Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 jun 2025 04:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 12:26 

Ik heb de meest eenvoudige abonnement internetplusbellen. Voor een beetje surfen en bellen is dit prima. Downloaden duurt wat langer (maar goed dat is en keuze). Is er een instelling te doen die ervoor zorgt dat er altijd wat ruimte overblijft om te bellen? Het downloaden gebruikt nu alle ruimte en we zijn dan telefonisch niet (slecht) bereikbaar. Ook zelf bellen lukt niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 13:13 

Wat voor programma's gebruik je om te downloaden.

Kijk even in deze topic.viewtopic.php?t=970.
P2P programma's geven vaker problemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 13:33 

H. Rutgers schreef:
Is er een instelling te doen die ervoor zorgt dat er altijd wat ruimte overblijft om te bellen? Het downloaden gebruikt nu alle ruimte en we zijn dan telefonisch niet (slecht) bereikbaar. Ook zelf bellen lukt niet.

IPB werkt met naar men zegt Qos dat zou betekenen dat in een gecombineerde activiteit,internetten en bellen,de laatste altijd voorrang heeft op internetten.Echter de ervaring heeft geleerd dat de EB moeite heeft met een groot aantal verbindingen die oa door P2P programma's kunnen ontstaan.Als je niet aan het downloaden bent,dan heb je ook problemen met bellen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 18:52 

Is dit probleem opgelost in de nieuwe firmware, of bestaat het probleem hier nog steeds in?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 20:15 

arjanhs schreef:
Is dit probleem opgelost in de nieuwe firmware, of bestaat het probleem hier nog steeds in?

Siemens zegt van wel,resp het zou reeds zijn opgelost,maar de praktijk wijst toch wel uit dat het in bepaalde gevallen anders is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 21:09 

Maarten schreef:
arjanhs schreef:

Siemens zegt van wel,resp het zou reeds zijn opgelost,maar de praktijk wijst toch wel uit dat het in bepaalde gevallen anders is.

Ik kan ab-so-luut niet bellen en downloaden tegelijk. Zelfs als ik een torrentprogramma op mijn mac op max upload 10k en max download 20k zet (erg langzaam dan, maargoed) is bellen een drama. Laatste firmware. Los van elkaar gaat het goed. Gebeld worden gaat ook goed. Bellen (naar buiten) en downloaden: alsof je vanuit een onderzeer belt. Metaal geluid, en hele stukken blijven wegvallen. Alles gecheckt en alles is goed en compatible etc.

Zodra het downloaden stopt zit er wel verbetering in. Dus ik geloof niet dat de firmware het in mijn geval heeft opgelost. Ik dacht ik meld het even voor een toevoeging op dit onderwerp.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 21:45 

Kun je ook zien hoveel verbindingen er tijdens downloaden ontstaan :?:
Het heeft er dus wel degelijk mee te maken want zonder P2P heb je een betere telefoonkwaliteit.

Gebruik daarvoor anders dit eens

http://www.tucows.com/preview/213738

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 22:16 

Maarten schreef:
Kun je ook zien hoveel verbindingen er tijdens downloaden ontstaan :?:
Het heeft er dus wel degelijk mee te maken want zonder P2P heb je een betere telefoonkwaliteit.

Gebruik daarvoor anders dit eens

http://www.tucows.com/preview/213738

Bestaat er ook zoiets voor de mac? Een port limiter als het ware? Ik wist niet dat dat kon. Overigens downloadt ie van 9 peers (nooit echt meer dan tien). Ik had wel verwacht dat het traag zou zijn, maar dat ik met internetPLUSbellen niet echt kan downloaden omdat anders bellen enorm op de tocht staat vind ik iets dat KPN echt even technisch moet dichttimmeren. Of wordt dat echt onmogelijk voor ze. In dat geval baal ik als een stekkert op vier wielen dat ik van DirectADSL over ben gegaan naar een alles-in-één ding.

Ik ga op zoek naar een portprogramma wat je hierboven voor de pc aangeeft. Zou kunnen helpen. Thanks voor de tip alvast.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 22:29 

Je moet kunnen bellen en downloaden,het probleem zit het hem in het aantal verbindingen die de EB aan kan en dat zijn er toch wat minder dan menigeen lief is.

Ik ken me niet heel goed uit in de Mac wereld,dus wellicht is er een vergelijkbaar programma.Even googlen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006 15:58 

Maarten schreef:
Je moet kunnen bellen en downloaden,het probleem zit het hem in het aantal verbindingen die de EB aan kan en dat zijn er toch wat minder dan menigeen lief is.
Ik ken me niet heel goed uit in de Mac wereld,dus wellicht is er een vergelijkbaar programma.Even googlen :wink:

Nou ik heb me suf gezocht. Alle torrent programma's die ik gebruik kunnen wel de up- en download bandbreedte vastzetten, maar er is geen peer-limitation optie ergens te vinden in die programma's en ook geen programma waar je systeembreed de poorten als zodanig zou kunnen instellen. Ik zag dat als ik bv een populair iets download (Madonna's Confessions Tour uitzending op NBC van afgelopen week) dat ie contact maakt met echt 30 peers ofzo.

En dan is bellen niet meer te doen. Ik ga voortaan enkel 's nachts downloaden als oplossing, maar het valt me toch tegen dat dit zo werkt nu als ik eerlijk mag zijn. Ik wil gewoon kunnen bellen (binnen een afgeschermd stukje bandbreedte bv) en downloaden zonder dat ze elkaar op deze manier uitsluiten. :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006 17:52 

Krijg zelf ook sterk het idee dat de Qos absoluut niet meer actief is en dat het hele telefonie-gedeelte ook bij nieuwsgroepen op online-gaming etc weggedrukt zou worden,maar het gekke is dat het dan udp verkeer zou zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 18:54 

zoals al eerder is gezegd, het probleem is het aantal verbindingen. laatst nog geprobeerd te bellen en downloaden (gewoon ouderwets) tegelijk. geen enkel probleem.

als je peer-to-peer veel verbindingen wilt blijven gebruiken, is ipb gewoon geen goede oplossing. het staat ook nergens dat dit probleemloos kan met ipb. het is bovendien een knutselfunctionaliteit van internet. niet echt een betrouwbaar ontwikkelde netwerkomgeving dat torrent gebeuren.

kortom, als je je spullen anders gebruikt dan het doel waar ze voor zijn ontworpen, kan je tegen problemen aanlopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 19:39 

dhr-de schreef:
kortom, als je je spullen anders gebruikt dan het doel waar ze voor zijn ontworpen, kan je tegen problemen aanlopen.

Toch moet je gewoon met een sterk gereduceerd aantal verbindingen gewoon gebruik kunnen maken van IPB (bellen en internetten samen) want het produkt wordt alszodanig ook verkocht.Echter de markt gaat zo snel dat indien je mee wil,en dat wil KPN natuurlijk,je wel eens voor verassingen komt te staan zo ook deels de IPB problematiek.Het is te snel te hard gegaan :?: :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 16:17 

Ik download regelmatig met meer dan 100 peers. Dit heeft bij mij geen effect op het telefoneren.

Echter wel het telefoneren op het downloaden. Als ik aan het bellen ben, zakt de downloadsnelheid zo terug naar 40 kbs of minder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 16:20 

Help me Thomson is vervangen door een Siemens...en ik download heeeeeel erg veel.

Thuis ga ik kijken wat hij doet, sta op dit moment nog niet echt te juichen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]