Hallo,
Onderstaande beschrijving van mijn probleem is de email die ik aan e.weis (KPN Webcare Team) heb gestuurd. Het verzoek was om dit ook even op dit forum te plaatsen ... dus: hier ben ik dan

Voor ik verder ga moet ik voor alle duidelijkheid eerst even iets over mezelf vertellen. Mijn spraakvermogen is door een spierziekte behoorlijk aangetast waardoor het voor mij persoonlijk geen optie is om met de een of andere helpdesk te bellen. En dan zou ik natuurlijk iemand anders kunnen vragen dat voor mij te doen maar niemand in mijn omgeving heeft ook maar enig idee waar het over gaat. Klein probleempje dus ...
Nou probeer ik mijn IPB-probleem via email opgelost te krijgen maar ik kom telkens weer die schokbetonnen muur tegen. En heel eerlijk gezegd raak ik momenteel danig gefrustreerd over IPB ... en KPN. Ben al de hele dag (ja echt, de heeeeele dag) aan het zoeken naar een mogelijke oplossing op verschillende forums, maar tot nu toe geen succes. Nou zag ik daar uw naam staan, dus vandaar dit bericht ... mijn laatste hoop ... ;o))
Na de overname Planet Internet >>>> KPN kreeg ik, zoals vele anderen, een aanbieding om mijn Comfort-abonnement om te zetten naar een Extra-abonnement voor 50 euro per maand. En eerlijk is eerlijk, ook ik wilde natuurlijk best een hogere snelheid voor een lagere prijs ;o)) Daarom heb ik die aanbieding aangenomen ... zucht ... wist ik veel. Nou ben ik al een tijdje een tevreden IPB-klant (ja, ook die zijn er) maar de laatste dagen is het echt bagger ... en dan vooral die 'help'desk. Wat is namelijk het probleem ... ik haal bij lange na de mij beloofde snelheid niet. Hieronder de gegevens die mijn Experiabox laat zien ... Serieus, ik heb nooit problemen gehad met mijn verbinding, maar nu ... jeetje ...
Internet
Verbindingsstatus: Verbonden (0:08:21:25)
Verbindingsmodus: Altijd aan
IP-adres: 86.xxx.xxx.xxx
MAC-adres: xx:xx:xx:xx:xx:xx
Standaard gateway: 195.xxx.xxx.xxx
Voorkeurs-DNS-server: 195.xxx.x.xx
Alternatieve DNS-server: 195.xxx.x.xx
Downstream-snelheid: 6176 kbps
Upstream-snelheid: 800 kbps
PPPoE-doorvoer: Ingeschakeld
UPnP: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.1 (G.DMT)
Maximale lijnsnelheid: 6176 kbps (downstream) / 800 kbps (upstream)
Ruismarge: 6 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Lijndemping: 35 dB (downstream) / 34 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)
Network Address Translation (NAT)
Status: Ingeschakeld
NAT-tabel: 456 vermeldingen
Dynamische DNS
Status: Uitgeschakeld
En in het mailtje dat ik van de klantenservice terug kreeg stond iets in in de trant van: hielpen deze oplossingen niet? Bel dan 0900 ..... Er werden dus wel mogelijke oplossingen geboden maar als daar niks van zou werken moest ik dus maar bellen. En dat kan dus niet!!! Op de boze (of misschien wel gefrustreerde) mail die ik daarna heb gestuurd kwam niet eens meer een antwoord. Misschien wil ik wel te snel maar ik zou het prettig hebben gevonden als ze me hadden laten weten wat er nu gebeuren gaat. Hahaha ik was zelfs de beroerdste niet dus ik heb in mijn mail gezet dat als dit mijn welkomstkado was, dat ik dan liever die Toshiba laptop wilde (Premium account) aangezien ik normaal nevernooitniet een laptop zal kunnen aanschaffen. Tsja, niet geschoten is altijd mis toch?!
Zucht ... ik weet het even niet meer. Kunt u mij misschien helpen?
Groetjes
Corine