Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 jun 2025 00:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 13:40 
Offline

Geregistreerd: wo 10 jan 2007 11:32
Berichten: 4
Woonplaats: Bleiswijk
Bijna 1 jaar gebruiker van internetplusbellen. Redelijk tevreden. Echter sinds een maand of 2 lukt het me niet meer om via mijn kpn een deel van de instellingen van de experiabox te zien laat staan aan te passen.
Ik werk met een aantal Macs onder OSX met als browser Safari of Firefox. Heeft hiermee wel gewerkt.
Ik heb het ook geprobeerd met een PC en met IE. Gelijk resultaat.
Hieronder 2 schermafbeeldingen met de foutmelding. Iemand een oplossing?

Dus geen schermafbeelding maar de beschrijving.
Krijg keurig onder Service & Support het overzicht;
Veelgestelde vragen werkt
Beheer KPN Experia Box en
aansluitingen de melding :CPE not found error (TSM-5006)

Probeer het opnieuw


Laatst bijgewerkt door cfdicke op wo 10 jan 2007 16:35, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 14:12 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
schermafbeeldingen zijn niet zichtbaar. plaats deze eerst op een site, bv. http://imageshack.us/

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 17:23 
Offline

Geregistreerd: do 21 dec 2006 12:42
Berichten: 20
Woonplaats: Goudriaan
Probleem heb ik ook. Sommige instellingen zijn wel te benaderen, andere niet. Dit geldt dan met name de Experia box en Firewall instellingen. Probleem hangt niet samen met gebruik van Mac OSX, op XP werkt het ook niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 17:56 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
cfdicke schreef:
aansluitingen de melding :CPE not found error (TSM-5006)

Probeer het opnieuw


Is dit de enigste melding of hoort er nog meer bij ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 13:28 
Offline

Geregistreerd: wo 10 jan 2007 11:32
Berichten: 4
Woonplaats: Bleiswijk
Maarten schreef:
cfdicke schreef:
aansluitingen de melding :CPE not found error (TSM-5006)

Probeer het opnieuw


Is dit de enigste melding of hoort er nog meer bij ?


Helaas is het de enige melding, zo nu en dan komt voor dat de optie beheer werkt de melding even geduld uw gegevens worden opgehaald. Dit duurt dan even maar als resultaat blijft de foutmelding komen.

Ik overweeg wel om een keer een harde reset te geven op de box. Ben echter wel bang dat dan niets meer werkt.

Iemand daar ervaringen mee?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 14:05 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Een harde reset maakt niets uit, dan heb je kans dat VoIP niet meer werkt.
Error TSM-5006 wil zeggen dat er probleem is met jouw account bij de TSM(Tango Subscriber Manager) van KPN.

Het enige wat je zelf kan proberen is opnieuw te activeren met de activeringscode uit de brief en een andere gebruikersnaam. Wachtwoord mag hetzelfde blijven. Het kan even duren(max. 1 uur) voordat je weer op de internetplusbellen omgeving kan komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 14:29 
Offline

Geregistreerd: wo 10 jan 2007 11:32
Berichten: 4
Woonplaats: Bleiswijk
Marcel schreef:
Een harde reset maakt niets uit, dan heb je kans dat VoIP niet meer werkt.
Error TSM-5006 wil zeggen dat er probleem is met jouw account bij de TSM(Tango Subscriber Manager) van KPN.

Het enige wat je zelf kan proberen is opnieuw te activeren met de activeringscode uit de brief en een andere gebruikersnaam. Wachtwoord mag hetzelfde blijven. Het kan even duren(max. 1 uur) voordat je weer op de internetplusbellen omgeving kan komen.

Marcel dank voor het (inhoudelijk) antwoord. Zou de helpdesk van KPN hier nog wat aan kunnen doen? Ik wil nl. een extra nummer aanvragen.
Zo als het het nu voorstaat kan en wil ik het risico niet lopen, door een nieuuwe account aan te maken, zonder verbindingen te zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 14:47 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
cfdicke schreef:
Zo als het het nu voorstaat kan en wil ik het risico niet lopen, door een nieuuwe account aan te maken, zonder verbindingen te zitten.

Een nieuwe account aanmaken heeft geen gevolgen voor je internet en telefonie verbindingen. Alleen maar voor het bekijken en wijzigen van instellingen in "Mijn KPN".

De helpdesk kan hier vaak niets aan doen, het kost je alleen maar tijd en ergenis. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 18:24 
Offline

Geregistreerd: wo 10 jan 2007 11:44
Berichten: 44
Marcel schreef:
cfdicke schreef:
Zo als het het nu voorstaat kan en wil ik het risico niet lopen, door een nieuuwe account aan te maken, zonder verbindingen te zitten.

Een nieuwe account aanmaken heeft geen gevolgen voor je internet en telefonie verbindingen. Alleen maar voor het bekijken en wijzigen van instellingen in "Mijn KPN".

De helpdesk kan hier vaak niets aan doen, het kost je alleen maar tijd en ergenis. :wink:


jep, nieuwe account aanmaken is het snelste.
werkt het dan nog niet? dan bellen en door laten schakelen naar MPSD team cockpit.

_________________
MultiPlay ServiceDesk medewerker
- IPB KPN
- IPB HetNet
- IPB Planet
- Slim bellen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 11:33 
Offline

Geregistreerd: wo 10 jan 2007 11:32
Berichten: 4
Woonplaats: Bleiswijk
Jort schreef:
Marcel schreef:
cfdicke schreef:
Zo als het het nu voorstaat kan en wil ik het risico niet lopen, door een nieuuwe account aan te maken, zonder verbindingen te zitten.

Een nieuwe account aanmaken heeft geen gevolgen voor je internet en telefonie verbindingen. Alleen maar voor het bekijken en wijzigen van instellingen in "Mijn KPN".

De helpdesk kan hier vaak niets aan doen, het kost je alleen maar tijd en ergenis. :wink:


jep, nieuwe account aanmaken is het snelste.
werkt het dan nog niet? dan bellen en door laten schakelen naar MPSD team cockpit.


Bedankt allemaal, ik ga het probreren.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling