Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 25 jun 2025 23:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 23:56 

3 x een experiabox installatie uitgevoerd maar heb slechte ervaring met de signaal sterkte bij de draadloose verbinding.
Alerhande mogelijk instellingen uitgevoerd maar kon signaalsterkte niet optiamliseren. Zijn er misschien mensen die betere ervaringen hebben. Zo ja, wat voor verbeteringen zijn er dan uitgevoerd en welke middelen zijn er dan gebruikt. Vaste LAN verbinding werkt goed.

ABJ

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 00:17 

De EB op een andere plek plaatsen? Dus beter niet in de meterkast, bij geluidsboxen, halogeen verlichting, spiegels, enz. i.v.m. elektromagnetische velden. Wat voor draadloze adapter wordt er gebruikt en zijn er problemen met signaalsterkte of kwaliteit van het signaal?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 09:24 

Bedankt voor je reactie!

Het signaalsterkte en kwaliteit van het signaal. Ik gebruik een Belking High-Speed Mode Wireless G USB Network Adapter. Bij mijzelf thuis werkt het redelijk goed. Zelf op de tweede verdieping, dus 2 betonvloeren tussen de EB en de Belkin. De installaties waarover ik schrijf zijn mensen hier in de buurt waarvoor ik de installatie heb uitgevoerd. Met een LAN kabel werk alles uitstekend. Heb ook diverse verplaatsingen van componenten gedaan, dat levert wel iets op maar het is geen succes. De EB buiten de meterkast geeft het beste resultaat in ons geval, maar in mijn visie kun je dan het beste een LAN kabel aanleggen. Dus wat blijft er dan nog over van Wireless LAN. Misschien is een Range Extender nog een oplossing?

Groet van,
ABJ

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 10:49 

Wil je echt zeker zijn, kan je het beste een kabel leggen, het kan veel schelen waar de eb hangt voor draadloos. De afetand is niet zover en vooral met betonnen muren en vloeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 14:41 

Ik heb gemerkt dat bij mij het signaal sterk afnam als ik een laag kanaal koos, 10-13 is het best wat signaalsterkte betrof. Alleen kun je vanaf 12-13 niet werken met een laptop.

Range extender kan ook, kun je die vaak ook gebruiken als printserver waarschijnlijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 dec 2006 00:27 
experiabox40 schreef:
Bedankt voor je reactie!

Het signaalsterkte en kwaliteit van het signaal. Ik gebruik een Belking High-Speed Mode Wireless G USB Network Adapter. Bij mijzelf thuis werkt het redelijk goed. Zelf op de tweede verdieping, dus 2 betonvloeren tussen de EB en de Belkin. De installaties waarover ik schrijf zijn mensen hier in de buurt waarvoor ik de installatie heb uitgevoerd. Met een LAN kabel werk alles uitstekend. Heb ook diverse verplaatsingen van componenten gedaan, dat levert wel iets op maar het is geen succes. De EB buiten de meterkast geeft het beste resultaat in ons geval, maar in mijn visie kun je dan het beste een LAN kabel aanleggen. Dus wat blijft er dan nog over van Wireless LAN. Misschien is een Range Extender nog een oplossing?

Groet van,
ABJ

Heb je een spiegel op je deur van je meterkast, kan een hoop verklaren

BerichtGeplaatst: wo 27 dec 2006 08:38 

Nee ik heb geen spiegel op de kastdeur geplakt. Voor de Desktop ga ik een CAT-5 kabel leggen en experimeteer verder met mij Laptop.

Bedankt voor jullie bijdrage.
ABJ.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 dec 2006 09:39 

Hoe is de situatie bij de mensen in de buurt :?:
Kijk anders ook eens of er andere draadloze netwerken zijn op dezelfde kanalen en of die van de EB wordt weggedrukt (gebruik hiervoor bijv Netstumbler)
Maak je verder gebruik van de laatste drivers of komt de verbinding tot stan via de wireless zero van XP ?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]