echt héél veel geld, en gezien kpn zijn pijlen richt op het verglazen van zijn netwerk kan het ook zijn dat uw centrale tot die tijd niet word aangepast.

Toch heeft u wel nu een korting te pakken die u anders eerst niet had. Teleurgesteld kan ik mijn wel klein beetje voorstellen maar vind wel dat de korting het e.e.a wel goed maakt.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 17:01 

Ik begrijp even niet welke korting je bedoelt.
Als het namelijk gaat over het verminderde maandbedrag ivm de overstap van Planet IPB Comfort naar KPN IPB Extra, dan is het natuurlijk helemaal geen korting.
Iedereen die die stap gezet heeft betaalt hetzelfde bedrag ... alleen krijg ik niet de bijbehorende snelheid.
Een andere korting (bijv 5 euro per maand ofzo) krijg ik helaas niet.
Als de KPN dat alleen al als gebaar van goede wil zou aanbieden zou ik daar vrede mee kunnen hebben.

Maar goed, het is niet anders ... ik was altijd tevreden met de snelheid en dat ben ik nog steeds.
Ik had me alleen wel enorm verheugd op de hogere snelheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 17:08 
Site Admin

Het siert kpn absoluut niet dat bij het aanvragen van een nieuwe snelheid er niet goed word gekeken of het ook echt mogelijk is. Nu laat kpn veel mensen overstappen en achteraf blijkt de snelheid niet mogelijk te zijn. daardoor krijg j ontevreden geluiden zoals die van u.

Ik zou trouwens webcare eens willen vragen en kijkje te nemen op het iptv forum van kpn zelf. Ook daar loopt de moderator te verkondigen dat je met een extra pakket van 8mb down en iptv hoort ingetraind te zijn op 12mb. Dit is natuurlijk totaal verkeerde info geven aan de lezers. helaas heeft hij het onderwerp gesloten en dus blijft er verkeerde info op staan.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 21:46 

eweis schreef:
Helaas is het niet mogelijk voor ons om de lijn dusdanig aan te passen zodat deze de snelheid wel aan kan.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Ik ben het er niet mee eens. De meetwaarden van de actuele en haalbare Bitrate zegt ook iets over de kwaliteit van de verbinding tussen de KPN centrale en de klant. De ruismarge van 6dB is ook te laag. Je kan pas met zekerheid zeggen dat het de max. haalbare snelheid is als een KPN service monteur de verbinding met een Argus meetinstrument meet. De DSL verbinding kan naast ISDN verbindingen liggen wat de kwaliteit van de lijn negatief beïnvloed en zo zijn er meerdere oorzaken waardoor de kwaliteit omlaag kan gaan. De KPN service monteur kan andere aderparen op de hoofd- en kabelverdeler testen of de kwaliteit van de lijn verbetert.

Zo kan b.v. een lijn die max. haalbare 123 kb/s up en 4233 kb/s down meet, na omzetten op andere aderparen ineens wel 1024 kb/s up en 8000 kb/s down halen. Dit gebeurt regelmatig door controle van de lijn door service monteurs op verzoek van de helpdesk.

Zie de helpdesk maar zover te krijgen dat ze een service monteur aansturen om de verbinding te controleren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 08:58 

Citaat:
Ik ben het er niet mee eens. De meetwaarden van de actuele en haalbare Bitrate zegt ook iets over de kwaliteit van de verbinding tussen de KPN centrale en de klant. De ruismarge van 6dB is ook te laag. Je kan pas met zekerheid zeggen dat het de max. haalbare snelheid is als een KPN service monteur de verbinding met een Argus meetinstrument meet. De DSL verbinding kan naast ISDN verbindingen liggen wat de kwaliteit van de lijn negatief beïnvloed en zo zijn er meerdere oorzaken waardoor de kwaliteit omlaag kan gaan. De KPN service monteur kan andere aderparen op de hoofd- en kabelverdeler testen of de kwaliteit van de lijn verbetert.

Zo kan b.v. een lijn die max. haalbare 123 kb/s up en 4233 kb/s down meet, na omzetten op andere aderparen ineens wel 1024 kb/s up en 8000 kb/s down halen. Dit gebeurt regelmatig door controle van de lijn door service monteurs op verzoek van de helpdesk.

Ik heb de afgelopen periode natuurlijk heel veel informatie opgezocht op internet over dit probleempje. Mijn conclusie daarna was in feite dezelfde: er moet in elk geval even gekeken worden in de centrale. Maar ja ... zie ze maar eens zover te krijgen dat ze dat gaan doen ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 09:17 

@Dieco: sterkte met je spierziekte, het is lastig om met lichamelijke beperkingen dit op te lossen, "men" heeft er maar zelden begrip voor....

Geloof me, ik ben ervaringsdeskundige..... :(

Maar goed, binnen de KPN groep zijn er toch meer aanbieders?
Geven deze je geen hogere snelheid voor minder?
Niet dat ik je tot overstappen wil dwingen maar als ik naar Telfort kijk met 20Mb dan hou je toch wel wat meer over?
Dat dit dan over de zelfde draadjes gaat begrijpt niemand meer.... :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 10:22 

Geloof me, ik heb er ook al aan gedacht om over te stappen ... maarrrrrrrrrrrr
Ten eerste ben ik een klein beetje bang voor nog meer problemen als ik dat doe (bijv: ik weet nu dat de KPN-service bagger is, maar misschien kan het nog wel meer bagger ;-)) Ten tweede ben ik natuurlijk door mijn overstap een soort nieuw contract gestart met de bijbehorende looptijd (tot 14 augustus 2009). En de eventuele problemen die KPN kàn gaan maken als ik daar vanaf wil omdat zij niet leveren wat ik ervan verwachtte ... tsja ... daar zit ik nou ook niet direct op te wachten natuurlijk.
Goh, ik keek net weer eens even wat de gegevens van mijn Experiabox laten zien:
=================================================================
ADSL Line

Status: Cable connected
Line mode: G.992.1 (G.DMT)
Maximum line rate: 6144 kbps (downstream) / 768 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Line attenuation: 35 dB (downstream) / 34 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)
=================================================================
De Maximum line rate daalt en de Noise Margin (upstream) is 1 dB gestegen.
Ik voel me net een dokter die de bloeddruk van een patient bijhoudt :lol:

Ik heb zojuist weer even bij Telfort gekeken en die snelheidscheck (en een aantal andere ook) geeft aan dat ik toch wel erg dichtbij 8 mb moet kunnen komen, maar ook daar zal wel weer een goede reden voor zijn ;-) (kwaliteit vd lijn, afstand tot centrale, gemoedstoestand van de klant)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 13:04 

Natuurlijk is overstappen eng.....
Zeker als je niet gezond bent, kan ik me goed voorstellen.
En jouw contract loopt nog een hele tijd, dat helpt ook niet echt.

Maar je hebt een nieuwe vorm van IPB gekregen en de snelheid is niet wat het moet zijn.
Ik weet niet precies wat je had verwacht maar nu heb je 6Mb begrijp ik terwijl je betaald voor meer?
Je kan terug in bedrag maar dan krijg je nog minder snelheid.

Telfort geeft aan dat je tot 8Mb kunt gaan.
Daar kan je echter geen rechten aan ontlenen maar waarom Telfort wel tot die 8Mb komt en KPN niet begrijp ik niet goed.
Komen deze gegeven dan niet uit de zelfde database?
Doet Telfort aan "misleiding"?
Of mag ik die laatste conclusie zo niet trekken?.....

Ik heb uiteindelijk wél de overstap genomen, bij mij pakte het goed uit maar ook dat is geen garantie.
Bij elke provider hoor je gruwelijke verhalen maar die lees je dan ook.
Gaat het goed dan hoor je niets.... :wink:

Aan de andere kant, als jouw verbinding mooi stabiel is en altijd werkt moet je het misschien accepteren en zo laten.
Heb je nog een jaar de tijd om er over na te denken wat te doen na augustus 2009.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]