Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 12:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2010 00:29 

Hallo,

Sinds 20 december 2009 wordt ik regelmatig gestoord door spookoproepen...
Dit manifesteerrt zich als volgt: De telefoon gaat 1x over, bij opnemen is er geen gesprek en kort daarna komt er een melding in het display met "Nieuw Bericht". Dit bericht is te herkennen aan een reeks met 4, 6, 7 of 8 nullen. Soms herhaalt dit zich dit proces een aantal keren en is het bijbehorende bericht een reeks aflopende nullen.. Soms heet is het ook een "Anonieme" oproep.
Ik heb een hiervan eens de frequentie bijgehouden: Meestal begint het rond 23:00 uur 's-avonds en gaat soms door door 3 uur 's-nachts..Heel hinderlijk dus als je een toestel naast je bed hebt staan..:-(.
KPN heeft er geen verklaring voor en zegt er niets mee te kunnen, omdat ze geen inzicht hebben in de oproepen bij ipb...Ik heb al eens mijn Experiabox (Thomson ST 780i WL) gereset, evenals de itv ontvanger en mij Siemens Gigaset DECT telefoon. Ook heb ik een andere telefoon aangesloten..Helaas niets heeft geholpen...Een tijdje heb ik er geen last van gehad, maar sinds een paar dagen is het weer begonnen...
Het lijkt wel een automatische dialer of computer, maar ja, hoe kom je daar achter?
Heeft iemand soortgelijke ervaringen en een idee waardoor dit veroorzaakt wordt en wat er aan te doen is?
bvd

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2010 09:44 

Helpdesk bellen en eerst even als je dat nog niet hebt gedaan precies de tijden noteren zodat KPN kan onderzoeken wie het probleem veroorzaakt en dan gaat KPN actie ondernemen na de veroorzaker.

Wij hebben ook eens last gehad maar na de overstap op glasvezel in september is het tot nu toe verdwenen. Bij ons was het altijd een fax die gelukkig overdag belde.

Bovenstaande advies is van de KPN monteur welke bij ons de glasvezel heeft geïnstalleerd

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2010 13:32 

Lastig idd,maar om mee te beginnen,kijk even of je nog een inbelmodem in je computer heb zitten,indien ja verwijder die als eerste.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 00:02 

Ik heb nergens meer een inbelmodem in gebruik, dus die mogelijkheid kunnen we schrappen...
Ondertussen wordt dit mysterieuze gebel steeds erger: Het gaat nu ook al 's-nachts door..:-(
Vandaag voor de derde keer met KPN gebeld. Op hun aanraden heb ik nu een formulier opgestuurd, waarmee je toestemming geeft om de lijn te laten "afluisteren"...Hopelijk levert dat iets op, want de andere optie is een nieuw nummer en dat wordt een heel gedoe om dat dan bij familie, vrienden en andere relaties door te geven...Dat is dus mijn laatste mogelijkheid, maar wel kort door de bocht..
Zou dit spookbellen misschien iets te maken kunnen hebben met de nummers uit mijn ISDN-tijd? Ik ben meer dan twee jaar geleden overgestapt naar ipb, maar de extra drie nummers staan nog wel altijd gereserveerd op mijn account...Een ervan was ooit een faxnummer...Misschien dat die ineens tot leven is gekomen...???

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2010 14:44 

Meld je anders ook even aan bij bel me niet register en of infofilter.

KPN zal je nooit vertellen wie er eventueel achter zit,als dat al zo zou zijn,want dat mogen ze niet.Meestal krijgt de andere partij een waarschuwing of wordt die afgesloten,maar zover is het nog niet.

Je hebt niet iets van een smsactiviteit in je telefoon ? Heb je je modem en telefoon al eens een paar minuten van het stroom afgezet ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2010 15:42 

Hallo,

Ik heb Siemens GIgasets en die hebben inderdaad een SMS functionaliteit. We maken sporadisch hier weleens gebruik van...Ik zal ze allemaal nog eens van de stroom afhalen, want wie weet....Ondertussen gaat het nutteloze geringel vrolijk door..Het is nu ook al 's-morgens en 's-middags...Altijd hetzelfde: een keertje overgaan: Oproep "Anoniem" of "0000" en geen gesprek of ophangen...Ik heb ook al mijn losse handsets verdacht want die hebben als fabriekspincode immers ook 0000? Misschien dat die dingen herhaaldelijk proberen te verbinden met het basisstation? Je wordt er echt "gestoord" van :-(
Ik heb me inderdaad ook al aangemeld bij Belmeniet.nl. Hopelijk levert het formulier naar KPN wat op...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 jan 2010 19:23 

ik heb hetzelfde euvel s,nachts gebeld worden heel vervelend en soms overdag dat is niet zo erg en dan anoniem zien staan en als je opneemt hoor je hoop geruis heb dit ook bij kpn gemeld ik moest als ik er langer last van had nogmaals kontakt zoeken of nieuw telefoon nr nemen de kosten zijn wel voor mij de telefoons zijn ook siemens gigaset .

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 jan 2010 22:11 

Heb je al eens geprobeerd om een tijdje met een niet-dect toestel te bellen (als test) ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2010 15:31 

Andere - bedrade- toestellen losten niets op...Toen op een goed moment de spookoproepen wel een half uur achterelkaar doorgingen, was de maat vol:...Uit de ISDN-tijd had ik nog extra nummer, dus ik heb nu een ander nummer geselecteerd...Gelukkig nu geen spookoproepen meer (afkloppen :-)
Toch weer een punt van kritiek naar KPN: Het storingsformulier dat ik begin januari naar de betreffende afdeling in Den Haag opstuurde (met kopie van mijn paspoort), leverde van hun kant geen enkele reactie op...niet eens een ontvangstbevestiging...Ik vind dit ongelooflijk klantonvriendelijk...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]