Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 04 jul 2025 22:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 aug 2008 17:07 

Vrijdag KPN gebeld.
De "beste" man beweerde dat als ik geluk had over drie weken weer online was.
Overgaan is eigenlijk ook geen alternatief. Kost me 100 euro extra om over te stappen want ik moet o.a. weer een router hebben, overstap geld a 25 euro, nog een draadloze netwerkadapter etc.
Ik ga bijna op vakantie, daarna hoop ik dat het weer werkt.

Ik zou best mijn verhaal willen vertellen bij Kassa of zo.
Eerst ga ik deze geschiedenis voor mezelf op papier zetten. Daarna bedenken waar ik het nog meer naar kan toe zenden.
Want het gaat natuurlijk nergens over.

En laat ik niet merken dat ik ook nog een rekening krijg over deze maand terwijl ik geen telefoon en internet meer heb.

Maar goed, een prachtig dosier voor de consumentenbond en programma's zoals kassa.

Louwrens

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 09 aug 2008 17:47 

Een router kost echt geen 100 euro.... :wink:

En waarom moet je dan opeens een draadloos netwerkkaartje kopen?
Die heb je nu toch ook al?
En als je deze niet hebt waarom dan opeens wel nodig?

Waar kost overstappen 25 euro?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 09:59 

Linksys router 40 euro, overstappen en telefoonnummer meenemen 25 euro en omdat ik nu geen wireless pci adapter heb moet ik hem wel hebben want de router staat vlak bij het Kabelmodem en we willen geen kabels door het huis. De Experiabox daarentegen staat vlak bij de pc en ik zit aangesloten met UTP.
Zo'n adapter kost ook iets van 30 euro.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 10:02 

waarom dan niet naar telfort gaan
is wel dochter van kpn maar tot dus ver komen die hun afspraaken nog steed goed na :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 11:45 

OK Louwrens, dat is me duidelijk.

Ik moest opeens ook na overstappen nieuwe kabels trekken.
Dat is geen fijn werkje maar dit keer gingen de kabels wel gemakkelijk van de meterkast naar de kamer waar de router stond.
Draadloos had ik allemaal al en die extra kosten kreeg ik er niet bij.
Maar ik ben wel blij dat ik toen al die moeite heb genomen maar dat is achteraf altijd makkelijk om te zeggen!

Dan moet je gewoon je "verlies" nemen en afwachten totdat alles weer in goede banen is gekomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 17:22 

Daar ben ik weer. Mijn onderbuikgevoelens waren juist. (zie pagina 3 van deze topic). Op 1 aug. j.l. heb ik me aangemeld voor IPB Extra via de site. Nix gehoord of ontvangen. Nu, 13 aug. maar eens gebeld met KPN. Antwoord: De bestelling was niet doorgekomen. Terwijl mijn ORDERSTATUS vermeldde: BESTELLING ONTVANGEN, U KRIJGT BINNEN 5 DAGEN BERICHT OVER HET VERLOOP. Nou........niet dus. De "helpdesk" vroeg mij om mij opnieuw aan te melden. Dat heb ik dan maar gedaan en nu maar hopen op een wonder. Als het weer niet lukt dan is het voor mij: DAG KPN!!!! jULLIE WILLEN GEEN KLANTEN!! De vraag is dan wel: welke provider dan?

wij bieden alleen ondersteuning aan mensen met ipb of ip-tv. Wij zijn GEEN forum die mensen tips geeft voor b.v ziggo of upc, daarvoor bestaan andere forums. Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 18:50 

ik heb goede ervaringen met telfort (ook al is dit ook een kpn dochter onderneming)
tot op heden geen problemen gehad
ook de overstap is zoals mij vermeld werd per brief perfect verlopen
heb meerdere mensen ook laten overstappen en ook dezen zijn perfect verlopen.

Telfort heeft ook niets te maken met ipb noch i-tv. Ik laat dit bericht staan maar wil je vriendelijk verzoeken ontopic te blijven in de lijn van ipb. Dank voor het begrip. Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 21:51 

Ben inmiddels terug gebeld door KPN helpdesk en de dame kon me vermelden dat ze ermee bezich zijn :D wat ik alwist wat bij de vorige gesprek ook al werd gezegd. En de dame zei ook wel ja duurde wel iets!! telang allemaal en dat ik weer terug gebeld wordt?? de rede waarom vraag me het niet :? maar zie nu bij mijn kpn instellingen dat me orde status is veranderd :D
Binnen enkele dagen na uw bestelling ontvangt u per post de bevestigingsbrief. Zodra u deze heeft ontvangen, kunt u hier de actuele status van uw bestelling volgen. Dus na bijna 7 weken zie ik dat der wat verandert nu.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 22:13 
Site Admin

Als je als provider met iets aantrekkelijks komt, zoals kpn nu doet met die upgrades, kun je der op wachten dat de helpdesken en systemen overbelast raken. Schijnbaar leert kpn hierin niet en was ook ditmaal niet goed voorbereid. wat er uit voortvloeit is nu aan de gang, orders komen niet goed door, worden niet goed uitgevoerd enzo enzo. ook dit zal wel opgelost worden maar raad kpn ten zeerste aan om bij eventueel toekomstige acties beter voorbereid te zijn, dat scheelt enorm veel ergenis en vooral..opzeggingen.

ook ik moest me door een tunnel van problemen draaien voor alles goed werkte. hier draait het nu als een zonnetje en haal een film met hitnews binnen in 20 min (1.6gig :wink: )

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 09:28 

marcel234 schreef:
Als je als provider met iets aantrekkelijks komt, zoals kpn nu doet met die upgrades, kun je der op wachten dat de helpdesken en systemen overbelast raken. Schijnbaar leert kpn hierin niet en was ook ditmaal niet goed voorbereid. wat er uit voortvloeit is nu aan de gang, orders komen niet goed door, worden niet goed uitgevoerd enzo enzo. ook dit zal wel opgelost worden maar raad kpn ten zeerste aan om bij eventueel toekomstige acties beter voorbereid te zijn, dat scheelt enorm veel ergenis en vooral..opzeggingen.

ook ik moest me door een tunnel van problemen draaien voor alles goed werkte. hier draait het nu als een zonnetje en haal een film met hitnews binnen in 20 min (1.6gig :wink: )

Groet Marcel.

sorry geloof niet dat het ook maar iets te maken zou hebben met nieuwe abbos en upgrades
een half jaar terug was daar geen sprake van en waren deze problemen met de administratie ook al een groot probleem
en liepen de klanten ook met bosjes weg door al dit soort problemen
het komt er gewoon weg opneer dat het over veel te veel schijfen moet gaan
wat ik bedoel is dit als je vroeger een vertegenwoordiger had die jou bedrijf een auto wou verkopen
dan was deze vertegenwoordiger er van begin tot einde bij betrokken tot en met de aflevering en zelfs daarna nog nazorg plegen
dus als er ook maar iets fout ging wist hij ervan en regelde het gelijk

maar nu als je al een vertegenwoordiger wil spreken dan moet je ze al verzoeken om langs te komen
ze komen eigenlijk al met het koop contract in hun koffertje aan zetten en met de pen in de hand
zodat ze maar weer snel weg kunnen gaan
zodra het contract is getekend zijn ze weg en geven de papieren door aan een derde
deze moet vervolgens het geen uit voeren
als er dan wat mis gaat geeft de verkoper hun gewoon weg de schuld
en moet er weer iemand anders aan te pas komen om het probleem op te lossen
hier moet weer een afspraak voor gemaakt worden
wat dan wel weer fout kan gaan
dit noemen ze ook wel afschijf systeem er zijn maar weinig mensen meer die echt betrokken zijn bij hun werk
en die dan ook wel de verantwoordingen nog zelf durfen te dragen
de bedrijfen die nog mensen hebben lopen die durfen te zeggen van ik heb die fout gemaakt en ik zal hem weer goed maken
die bedrijfen moeten zulke mensen koesteren want deze mensen zijn er niet veel meer :D
en ze worden ook bijna niet meer gewardeerd

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 11:09 
Site Admin

Als ik de problemen vergelijk van kpn met andere aanbieders vind ik (imho) dat kpn het nog "redelijk" doet. De pest zit hem gewoon in het treffen van een bekwame royale bedrijfsgetrouwe medewerker, als je die niet treft dan heb je op voorhand al een probleem. Ik heb al veel vaker aangegeven binnen kpn dat de opleidingen gewoon strenger moeten worden. Nu is het té makkelijk om helpdeskmedewerker te worden.

Wat dat aantrekt zijn kneusjes die alleen kijken naar het geld en niet naar de werkelijke inhoudt van het product dat ze vertegenwoordigen. De doorsnee mens verwacht dat iedere medewerker die zij bij kpn aan de lijn krijgen bekwaam is en het probleem goed oplossen. Als je dan zo iemand treft die met zijn linkeroog al in het weekend zit kun je natellen dat het probleem niet goed wordt opgelost. daarom adviseer ik altijd de mensen te vragen hoelang de medewerker al bij kpn werkt. Als deze zegt "ik werk hier 4 weken" heb je dikke kans dat je probleem niet goed wordt verholpen (uitzonderingen daar gelaten) Als de medewerker zegt " ik zit hier al 2 jaar" heb je grotere kans dat zo iemand meer afentie heeft met het product. Mijn ervaring is dat een mijn problemen beter werden opgelost door een medewerker die al langer bij kpn zat dan een "rookie" van amper 4 weken.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 11:25 

gedeeltelijk ga ik met je mee marcel
maar er is ook zoiets als nieuwe bezems vegen schoner
en het lichter er ook vaak aan hoe vaak iemand van hoger hand hun heefd verteld dat dat hun pakkie an niet is
op een gegeven moment heb je ook zoiets van niet te veel doen want ik krijg er toch alleen maar voor op mijn kop
als ik meer doe dan dat mijn salaris betaald
want er zijn anderen die meer betaald krijgen en dus ook meer verantwoording horen te nemen
of ze dat ook doen is dan maar de vraag :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 11:34 

Als een medewerker laat zien dat hij "betrokken" is met het product/bedrijf en men doet daar iets mee, opleiding/beloningstraject, schilt dit al een stuk. Hedendaags is een werkgever niet heilig, er staan genoeg andere te wachten op personeel.

Hier is alles op ze pootjes terecht gekomen in de laatste dagen van Juli. We hebben de nieuwe snelheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 13:30 

Als voormalig Planet-klant heb ik die brief natuurlijk ook gehad. De koptitel is prachtig: "En voor u verandert er niets!"... Er zat ook een mooie Flyer in de enveloppe. "Haal meer uit InternetPlusBellen met de nieuwe abonnementen van KPN". Wat verder lees je op die Flyer: Alle pakketten twee keer zo snel. En op de achterkant een 4-tal Extra's... Je zou dus verwachten dat je als trouwe klant van Planet bij de overstap naar KPN 2x zo snel gaat internetten... Dat is dus NIET waar. Ik had een pakket met 3Mb down en dat blijft gewoon 3Mb down... Volgens Extra snel: zou ik een snellere internetverbinding krijgen... Ook niet waar. Volgens Extra voordelig: zou ik zelfs voordeel krijgen... Ik betaalde 42,95 en nu 35,00... Dan lees je in je specificaties dat er wat extra 2,50-jes bij komen... Dus gewoon 42,50 in totaal... PC-Veilig voor 2 pc's wordt 60 euro per jaar en hetzelfde pakket van F-Secure biedt voor 59,95 bescherming voor 1-3!!! computers... Tel uit je winst... KPN belazerd (zeker op het punt van PC-Veilig) haar eigen klanten...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 13:34 

Telebaffie schreef:
KPN belazerd (zeker op het punt van PC-Veilig) haar eigen klanten...

Belazeren is misschien wat hard.
KPN is een commerciëel bedrijf en die willen nu eenmaal geld verdienen.
Waarschijnlijk kijken de meeste mensen zo'n flyer niet aandachtig genoeg.
Alleen het vermelden van de woorden "goedkoper" en/of "voordeel" doen mensen geloven dat het ook zo is.
Goed nalezen is altijd belangrijk!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]