Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 02 mei 2025 16:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2008 17:03 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Niek schreef:
Ik ben nu de complete bekabeling aan het controleren, maar zit intussen nog steeds op 'Lite' speed ipv 'Basic'.

om het jezelf toch zo makkelijk mogelijk te maken, zou ik de experiabox tijdelijk zo dicht mogelijk aansluiten bij het israpunt met een gedegen kabel. test dan met een computer of de download wel gehaald wordt.
mocht dit het geval zijn, zal verder gezocht moeten worden in de interne bekabeling. mocht het geen oplossing bieden, dan kan je gelijk terug naar kpn.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2008 17:28 
Offline

Geregistreerd: di 19 feb 2008 17:41
Berichten: 22
jwagenaar schreef:
Niek schreef:
Ik ben nu de complete bekabeling aan het controleren, maar zit intussen nog steeds op 'Lite' speed ipv 'Basic'.

om het jezelf toch zo makkelijk mogelijk te maken, zou ik de experiabox tijdelijk zo dicht mogelijk aansluiten bij het israpunt met een gedegen kabel. test dan met een computer of de download wel gehaald wordt.
mocht dit het geval zijn, zal verder gezocht moeten worden in de interne bekabeling. mocht het geen oplossing bieden, dan kan je gelijk terug naar kpn.

De situatie is alsvolgt.
Het israpunt zit in de woonkamer. Vanaf dat punt gaat een 1 meter lange twee aderige kabel met RJ-11 plugje naar de splitter. Van de splitter gaat eenzelfde kabel naar de modem, dus ook 1 meter lang. Van de modem gaat een 1 meter lange CAT-5 kabel naar de netwerkkaart.
Het enige dat ik kan doen is deze drie kabels vervangen. Dat gaat morgen gebeuren, want ik moet even een krimptang van het werk meenemen.:) De plastic tang in het modempakket heeft het precies 3 CAT-5 kabels uitgehouden...
Het onderstreepte is toegevoegd. Je bedoelt waarschijnlijk mocht dit niet het geval zijn...
(wordt vervolgd)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2008 17:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Waarom heb je nog een splitter in de bekabeling zitten?

Met IPB is die niet meer nodig?
Of zit je net op IPB en in de lijn nog niet geporteerd?

Maar aan de andere kant, die splitter zal/kan het probleem niet zijn.....
Zoals jouw kabels gesitueerd zijn, bijna alle op het ISRA-punt, is een prachtverhaal.
Meestal zit het ISRA-punt juist niet daar waar het moet zitten.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2008 20:18 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Haal de splitter ONMIDDELIJK er tussen uit, deze heeft geen enkele functie meer en kan alleen maar voor een lagere snelheid zorgen. 2-, vervang de rj-11 kabel door een cat5 kabel, deze rechtstreeks op de bekabeling van het israpunt zetten(!). Maar belangrijkste is wel de splitter verwijderen deze is alleen nodig voor portering als je net bent over gestapt naar ipb. In de regel kan je deze na 10 na het overstappen op ipb verwijderen.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2008 23:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Die splitter is niet meer nodig maar zal echt niet de snelheid door de helft laten zakken.
Er moet haast wel iets anders aan de hand zijn.
Zulke korte kabels, mits goed gemaakt, mogen ook geen grote problemen geven.

Alles bij elkaar kan het wel wat schelen maar niet van 6 naar 3 Mb.

We zijn al een paar dagen verder, bestaat het probleem nog altijd?

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2008 08:38 
Offline

Geregistreerd: di 19 feb 2008 17:41
Berichten: 22
Morgen
Even een update van de laatste stand van zaken.
De splitter is verwijderd, maar zoals al werd verondersteld kon dat niet het probleem zijn.
De modem is intussen zowat in het israpunt gestopt. Een korte kabel van 50 cm en nieuwe 1 m lange CAT5 van de modem naar de PC bracht ook geen oplossing.
Ik blijf de 'Lite' speed houden waar ik 'Basic' mag verwachten.
Inmiddels heeft overleg met KPN plaatsgevonden en zullen ze waarschijnlijk begin volgende week een technicus sturen om de lijn eens door te meten.
Intussen blijf ik het vreemd vinden dat ik in de configuratie van de modem wèl de hoge snelheid zie staan.
De laatste test die ik vandaag zal doen is de oude Alcatel ADSL modem van voor het IPB tijdperk er eens aanhangen, maar dan zit ik wel zonder telefoon.:)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2008 11:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
dat je om een test uit te voeren even zonder telefoon zit zal toch niet een groot probleem zijn
dan weet je daarna wel meer
of je snelheid blijft het zelfde
dat houd dan in dat er problemen met je pc zijn
of je snelheid word zo als het zou moeten zijn
dat houd dan in dat er problemen met de modum zijn of de bekabeling

dus je kan voor je zelf dus kosten besparen door dit even te testen
want als monteur komt en het probleem zit in je pc dan zullen er kosten in rekening worden gebracht neem ik aan
zit het in de modum dan zullen de kosten voor je profider zijn

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2008 11:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Misschien heeft het "intrainen" van het modem, de aangegeven waardes voor up- en down, niets te maken met de werkelijk geleverde snelheid?

Ik ben wel benieuwd waar de monteur mee aankomt als oplossing.....
Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan jouw kant van de lijn ligt maar je weet nooit.

Wel jammer dat ze niet meteen een monteur sturen.... :wink:
Ik zit inmiddels bij een andere provider, en mijn modem reset eens per 24 uur.
Is geen ramp maar het gebeurde van de week tijdens een telefoongesprek en dat is niet de bedoeling.
Ik vermeld dit en passant op het forum aldaar en 30 minuten later belt een medewerker van deze provider mij.
Deze storing mag niet voorkomen en er komt een monteur, ik vroeg wanneer dan en dat bleek de volgende dag te zijn... :shock:
Modem is vervangen en ik ga zo over de 24 uur online heen..... :)

Hoe dan ook, jouw lijn zal uiteindelijk ook de juiste snelheid krijgen, ben ik zeker van.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2008 13:23 
Offline

Geregistreerd: di 19 feb 2008 17:41
Berichten: 22
HORNY schreef:
dat je om een test uit te voeren even zonder telefoon zit zal toch niet een groot probleem zijn

Klopt.
HORNY schreef:
want als monteur komt en het probleem zit in je pc dan zullen er kosten in rekening worden gebracht neem ik aan
zit het in de modum dan zullen de kosten voor je profider zijn

Ik heb ondertussen met drie verschillende PC's de test uitgevoerd, twee met XP en één met Linux. Alle drie apart aan een eigen ingang op de modem en ze geven alle drie dezelfde (te lage) resultaten met de snelheidstest.
En guess what?
Met de opnieuw geconfigureerde oude Alcatel modem heb ik de 'Lite' snelheid en geen 'Basic'.
Gelukkig zit ik niet zonder internet, dus wacht ik de technicus maar even af.
Ik houd het forum wel op de hoogte van de uiteindelijke oplossing.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2008 17:56 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Het zou ook nog wel eens aan jouw netwerkkaartje kunnen liggen.
Toevallig kwam ik op een forum van alice of telfort ook zoiets tegen, dat de snelheid niet gehaald werd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2008 21:46 
Offline

Geregistreerd: di 19 feb 2008 17:41
Berichten: 22
vankooten schreef:
Het zou ook nog wel eens aan jouw netwerkkaartje kunnen liggen.
Toevallig kwam ik op een forum van alice of telfort ook zoiets tegen, dat de snelheid niet gehaald werd.

Die optie had ik al bekeken. Er hangen drie PC's in het lokale thuisnetwerk, de datatransfer tussen de PC's onderling is goed via de 100 Mbps netwerkkaarten.
De netwerkkaart kunnen we dus ook schrappen.:)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 20:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
dat van die netwerrk kaarten ben ik niet helemaal met je eens
maar het zal in dit geval vast niet het probleem zijn
tenzij het allemaal al wat oudere pcs zijn (win 98)
ik weet namelijk uit eigenervaring dat het wel degelijk verschil kan maken
wat voor type en merk netwerk kaart je gebruikt
heb in het verleden een draad loos netwerk gehad met twee linksys routers gehad
de 1 stond bij een maad van mij en de andere bij mij thuis
en kon in de beginnen niet boven de 100 kbytes uit komen
terwijl hij zo rond de 150 kbytes zat
heb toen een linksys netwerk kaartje en een u.s.robotics gehaald
bijde kaarten draaiden een hogere snelheid dan ik in het verleden kon halen
maar ik denk dat met de nieuwer wetse materialen dit bijna niet meer zal voor komen

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 maart 2008 20:45 
Offline

Geregistreerd: di 19 feb 2008 17:41
Berichten: 22
Zoals beloofd, een update.

Alle hardware hier thuis was dus, wat ik al zei, in orde.

KPN heeft afgelopen vrijdagnacht nieuwe software in de modem geladen en ziedaar: de goede IPB Basic snelheid.
Waarom dit allemaal meer dan een maand moest duren ontgaat me.
Ik heb allerlei technische voorstellen aan KPN gedaan om snel tot een oplossing te komen, maar kennelijk wordt de geachte klant als een stuk onbenul behandeld die nergens verstand van heeft.
De tien verschillende medewerkers die ik afwisselend in een maand tijd aan de telefoon, cq e-mail heb gehad, waren de echte experts....
Hieronder het verschil vanaf vorige week vrijdag:

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 maart 2008 21:03 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
goed te horen dat het nu (hoewel het veel te lang geduurd heeft) oke is.
zijn wel benieuwd welke softwareversie nu gebruikt wordt en eventueel de versie tijdens alle problemen.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling