Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 08:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 jul 2006 21:38 

Ik wil graag mijn ervaringen van de afgelopen tijd even delen. Ik heb sinds een maand of drie/vier IPB/ISDN.
De laatste tijd heb ik ongeveer 20 mensen van de 2e lijn gesproken, 3 monteurs op bezoek gehad en inmiddels al mijn 3e Experia box!

Het rare is dat ik gewoon dik 2 maanden zonder problemen heb gewerkt, tot ik op een vrijdag thuis kwam en mijn laptop opstartte en constateerde dat ik geen contact kreeg via mijn wifi. Ook mijn telefoon lag eruit etc. etc. Vreemde was, alle lampjes op de experia box branden correct.

Wat doet het niet en wanneer?
Als ik maar 1 wijziging doorvoer in mijn box, van WEP naar WPA, of broadcast uitzet, het ene nummer van poort 1 naar poort 2 zet en andersom etc. etc. dan ploft de hele boel eruit met het gevolg dat ik telefonisch niet bereikbaar ben, geen wifi heb en meestal ook niet uit kan bellen.
Daarnaast kom ik hele vreemde dingen tegen. Als ik mijn box benader via 192.168.2.1 dan zie ik dat hij op WEP staat, kijk in mijn kpn dan zie ik WPA?

Ik durf echt niks te veranderen, want op het moment hebben ze de boel weer aan elkaar geknoopt, dat wil zeggen ik kan bellen en internetten (draadloos), maar ze weten het zelf ook niet meer. Ze hebben het nu naar Siemens doorgespeeld. Wat ik me nog wel afvraag of het slim is om alleen maar veranderingen door te voeren als ik bekabeld ben aangesloten op de experiabox? Er zit in ieder geval ergens echt iets fout maar wat, daar komen ze helaas niet uit.

Je begrijpt dat ik me afvraag of ik de enige ben die dit soort problemen en ervaringen ondervind met IPB/ISDN.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 jul 2006 23:08 

Dit is wel heel veel voor 1 persoon. Dit is wel extreem.

Het enige wat ik je kan vertellen slaat op het WEP of WPA verhaal. Als je iets op mijnKPN instelt, dan geeft die dat door aan de EB. Als je iets via de webinterface instelt, dan doe je dat eigenlijk direct in de EB. MijnKPN krijgt dan geen terugkoppeling. Dus wat in je webinterface staat, dat klopt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 22 jul 2006 22:48 

Vandaag heeft wederom een man van de 2e lijn alles opnieuw geladen en ingeregeld. Alles doet het weer na behoren nu. Alleen het enige is, dat ik nog steeds niks durf te wijzigen. Ben als de dood dat hij daar wederom plat gaat, dus voorlopig laat ik even alles zoals het nu staat ingesteld en hoop dat hij nu even blijft draaien.

Feit blijft natuurlijk dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat je niks kunt wijzigen/aanpassen. Maar ja, soms moet je wat geven en nemen....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 jul 2006 11:42 
Site Admin

je zou natuurlijk eerst een backup kunnen maken van de configuratie via advanced settings, administration, save & restore.
hierna zou je wellicht wijzigingen kunnen proberen en heb je de originele instellingen toch nog achter de hand.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]