Ik wil graag mijn ervaringen van de afgelopen tijd even delen. Ik heb sinds een maand of drie/vier IPB/ISDN.
De laatste tijd heb ik ongeveer 20 mensen van de 2e lijn gesproken, 3 monteurs op bezoek gehad en inmiddels al mijn 3e Experia box!
Het rare is dat ik gewoon dik 2 maanden zonder problemen heb gewerkt, tot ik op een vrijdag thuis kwam en mijn laptop opstartte en constateerde dat ik geen contact kreeg via mijn wifi. Ook mijn telefoon lag eruit etc. etc. Vreemde was, alle lampjes op de experia box branden correct.
Wat doet het niet en wanneer?
Als ik maar 1 wijziging doorvoer in mijn box, van WEP naar WPA, of broadcast uitzet, het ene nummer van poort 1 naar poort 2 zet en andersom etc. etc. dan ploft de hele boel eruit met het gevolg dat ik telefonisch niet bereikbaar ben, geen wifi heb en meestal ook niet uit kan bellen.
Daarnaast kom ik hele vreemde dingen tegen. Als ik mijn box benader via 192.168.2.1 dan zie ik dat hij op WEP staat, kijk in mijn kpn dan zie ik WPA?
Ik durf echt niks te veranderen, want op het moment hebben ze de boel weer aan elkaar geknoopt, dat wil zeggen ik kan bellen en internetten (draadloos), maar ze weten het zelf ook niet meer. Ze hebben het nu naar Siemens doorgespeeld. Wat ik me nog wel afvraag of het slim is om alleen maar veranderingen door te voeren als ik bekabeld ben aangesloten op de experiabox? Er zit in ieder geval ergens echt iets fout maar wat, daar komen ze helaas niet uit.
Je begrijpt dat ik me afvraag of ik de enige ben die dit soort problemen en ervaringen ondervind met IPB/ISDN.
|