Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 26 jun 2025 09:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 14:25 
Ik had gisteren de hele boel geïnstalleerd en alles deed het. Het nummer 1369 gebeld en klaar. Uw aansluiting wordt gereed gemaakt. Gisteren had ik ook nog gewoon een gesprek. Vandaag wordt ik mobiel gebeld en wordt mij verteld dat ik de hele tijd al in gesprek ben. Dat klop niet. ik ben niet aan het bellen. Ik wou het uitproberen, dus ik pak m'n telefoon (KPN toesten, Malibu 630) en druk op het groene hoorntje. Krijg ik een kiestoon. Bel ik 0 en zie om de experiabox (de thomson) 1 keer het lampje voice knipperen en daarna niet meer. Het zelfde bij de telefoon; ik hoor dat ik een nummer intoetst en daarna krijg ik geen gehoor meer. Terwijl ik gisteren met de zelfde manier "eruit gegooit" werd. tuut tuut tuut kort achter elkaar.

Ik heb de experia box al gereset, maar dat wou niet helpen. Nu ik dit bericht schrijf krijg ik in een keer telefoon. Hoe kan dit nou. Ik ben nu in gesprek en zou straks even moeten kijken of hij het ook gaat doen met die 0. Ik ben ten einde raad.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 14:46 

Welke lampjes branden er op je zwarte EB?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 14:53 

Kevin schreef:
Welke lampjes branden er op je zwarte EB?

Tja dat is iets wat ik ook samen met de helpdesk heb geconstateerd. De lampjes (als ter internet is) branden altijd allemaal, behalve USB. Op het moment dat je hem aan zet gaan VOICE branden. Dus mocht je daar op doelen...helaas.

Bij de siemens geeft het VOICE lampje echt aan als je GEREGISTREERD bent in het VOICE netwerk. Bij de Thomson geeft dit alleen aan dat de SIP server in de EB gestart is (je kan dan intern bellen Tel 1 naar Tel 2)

Heb twee weken zonder telefonie gezeten, maar VOICE heeft twee weken gebrand ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 19:52 
Bij mij branden alle lampjes, behalve die van usb. Voice brand constand, maar zodra ik bel, moet hij blijven knipperen. Dat doet hij nu wel, maar soms dan ook weer niet. Ik moet het dus afwachten, maar ik ben bang dat ik morgen weer geen telefoon heb.

Wat ik ook raar vind, is als ik gebeld wordt, dan hoort het voice lampje toch ook te knipperen? Dat doet hij niet. De inkomende telefoontjes worden ook niet gemeld in het telefonie gedeelte van de menu van de modem. Dat hoort hij lijkt mij ook te melden. Ligt dit dan aan het het gene dat ik nog in de porting fase zit?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 20:22 

In dat geval lijkt het erop je EB nog niet de juiste Voip gegevens van de server heeft kunnen halen. Dit kan meerdere oorzaken hebben, de meest voordehandliggende is dat het op het moment gewoon erg druk is op de KPN servers. Vreemd is het wel, omdat je telefonie gedeelte wel heeft gewerkt.

Een tijdje geleden zat ik zelf ook met dit probleem, zij het met een Siemens EB. Wat ik je kan adviseren is om de box een keer vroeg in de ochtend een harde reset te geven (tussen 6 en 8 uur 's ochtends). Het is dan stukken minder druk op de servers van KPN, voor het ophalen van gegevens door nieuwe EB's. Harde reset voor de Siemens EB is 30 sec de reset knop indrukken met een puntig voorwerp, ik weet niet hoe dit bij de Thomson zit.

Kijk ongeveer 10 minuten na de reset of de lijn nu wél werkt. Het kan zijn dat je EB zichzelf in de tussentijd nog een paar keer reset.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 00:29 
Nu doet de modem het wel goed. Moet het gewoon even aankijken. Iig bedankt :)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 10:48 

Kevin schreef:
ik weet niet hoe dit bij de Thomson zit.

Aan de achterzijde rechts zit een klein gaatje en daar kun je met een paperclip in drukken (zeg 15 seconden).Verder kan het ook zijn dat de Speedtouch ivm drukte gewoon iets meer tijd nodig heeft om zich aan te melden en de juiste scripts te laden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 12:40 

Bij de Thomson kan je het goed merken aan de KLIK die je hoort dan mag je de restet knop loshalen.

Ben benieuwd, ,krijg vandaag een nieuw modem en hopelijk haalt deze zijn VOIP instellingen wel goed op.

PS: als je nog niet geporteerd bent komt je inkomende verkeer nog binnen via analoog, dus dan klopt het dat voip niet knippert.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 14:48 
wopper schreef:
Bij de Thomson kan je het goed merken aan de KLIK die je hoort dan mag je de restet knop loshalen.

Ben benieuwd, ,krijg vandaag een nieuw modem en hopelijk haalt deze zijn VOIP instellingen wel goed op.

PS: als je nog niet geporteerd bent komt je inkomende verkeer nog binnen via analoog, dus dan klopt het dat voip niet knippert.

:D Kijk, dan klopt het dus dat het voice lampje niet knipperd. Ik heb afgelopen vrijdag naar 1369 gebeld. Weet misschien iemand dat waneer ik volledig ben overgestapt?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 15:00 

Cybermaxx schreef:
wopper schreef:

:D Kijk, dan klopt het dus dat het voice lampje niet knipperd. Ik heb afgelopen vrijdag naar 1369 gebeld. Weet misschien iemand dat waneer ik volledig ben overgestapt?

Tussen de 5 en 10 dagen na je telefoontje.
Je kunt het ook zo checken:
Analoog: Bel ** , als je dan géén kiestoon meer hoort ben je overgezet naar digitale telefonie
ISDN: Als het onderste lampje op het NT1 kastje uit is ben je overgezet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]