Hallo,
Sinds 20 december 2009 wordt ik regelmatig gestoord door spookoproepen...
Dit manifesteerrt zich als volgt: De telefoon gaat 1x over, bij opnemen is er geen gesprek en kort daarna komt er een melding in het display met "Nieuw Bericht". Dit bericht is te herkennen aan een reeks met 4, 6, 7 of 8 nullen. Soms herhaalt dit zich dit proces een aantal keren en is het bijbehorende bericht een reeks aflopende nullen.. Soms heet is het ook een "Anonieme" oproep.
Ik heb een hiervan eens de frequentie bijgehouden: Meestal begint het rond 23:00 uur 's-avonds en gaat soms door door 3 uur 's-nachts..Heel hinderlijk dus als je een toestel naast je bed hebt staan..

.
KPN heeft er geen verklaring voor en zegt er niets mee te kunnen, omdat ze geen inzicht hebben in de oproepen bij ipb...Ik heb al eens mijn Experiabox (Thomson ST 780i WL) gereset, evenals de itv ontvanger en mij Siemens Gigaset DECT telefoon. Ook heb ik een andere telefoon aangesloten..Helaas niets heeft geholpen...Een tijdje heb ik er geen last van gehad, maar sinds een paar dagen is het weer begonnen...
Het lijkt wel een automatische dialer of computer, maar ja, hoe kom je daar achter?
Heeft iemand soortgelijke ervaringen en een idee waardoor dit veroorzaakt wordt en wat er aan te doen is?
bvd