Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 16:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 00:37 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
ik ben ook vanaf isdn gekomen en buiten mine om heb ik vrijwel geen problemen ondervonden met ipb. ik vind het jammer te lezen dat de topic schrijver zo teleurgestelt is in kpn, maar tevens ook begrijpelijk :cry:


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 00:58 
Offline

Geregistreerd: di 13 feb 2007 16:06
Berichten: 18
marcel234 schreef:
ik ben ook vanaf isdn gekomen en buiten mine om heb ik vrijwel geen problemen ondervonden met ipb. ik vind het jammer te lezen dat de topic schrijver zo teleurgestelt is in kpn, maar tevens ook begrijpelijk :cry:


groet marcel.


gelukkig gaat het bij jou wel goed, ik had een fax en telefoon aangesloten op de box en dat was het laatste probleem.
Met internet had ik vrijwel geen problemen, alleen maar de telefoon.
En nadat ze de box hadden omgeruild was dat nog niet over helaas.

En het preciese hoe en waarom zullen ze me wel nooit vertellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 04:10 
Offline

Geregistreerd: vr 29 dec 2006 01:52
Berichten: 27
arend schreef:
En het preciese hoe en waarom zullen ze me wel nooit vertellen.
Is dat nog wel belangrijk om te weten?
Je gaat over een weekje met @home een nieuw avontuur in.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 12:08 
Offline

Geregistreerd: ma 08 jan 2007 21:31
Berichten: 97
Woonplaats: Apeldoorn
myshadow schreef:
arend schreef:
En het preciese hoe en waarom zullen ze me wel nooit vertellen.
Is dat nog wel belangrijk om te weten?
Je gaat over een weekje met @home een nieuw avontuur in.


Alsof je met @sloom zo blij moet zijn! :shock:

_________________
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 12:37 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Phr3ak schreef:
myshadow schreef:
arend schreef:
En het preciese hoe en waarom zullen ze me wel nooit vertellen.
Is dat nog wel belangrijk om te weten?
Je gaat over een weekje met @home een nieuw avontuur in.


Alsof je met @sloom zo blij moet zijn! :shock:


doe google en als zoekwoord @home en schrik je helemaal het lazerus. niet voor niets is @home/upc meer bij kassa geweest dan welke provider dan ook 8) :? :wink:


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 14:02 
Offline

Geregistreerd: ma 08 jan 2007 21:31
Berichten: 97
Woonplaats: Apeldoorn
marcel234 schreef:
Phr3ak schreef:
myshadow schreef:
arend schreef:
En het preciese hoe en waarom zullen ze me wel nooit vertellen.
Is dat nog wel belangrijk om te weten?
Je gaat over een weekje met @home een nieuw avontuur in.


Alsof je met @sloom zo blij moet zijn! :shock:


doe google en als zoekwoord @home en schrik je helemaal het lazerus. niet voor niets is @home/upc meer bij kassa geweest dan welke provider dan ook 8) :? :wink:


groet marcel.


Nadat ze bij UPC begonnen met de kreet: "Hello, I'am Chello", op dat moment ben ik toen maar gelijk afgehaakt ...

Bagger zooi daaro! :wink:

_________________
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 15:26 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
af en toe het drukventiel gebruiken is natuurlijk prima :wink:
gaarne weer terug naar het onderwerp.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 17:39 
Offline

Geregistreerd: di 24 apr 2007 14:35
Berichten: 8
arend schreef:
Helaas was dit niet het geval dus maar weer eens bellen, en weer kwam een monteur, deze keer met een nieuwe box. s'avonds merkte ik al dat er nu nog een probleem bij was, als ik gebeld werd ging mijn fax en telefoon tegelijk, terwijl deze allebei op een andere poort zaten en ook een appart nummer hadden.


Klinkt als een Speedtouch met .19.1 firmware. Daarin wordt standaard bij de Ext UA mappings beide poorten 'aan mekaar geknoopt'. In webinterface bij de SIP-servers regels 2,3 en 4 op NONE zetten op ID1 en ID2 onder UA Mappings en probleem is opgelost.

Jammer dat het zo moet lopen voor zo'n klein pietlullig probleempje :(

_________________
Succes ermee !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 20:58 
Offline

Geregistreerd: di 13 feb 2007 16:06
Berichten: 18
Phr3ak schreef:
myshadow schreef:
arend schreef:
En het preciese hoe en waarom zullen ze me wel nooit vertellen.
Is dat nog wel belangrijk om te weten?
Je gaat over een weekje met @home een nieuw avontuur in.


Alsof je met @sloom zo blij moet zijn! :shock:


Tja ik hoop dat dit beter zal gaan, ik heb geen andere keus internet en telefoon via de kpn kabel gaat me te lang duren helaas, 1 voordeel ik heb het 2 maanden op proef, dus als het niet goed gaat moet de analoge verbinding tegen die tijd weer mogelijk zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 21:04 
Offline

Geregistreerd: di 13 feb 2007 16:06
Berichten: 18
Annet schreef:
arend schreef:
Helaas was dit niet het geval dus maar weer eens bellen, en weer kwam een monteur, deze keer met een nieuwe box. s'avonds merkte ik al dat er nu nog een probleem bij was, als ik gebeld werd ging mijn fax en telefoon tegelijk, terwijl deze allebei op een andere poort zaten en ook een appart nummer hadden.


Klinkt als een Speedtouch met .19.1 firmware. Daarin wordt standaard bij de Ext UA mappings beide poorten 'aan mekaar geknoopt'. In webinterface bij de SIP-servers regels 2,3 en 4 op NONE zetten op ID1 en ID2 onder UA Mappings en probleem is opgelost.

Jammer dat het zo moet lopen voor zo'n klein pietlullig probleempje :(


tjonge waarom werk jij daar niet (als je er wel werkt waarom had ik jou dan niet aan de telefoon) is ook jammer, ik was er haast overspannen door...kpn weer een hele boze ex klant erbij dus niemand is erbij gebaat.

Over je uitleg van het probleem, klinkt logisch ik had ook al gezegt dat de 2 poorten volgens mij met elkaar verbanden moesten zijn, maar ja wie ben ik, ik had het nieuwste modem de zwarte speedtouch (pas een kleine 3 weken) met volgens de mensen aan de telefoon de laatste software, maar dat valt nu niet meer te controleren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 22:44 
Offline

Geregistreerd: za 15 jul 2006 10:23
Berichten: 45
Annet schreef:
arend schreef:
Helaas was dit niet het geval dus maar weer eens bellen, en weer kwam een monteur, deze keer met een nieuwe box. s'avonds merkte ik al dat er nu nog een probleem bij was, als ik gebeld werd ging mijn fax en telefoon tegelijk, terwijl deze allebei op een andere poort zaten en ook een appart nummer hadden.


Klinkt als een Speedtouch met .19.1 firmware. Daarin wordt standaard bij de Ext UA mappings beide poorten 'aan mekaar geknoopt'. In webinterface bij de SIP-servers regels 2,3 en 4 op NONE zetten op ID1 en ID2 onder UA Mappings en probleem is opgelost.

Jammer dat het zo moet lopen voor zo'n klein pietlullig probleempje :(


@Annet,
Heb je suggestie opgevolgd. Echter, het VOIP-ledje op de Speedtouch gaat dan uit. Is dat een probleem?

Ik heb je suggestie uitgeprobeerd in de hoop dat het ook een oplossing zou zijn voor mijn telefoonprobleem: Als iemand mij belt terwijl ik met een ander in gesprek ben, dan hoort die iemand de telefoon gewoon overgaan in plaats van de ingesprekstoon. Door toepassing van jou suggestie is dat euvel inderdaad verholpen, maar het VOIP-ledje gaat dan ook uit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 apr 2007 11:12 
Offline

Geregistreerd: di 24 apr 2007 14:35
Berichten: 8
hoorna schreef:
Annet schreef:
arend schreef:
Helaas was dit niet het geval dus maar weer eens bellen, en weer kwam een monteur, deze keer met een nieuwe box. s'avonds merkte ik al dat er nu nog een probleem bij was, als ik gebeld werd ging mijn fax en telefoon tegelijk, terwijl deze allebei op een andere poort zaten en ook een appart nummer hadden.


Klinkt als een Speedtouch met .19.1 firmware. Daarin wordt standaard bij de Ext UA mappings beide poorten 'aan mekaar geknoopt'. In webinterface bij de SIP-servers regels 2,3 en 4 op NONE zetten op ID1 en ID2 onder UA Mappings en probleem is opgelost.

Jammer dat het zo moet lopen voor zo'n klein pietlullig probleempje :(


@Annet,
Heb je suggestie opgevolgd. Echter, het VOIP-ledje op de Speedtouch gaat dan uit. Is dat een probleem?

Ik heb je suggestie uitgeprobeerd in de hoop dat het ook een oplossing zou zijn voor mijn telefoonprobleem: Als iemand mij belt terwijl ik met een ander in gesprek ben, dan hoort die iemand de telefoon gewoon overgaan in plaats van de ingesprekstoon. Door toepassing van jou suggestie is dat euvel inderdaad verholpen, maar het VOIP-ledje gaat dan ook uit.


VOICE lampje gaat inderdaad uit - das een bug in de firmware. Vooraf (bij versies voor 6.2.19.1) gaf het VOICE lampje enkel aan dat de SIP-proxy in de box draaide (altijd). KPN heeft de firmware .19.1 aangepast dat het VOICE-lampje enkel gaat branden als de externe SIP-accounts zijn geladen. Op één of andere wijze gaat het VOICE lampje uit als je wijzigingen in de SIP-toewijzigingen in de webinterface maakt. Het lijkt me zelf geen probleem.

Het probleem wat je beschrijft (jij bent in gesprek; maar anderen horen de gewone wektoon) wordt ironisch genoeg veroorzaakt doordat de andere beller overgaat op PHONE2 waar normaliter mensen met maar 1 telefoonnummer geen toestel op hebben aangesloten. Zou je daar een toestel op aansluiten, dan kun je met de reguliere instellingen gebeld worden terwijl je in gesprek bent, op PHONE2. Al vermoed ik dat je wel Lite of hoger nodig hebt, omdat de CAC meer dan 1 call tegelijkertijd tegenhoudt met IPB Go. Of de CAC ook écht dit tegenhoudt, weet ik niet met zekerheid te stellen.

@arend: Ik ben inderdaad werkzaam bij KPN, maar heb weinig klant-contact. Zo nu-en-dan wat omdat ik het gewoon leuk vindt om mensen te helpen. Het is spijtig dat je niet goed bent geholpen, de informatie die ik gaf zou beschikbaar moeten zijn bij in ieder geval de Servicedesk. Het grootste probleem is dat er zoveel wijzigingen bij de IPB-dienst zijn dat het vrijwel onmogelijk is voor iedere medewerker om van *alles* op de hoogte te zijn. Ik juich het iniatief van KPN om 'expert-teams' in te stellen dan ook van harte toe.

_________________
Succes ermee !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 apr 2007 20:22 
Offline

Geregistreerd: do 29 maart 2007 16:21
Berichten: 2
@ Annet
Je schreef:
"VOICE lampje gaat inderdaad uit - das een bug in de firmware. Vooraf (bij versies voor 6.2.19.1) gaf het VOICE lampje enkel aan dat de SIP-proxy in de box draaide (altijd). KPN heeft de firmware .19.1 aangepast dat het VOICE-lampje enkel gaat branden als de externe SIP-accounts zijn geladen. Op één of andere wijze gaat het VOICE lampje uit als je wijzigingen in de SIP-toewijzigingen in de webinterface maakt. Het lijkt me zelf geen probleem."

Mijn reactie:
Ook ik heb je suggestie uitgevoerd, maar bij mij blijft het VOICE-lampje keurig branden. Ik kom ook van ISDN (sinds 2 weken volledig geporteerd en splitter en ISDN-kastje verwijderd) en heb 2 nummers "meegenomen": 1 op Tel1 en 1 op Tel2; beide werken NU goed.
Bedankt! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 00:05 
Offline

Geregistreerd: za 15 jul 2006 10:23
Berichten: 45
Er is bij een verschil met arjohan. Ik heb slechts een telefoonnummer en arjohan heeft er twee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 00:09 
Offline

Geregistreerd: di 13 feb 2007 16:06
Berichten: 18
Annet schreef:
hoorna schreef:
Annet schreef:
arend schreef:
Helaas was dit niet het geval dus maar weer eens bellen, en weer kwam een monteur, deze keer met een nieuwe box. s'avonds merkte ik al dat er nu nog een probleem bij was, als ik gebeld werd ging mijn fax en telefoon tegelijk, terwijl deze allebei op een andere poort zaten en ook een appart nummer hadden.


Klinkt als een Speedtouch met .19.1 firmware. Daarin wordt standaard bij de Ext UA mappings beide poorten 'aan mekaar geknoopt'. In webinterface bij de SIP-servers regels 2,3 en 4 op NONE zetten op ID1 en ID2 onder UA Mappings en probleem is opgelost.

Jammer dat het zo moet lopen voor zo'n klein pietlullig probleempje :(


@Annet,
Heb je suggestie opgevolgd. Echter, het VOIP-ledje op de Speedtouch gaat dan uit. Is dat een probleem?

Ik heb je suggestie uitgeprobeerd in de hoop dat het ook een oplossing zou zijn voor mijn telefoonprobleem: Als iemand mij belt terwijl ik met een ander in gesprek ben, dan hoort die iemand de telefoon gewoon overgaan in plaats van de ingesprekstoon. Door toepassing van jou suggestie is dat euvel inderdaad verholpen, maar het VOIP-ledje gaat dan ook uit.


VOICE lampje gaat inderdaad uit - das een bug in de firmware. Vooraf (bij versies voor 6.2.19.1) gaf het VOICE lampje enkel aan dat de SIP-proxy in de box draaide (altijd). KPN heeft de firmware .19.1 aangepast dat het VOICE-lampje enkel gaat branden als de externe SIP-accounts zijn geladen. Op één of andere wijze gaat het VOICE lampje uit als je wijzigingen in de SIP-toewijzigingen in de webinterface maakt. Het lijkt me zelf geen probleem.

Het probleem wat je beschrijft (jij bent in gesprek; maar anderen horen de gewone wektoon) wordt ironisch genoeg veroorzaakt doordat de andere beller overgaat op PHONE2 waar normaliter mensen met maar 1 telefoonnummer geen toestel op hebben aangesloten. Zou je daar een toestel op aansluiten, dan kun je met de reguliere instellingen gebeld worden terwijl je in gesprek bent, op PHONE2. Al vermoed ik dat je wel Lite of hoger nodig hebt, omdat de CAC meer dan 1 call tegelijkertijd tegenhoudt met IPB Go. Of de CAC ook écht dit tegenhoudt, weet ik niet met zekerheid te stellen.

@arend: Ik ben inderdaad werkzaam bij KPN, maar heb weinig klant-contact. Zo nu-en-dan wat omdat ik het gewoon leuk vindt om mensen te helpen. Het is spijtig dat je niet goed bent geholpen, de informatie die ik gaf zou beschikbaar moeten zijn bij in ieder geval de Servicedesk. Het grootste probleem is dat er zoveel wijzigingen bij de IPB-dienst zijn dat het vrijwel onmogelijk is voor iedere medewerker om van *alles* op de hoogte te zijn. Ik juich het iniatief van KPN om 'expert-teams' in te stellen dan ook van harte toe.


Ja het is te hopen dat de experteams ook experteams zijn en ook echt naar een oplossing werken, vanmiddag was ik bij de primafoon winkel om eens te kijken of zij in de computer iets konden zien, maar helaas alles is echt weg. Wat ze me daar ook vertelde dat er op dit moment GEEN internet + bellen meer mag worden verkocht, eerst moeten de probleem gevallen worden opgelost. (hadden ze veel eerder moeten doen)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling