Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 26 jun 2025 01:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 17:12 

Maarten vroeger maakten we gebruik van p2p programma's nu niet meer en voor zover ik weet is alles verwijderd. Wat is een dect systeem?
Ik hoor het graag nog even van je dan kan ik verder zoeken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 17:23 

Wat mij is verteld: Dect systemen zijn draadloze telefonie systemen met een speciale beveiliging, zodat ze niet kunnen worden afgeluisterd. De meeste moderne draadloze telefoons zijn voorzien van Dect technologie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 17:25 

http://nl.wikipedia.org/wiki/DECT

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 18:40 

@Jon:Probeer het anders even een tijdje met een zeg maar ouderwets toestel,dus eentje waar je niet mee kan gaan "wandelen" :wink:
Zet de EB ook nog eens voor langere tijd weer uit zeg vannacht en zet hem dan weer aan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 13:45 

Tja ik zal even wat dingen moeten uitproberen. Helaas heb ik geen ouderwetse telefoon. Wel staat vast dat voordat ik overstapte op de Experiabox van KPN met ipb ik geen last had met telefonie en met een gerust hart een uur of langer met iemand aan de lijn kon zitten zonder vroegtijdige verbreking. Dus ik ben dan geneigd te denken dat het iets met de ipb formule moet zijn. Het langdurig uitzetten van de experiabox zal ik uitproberen maar ja dan kan ik niet gebeld worden. Iemand zei me dat ik ook kon proberen om de experiabox aan te laten maar alleen de internetverbinding even uit te zetten en als je internet nodig hebt weer aanzetten. Geen idee hoe dat moet trouwens en kan dat uberhaupt?
Van mijn kant zal ik wat dingen uit proberen en verder zijn alle tips welkom.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 17:31 

Je zou kunnen overwegen om laat in de avond de box even uit te zetten.
Alleen internet en geen Voip zal niet gaan want je bent al overgezet naar digitaal bellen en dat loopt nu eenmaal via de EB.
Leen anders eens even een oud toestel kan dat ? Heb je met adsl geen problemen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 16:43 

Na uitzetten van de experiabox nog steeds problemen :x Ik heb ook maar weer contact gelegd met KPN en nu denken (maar weten het niet zeker) ze dat het toch iets met mijn adapter is deze kan ik omruilen en dan maar weer afwachten hoe het met bellen gaat. Internet is ook ver van goed maar daar zou ik een apart topic van moeten maken. Niet wireless werkt het goed (dus bedraad) maar wireless (met laptop bijvoorbeeld) is er vaak geen verbinding.
Note: ik zie een speciaal topic over internetplusbellen en klachten kan ik daar ook een reactie geven ondakns het feit dat ik dit onderwerp al ben gestart? Ik meld me weer als ik een andere adapter heb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 16:48 
Site Admin

natuurlijk mag je ook op andere onderdelen een reaktie geven; graag zelf 8)
wellicht hebben de problemen met de draadloze verbinding ook met deze eb te maken. zou inderdaad even wachten op de nieuwe en een en ander dan opnieuw bekijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 17:30 

Jon schreef:
KPN en nu denken (maar weten het niet zeker) ze dat het toch iets met mijn adapter is deze kan ik omruilen en dan maar weer afwachten hoe het met bellen gaat.

Welk type/nr adapter heb je nu ?
Mbt de draadloze verbinding denk ik dat het niet direct EB gerelateerd is maar ik kan me vergissen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 14:17 

De adapter is inmiddels omgeruild en nu even afwachten of het verschil maakt. De ultieme test vanavond bij langdurig internet gebruik en ik moet vanavond maar even lekker lang aan de telefoon blijven. Normailiter werd de verbinding automatisch verbroken na een minuur of 43 ...
Ik weet niet meer welke adapter ik had (heb ik wel ergens opgeschreven) de adapter leek op de serie adapters die problemen kon geven bij gebruik aldus KPN.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 14:21 

Nog even een andere opmerking over de experiabox en wireless: iemand in de KNP winkel zei dat het soms ook te maken heeft met gebruik van andere usb apparatuur zoals bijvoorbeeld een scanner, printer etc. Kan storingen geven ... Klinkt raar maar ik zou natuurlijk kunnen proberen om mijn gecombineerde scanner/printer even los te koppelen. Aan de andere kant, het zou gewoon moeten werken dus ook met printer. ik hou jullie op de hoogte. Heb wel even tijd nodig om wat test te doen en dingen uit te proberen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 15:05 

Waarschijnlijk had je eerst de Siemens Gigaset 108 USB(zilver) en nu de SpeedTouch 121g(zwart). De 108USB werkt alleen goed met Win2000(sp4) en met XP(sp2).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 13:37 

@Marcel,

Dat laatste is niet helemaal waar. Ik heb de USB adapter 108 goed werkend op een Windows ME machine. Daarvoor heb ik wel Windows wel opnieuw moeten installeren. Op deze schone installatie heb ik vervolgens de Siemens software gezet. Werk prima!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 14:18 

hoorna schreef:
@Marcel,

Dat laatste is niet helemaal waar. Ik heb de USB adapter 108 goed werkend op een Windows ME machine. Daarvoor heb ik wel Windows wel opnieuw moeten installeren. Op deze schone installatie heb ik vervolgens de Siemens software gezet. Werk prima!
Wellicht zijn er ook gebruikers die een goedwerkende 108USB op Win98 hebben draaien. Vanwege vele problemen met de 108USB installeert en ondersteund KPN momenteel alleen i.c.m. Win2000(sp4) en met XP(sp2).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 19:05 

Zucht helaas nog steeds problemen met InternetPlusBellen. Nu is er zelfs geen structuur meer in het verbreken van de verbinding. Vandaag is de telefoonverbinding tot 2 keer aan toe plotseling verbroken na respectievelijk ongeveer 8 minuten en na een kwartier. Mijn geduld begint zo langzamerhand op te raken en ik weet niet zo goed meer wat te doen. Uiteraard wel in contact treden met KPN. Maar deze hebben mij al kenbaar gemaakt dat een monteur alleen langs kan komen tegen uurloon. Kortom kosten ... Weinig trek in. Mijn zus zegt eigen schuld omdat ik voor een goedekope internet en bellen heb gekozen dat is immers een eigen keuze. Maar ik mag tot op z'n minst verwachten dat (ook al is het dan goedkoop) InternetPlusBellen werkt? Ik snap bijvoorbeeld niet waarom bij de een InternetPlusBellen goed werkt en dat bij de ander problemen ontstaan. KPN zou toch als geen ander moeten weten waar dat in zit? Tips zijn nog steeds welkom en ik vervolg mijn zoektocht naar een permanente oplossing.
De uiteindelijke oplossing zal ik ook hier kenbaar maken, wellicht dat anderen iets aan deze tips hebben.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]