Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 22:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2012 23:19 
Offline

Geregistreerd: za 22 okt 2011 16:47
Berichten: 16
ik zit al een tijdje te denken of t mogelijk is een 2e internetabo te nemen via de kabel en op een of andere manier
dit samen te laten werken gelijktijdig met de KPN lijn.

Het is schijnbaar nogal tricky en vele oplossingen doe de ronde , via routers , switches en zelfs software zou er mischien ee mogelikheid zijn.
Ik ben nogal internet freak e t zou best leuk zijn als dit kan gaan lukken...

Nu heeft de H220N een WAN aansluiting die normaal niet in gebruik is, maar is die wel ergens voor te gebruiken of is dit intern in t modem zowiezo nergens op aangesloten ?
Denkend aan een 2e modem/router op deze poort aansluiten.....
hoewel ik ook wel lees her en der over t verbinden van beide modems via de uitgaande LAN poorten.

Mischien een expert hier die er meer van weet.

Ik heb namelijk nog steeds een standaard tv abo bij de kabel (UPC) die ik niet eens meer gebruik maar mischien toch een idee om dit
aan te vullen met een goedkoopste internet optie om met die lijn een aantal taken te kunnen doen en indien mogelijk vanaf dezelfde pc
gelijktijdig.

hoor t graag :D


* zie nu dat die ook gebruikt word bij glasvezel via die wan poort ...
zou t dan ook met een kabel modem op die poort lukken ?
zit me anders te denken aan een Draytek Vigor 2850VN of iets dergelijks ipv de H220 van KPN ... en daarop dan de
toekomstige kabelmodem aansluiten.
weet t allemaal niet zeker maar t lijkt erop dat dat mogelijk is zover ik zie bij de technische gegevens van de Draytek
support die adsl vdsl glas en kabel gelijktijdig en ook SIP server gedeelte voor t bellen wat ik ook nodig heb.
Alleen zal KPN natuurlik nooit support geven voor een eigen router/modem wat mischien nadelen gaat geven..

iemand raad ???


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 maart 2012 15:30 
Offline

Geregistreerd: za 22 okt 2011 16:47
Berichten: 16
helemaal niemand die hier wat van weet of ooit geprobeert heeft een extern modem aan te sluiten aan de experiabox ?

ik probeer nog steeds om de juiste info te krijgen, de techische gegevens van de H220 doen wel vermoeden dat een extern modem kan
maar laat niet weten hoe t dan moet werken , alleen met failover mischien of toch met loadbalacing zoals bv de draytek modem/routers ..
Hopelijk krijg ik wat meer info deze week of de Draytek series voor mij van toepassing kunnen zijn, het is toch wel veel geld om t maar zomaar even aan te schaffen om te proberen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2012 19:54 
Offline

Geregistreerd: za 22 okt 2011 16:47
Berichten: 16
Jammer dat niemand nog wat weet...

ik denk dat ik eruit ben , heb me een Draytek 2920 router besteld met Dual WAN en ga daar de H220 en de kabelmodem aanhangen
zodoende kan ik gebruik blijven maken van t SIP gedeelte van KPN
er zijn routers die t ook hebben en prima zou werken alleen de instellingen zijn geheim dus krijg je dat nooit voor elkaar
zonder KPN eigen software dat is de conclusie.
Jammer ik had gehoopt dat t mogelijk was de experiabox vaarwel te zeggen en eindelijk je eigen firewall onder beheer hebt
vind t maar niks allemaal dat we niet eens weten wat er precies geblokeerd word zelfs.
Beetje schending van de vrijheid zonder openlijkheid van KPN hierover.
Maargoed we moeten er maar mee leven lol de box werkt tenslotte wel heel goed niets mis mee eigenlijk.

*nog even mijn dank aan Routerrshop voor de goede hulp voor mijn beslissing !
zonder hun tips had ik waarschijnlijk een verkeerde keus gemaakt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2012 09:57 
Offline

Geregistreerd: za 22 okt 2011 16:47
Berichten: 16
heb alles goed en wel draaiend gekregen
paar dagen prutsen met al die configs maar t werkt zeer zeker !

nu dual WAN routing naar 1 pc of meerdere en alles vrij in te stellen welke diensten je via welke ISP wilt hebben
nieuwsgroepen verdelen over 2 isp`s ook super !

aangezien er nog lang geen glasvezel hier in de stad en omtrek is is dit een goede alternatief

ben zeer tevreden over de Draytek 2920 dit is een aanrader je kan t zo gek niet bedenken of het is wel in te stellen.

hoop dat er nog wat reacties komen van mensen die ook zoiets hebben gedaan of van plan zijn
... maar wou toch maar me verhaal afmaken mischien dat dit nog nuttig is voor iemand dan ben ik blij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2012 11:32 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Zo zie je maar, de aanhouder wint en deelt de info met anderen.
Succes er mee en bedankt voor de info.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling