Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 11:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eindeloos geduld...
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 18:03 
Offline

Geregistreerd: di 09 jan 2007 21:57
Berichten: 30
Hier volgt het verhaal van ons InternetPlusBellen Zakelijk.

In eerste instantie is de installatie door een monteur laten doen, omdat we een zo soepel mogelijk verlopende "migratie" wilden.

De derde Experiabox is inmiddels onderweg; de tweede zorgt nu dat ik dit bericht op het forum kan zetten; de eerste is gisteren teruggestuurd (de tweede zal spoedig moeten volgen).

Bedoeling is, dat er via wireless een Apple iBook 12", Apple Mac Mini G4 en Fujitsu Siemens Amilo notebook aan komen, en via wired een Brother HL-2070N.

Ik had een zilveren Siemens EB, waarvan de adapter te licht bleek zodat de telefonie van bar-slechte kwaliteit was, en internet tegen éénderde van de normale snelheid ging.
Nieuwe adapter aangevraagd, en toen eenmaal duidelijk was dat de aanvraag op de afdeling was blijven liggen i.p.v. naar logistiek doorgestuurd, kregen we uiteindelijk een compleet nieuw installatiepakket met daarin de Speedtouch (zwarte) EB.

Blijkt dat de wireless router van de Speedtouch de computers niet met de printer op de wired router laat praten, en dat het bereik van de wireless ongeveer éénvijfde(!) van dat van de Siemens is.

Als noodoplossing zijn alle computers nu wired, en ze zitten allemaal samen met de printer op een Belkin 5-port switch die in een gaatje van de Speedtouch prikt.

Nu krijg ik terug de Siemens box, maar nu wel met de goede adapter.
Ben benieuwd naar de telefoonkwaliteit...
Op de Speedtouch heb ik nu een Profoon DECT hangen (met drie handsets), en sindsdien heb ik vaak echo op de lijn. Soms van mij, soms van "de andere kant"...

Joost.


Laatst bijgewerkt door jegelie op vr 26 jan 2007 18:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 22:25 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Is je vraag nu concreet waar je straks de Speedtouch heen moet sturen of lees ik dat niet goed ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2007 07:15 
Offline

Geregistreerd: di 09 jan 2007 21:57
Berichten: 30
Maarten schreef:
Is je vraag nu concreet waar je straks de Speedtouch heen moet sturen of lees ik dat niet goed ?


Nee, ik stel hier geen vraag, daar was dit topic niet voor... Ik vertel wat ik met de box doe. Als ik de nieuwste eenmaal heb, en als die meedoet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 12:08 
Offline

Geregistreerd: di 09 jan 2007 21:57
Berichten: 30
Staartje:

We hebben box nummer 3 gekregen... In plaats van de beloofde zilveren experia-box met wèl de goede voeding, sturen ze EXACT dezelfde Speedtouch op.

Enfin, ik ga het spel maar weer meespelen en de nieuwe box aanmelden, in de wetenschap dat die precies hetzelfde doet als de huidge Nummer Twee, en dan maar Nummer Vier aanvragen.

Joost.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 12:11 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
jegelie schreef:
Staartje:

We hebben box nummer 3 gekregen... In plaats van de beloofde zilveren experia-box met wèl de goede voeding, sturen ze EXACT dezelfde Speedtouch op.

Enfin, ik ga het spel maar weer meespelen en de nieuwe box aanmelden, in de wetenschap dat die precies hetzelfde doet als de huidge Nummer Twee, en dan maar Nummer Vier aanvragen.

Joost.


Als je zo zeker van je zaak bent,neem dan even contact op met KPN en probeer iets te regelen dat er bijv een monteur komt die alsnog de juiste box bezorgd.Hier heb je mi niet veel aan toch ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 13:16 
Offline

Geregistreerd: di 09 jan 2007 21:57
Berichten: 30
Right, maar het eerste wat ze vragen als ik bel voor een monteur is: "heb je het geprobeerd?"

Plus, er is natuurlijk altijd die ene procent kans dat het daarna ineens allemaal wel werkt... Bijvoorbeeld omdat ze de fout binnen de firmware verholpen hebben en dat ik zodoende in het proces een nieuwe firmware erop krijg. Of zo.

Maar daarna vraag ik per email idd voor een monteur; we zijn al sinds vorig jaar aan het knoeien met IPB en het werkt nu nog niet. Het gaat hier ook nog eens om IPB Zakelijk; en het gevalletje kost ons nu al meer (aan tijd e.d.) dan het goedkoper bellen ons zou opbrengen.

Joost.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 18:27 
Offline

Geregistreerd: di 09 jan 2007 21:57
Berichten: 30
...net de helpdesk gesproken en het hele verhaal weer eens uitgelegd.

Ethernet printer op de Speedtouch niet kunnen benaderen (zowel wired als wireless) is een bekend fenomeen blijkbaar; ze gaan proberen om alsnog de Siemens-box toe te sturen. Wordt inderdaad Nummer 4 dan.

Eerst zei hij dat ze alleen nog maar de Speedtouch (zwarte) boxen uitleveren, na overleggen met een collega had hij geleerd dat ze de Siemens boxen ook nog uitleveren omdat Mine-TV niet op de Speedtouchen werkt...

Probleem ligt denk ik wel bij de firmware van KPN, want ergens anders (google) hoor je geen problemen van Bonjour-printen op een Speedtouch 780i modem.

kan dit topic trouwens niet beter naar een ander forum verhuizen? Bv. "InternetPlusBellen via KPN". Dit heeft weinig meer te maken met wat ik met de box doe... Anderen hebben er daar ook meer aan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 18:29 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
jegelie schreef:
kan dit topic trouwens niet beter naar een ander forum verhuizen? Bv. "InternetPlusBellen via KPN". Dit heeft weinig meer te maken met wat ik met de box doe... Anderen hebben er daar ook meer aan.


Liep al met die gedachte :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 14:23 
Offline

Geregistreerd: di 09 jan 2007 21:57
Berichten: 30
26-01-2007 13u14


Na ontvangst 4de Experiabox (Siemens) tel. overleg gehad met Multiplay HD voor het aanmelden van de box; dit bleek niet mogelijk aangezien de box zich niet liet zien "aan de andere kant".

Gebleken is, dat de splitter er bij ons nog tussenuit moest, dit is gedaan.

Nu is de 5de box onderweg, weer de Siemens (nummer 4 was dus blijkbaar D.O.A.). Intussen hangt de Speedtouch er weer aan.

Voor verbeteren lijnkwaliteit is gevraagd de box in de meterkast te hangen. Dat zullen we dan t.z.t. maar doen; wel kijken voor een ethernetkabel van 15 meter voor onze printer...

Joost.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 11:39 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
jegelie schreef:
Voor verbeteren lijnkwaliteit is gevraagd de box in de meterkast te hangen. Dat zullen we dan t.z.t. maar doen; wel kijken voor een ethernetkabel van 15 meter voor onze printer...

Joost.

Alleen je draadloos ontvangst kwaliteit wordt dan minder. :(
Als de computers in de buurt staan is dat niet erg, als ze verder weg staan wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 13:12 
Offline

Geregistreerd: di 09 jan 2007 21:57
Berichten: 30
Wordt het bereik minder door de lange ethernet-kabel of door het feit dat het modem in of bij de meterkast hangt?

Want over het bereik van de Siemens heb ik echt niet te klagen (over de Speedtouch wel, maar dat is binnenkort niet meer relevant aangezien we de Siemens EB terug krijgen: binnen het bedrijf heb ik achteraan in de werkhal nog vijf van de vijf streepjes... met de Speedtouch had ik 1 streepje op een computer die twee meter naast de Speedtouch stond, en er stond alleen een printertje tussenin)

Joost.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 14:29 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Ethernetkabel mag 100m. lang zijn. Ik bedoelde de kwaliteit van het draadloze signaal als je de EB in de meterkast plaatst.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 09:55 
Offline

Geregistreerd: di 09 jan 2007 21:57
Berichten: 30
Hangen we hem ernaast :)

Joost.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 13:27 
Offline

Geregistreerd: di 09 jan 2007 21:57
Berichten: 30
Zo... Vandaag toch maar weer eens gebeld waar onze vijfde box blijft. Nu hebben ze een ticket aangemaakt en men belt mij zo spoedig mogelijk terug ("Hoe lang duurt dat dan?" - "Wel, naar wat men ons vertelt, is dat binnen 48 uur.").

Ook het beltegoed BelZakelijk dat automatisch zou komen te vervallen bij omschakeling van ISDN-2 naar IPBZakelijk prijkt ineens weer vrolijk op onze fakturen ("Hé, wat gek; dat zou normaal toch..."). Maar dat brengt men in orde.

Eindeloooos geduld.

Joost.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 15:04 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Ik zou het geen eindeloos geduld noemen maar engelengeduld :wink:

Wellicht is het een overweging waard om zelf iets strakker de regie over te nemen zodat eea op een kordatere manier wordt opgelost ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling