Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 12:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2012 15:42 
Offline

Geregistreerd: di 19 jun 2012 16:40
Berichten: 2
Hallo ik zal mij in het kort voorstellen, mijn naam is Bryan, 22 jaar en ik ben werkzaam in de IT.

Ik heb sinds juni KPN Glasvezel (100MB), daarbij heb ik thuis een volledig CAT6 FTP netwerk aan gelegd en 2 keer volledig doorgemeten. Sindsdien werken alle apparaten prima in mijn netwerk, behalve mijn Playstation 3 spelcomputer. Ik krijg met mijn spelcomputer, met mijn beste forwarding op de Arcadyan VGV7519 modem (Firmware Version:02.00.122) een NAT2 verbinding, maar met deze instellingen kan ik geen games hosten (getest met 3 personen) en ongeveer 50% van alle games niet joinen, daarbij volgt constant de meldingen: connecting to host failed / connection lost. De storing is aanwezig bij meerdere games waaronder: Tekken 6 en COD Modern Warfare 3 / Blackops.

Aangezien ik verbindingproblemen had, heb ik zelf het een en ander getest. Daardoor heb ik uitgesloten dat de Arcadyan modem erg dichtgetimmerd zit en geen betrouwbare verbinding kan opzetten met de PS3, dit heb ik geconstanteerd door 1 pc en mijn PS3 rechtstreeks op de Arcadyan modem aan te sluiten.

Vervolgens heb ik meerdere forums doorgelopen (kpn forum/tweakers) en kwam ik erachter dat er meerdere acties kunnen worden uitgevoerd om dit te verhelpen. Als eerst vond ik de volgende link:
http://kpn-customer.custhelp.com/app/an ... /a_id/7259

Door deze stappen te volgen creëerde ik op de PS3 een NAT3 verbinding.
Vervolgens heb ik meerdere forums gelezen en heb ik op de portal 192.168.2.254 onder de optie Start/LAN de mac adres ingevuld van mijn PS3 en aan de mac-adres de IP 192.168.2.220 gekoppeld. Daarbij heb ik onder Extra/UPNP/Enable UPnP IGD Device aangevinkt. Vervolgens de PS3 en modem herstart, maar nog steeds krijg ik een NAT3 verbinding.

Toen ging ik verder kijken en nam ik de forums van Playstation door, daarbij vond ik de volgende link: http://manuals.playstation.net/document ... tPSNetwork
En vond ik dat de volgende poorten geopend dienden te worden: TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480, 5223, 8080 en UDP: 3478, 3479 en 3658 (dit tevens bevestigd op portforward.com). Ik heb onder data/nat/portmapping de poorten ingevoerd en verwezen naar het adres 192.168.2.220, maar nog steeds kreeg ik een nat 3 error. Zelfs hield ik een nat3 verbinding wanneer ik op de arcadyan de mac adres weghaalde en op de PS3 zelf een static IP 192.168.2.220 instelde.

Vervolgens heb ik de mac adres hersteld, en onder data/nat/special application de genoemde poorten opgevoerd (behalve tcp poort 80, ik kreeg een foutmelding, dit zou een systeempoort zijn), hierdoor kon ik in een keer een nat 2 verbinding opzetten, maar zoals ik in de inleidende gedeelte al had beschreven, kan ik 50% van de games niet joinen en geen games hosten.
Wanneer ik met de NAT2 instellingen een verbindingstest uitvoer vanuit de Playstation krijg ik het volgende resultaat:
IP-adres ophalen | Geslaagd.
Internetverbinding | Geslaagd.
Playstation@Network | Geslaagd
UPNP | Niet beschikbaar
Nat-type | Type 2
Verbindingssnelheid (downloaden) | +- 20MB
Verbindingssnelheid (uploaden) | +- 5MB

Ook las ik op het internet, wanneer je de PS3 in DMZ plaatst via data/firewall/dmz, dat dit ook zou kunnen helpen. Ik heb het zelf getest, maar met een DMZ verbinding, krijg ik een Nat3 verbinding. Zelfs wanneer ik onder data/firewall/mac filter de macadres van de pc-nic en ps3 invoer, heb ik een nat 3 verbinding.

Vervolgens heb ik 2 maal gebeld met de KPN glasvezel helpdesk, de eerste keer werd tijdens het gesprek de verbinding verbroken, de 2e keer werd ik verwezen naar dit forum. Beide medewerkers van KPN, wisten helaas niet de oplossing. Maar het zou volgens de helpdesk wel mogelijk zijn dat ik van de modem, de router en firewall zou kunnen uitschakelen, echter konden ze mij niet uitleggen hoe ik dit kon realiseren. Ik heb zelf nog een Netgear WNDR3700 liggen, die ik al volledig heb geforward, deze zou ik kunnen gebruiken om de functies van router/firewall te vervullen.

Verder zou ik in de ideale situatie de netgear router in mijn netwerk willen, aangezien deze centraal in mijn huis staat en niet in de meterkast. De netgear router levert tevens een sterkere wlan verbinding. Ook heb ik op de forums gelezen dat er over het algemeen veel problemen bestaan met spelcomputers in combinatie met KPN modems, deze problemen zouden blijkbaar ook op de Thompson modems voorkomen.

Mijn vraag is dan ook, wat zijn de mogelijkheden/oplossingen, ik wil graag een stabiele nat 2 verbinding krijgen op mijn PS3. Ik ben erg benieuwd naar de reacties. Alvast bedankt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2012 13:46 
Offline

Geregistreerd: di 19 jun 2012 16:40
Berichten: 2
Ik vind het erg jammer dat ik na 2 weken nog steeds geen reactie heb gekregen over deze post, zeker, omdat ik door de KPN helpdesk ben verwezen naar dit forum.

Heb inmiddels zelf het een en ander uitgezocht. Het is niet mogelijk de firewall/dhcp functie uit te zetten op deze modem/router. Tevens wanneer er poorten voor een spelcomputer worden geforward staan deze na het forwarden en het herstarten van de PS3/Arcadyan nog steeds niet open. Het vreemde is wel, wanneer ik een poort forward voor mijn dpc, dat de geforwarde poorten wel open staan, dit heb ik getest i.c.m. Utorrent/Empire Earth.

Aangezien de firewall/dhcp functie niet uit te zetten is, heeft het weinig zin een andere router achter de modem te plaatsen, aangezien deze dan in bridged mode dient te worden gezet.
Verder heb ik nog gekeken of er custom firmware beschikbaar is, echter ondersteund KPN dit niet, dus als het mis gaat met de firmware heb je pech. Een andere mogelijk wat ik op het internet vond, was het vervangen van de modem voor bijvoorbeeld een Fritzbox/Draytek Vigor. Echter was dit voor mij geen optie, omdat deze modems geen VOIP (Telefoon) en IPTV (Ethernet-TV) ondersteunen, als je alleen een internetverbinding via KPN hebt, zou dit in theorie werken.

Het is met de huidige firmware op de modem niet mogelijk de Arcadyan als alleen een modem/voip/iptv te laten functioneren. Echter heb ik wel de oplossing gevonden, hoe ik een NAT2 verbinding kon realiseren met de PS3 in combinatie met DMZ:
1. De PS3 dient rechtstreeks op de modem of via een switch te zijn aangesloten (met een bridged router heb ik nog niet getest).

2. Vanuit het portaal 192.168.2.254, kan vervolgens via Start/Lan/Static DHCP/ de Mac Adres van de ps3 aan een ip reeks gekoppeld te worden. Het advies is een static ip adres in te stellen boven de 192.168.2.200. Zelf heb ik de PS3 ingesteld als zijnde 192.168.2.220 en klik op apply.
(Je kan de mac-adres op je ps3 achterhalen via Instellingen/Systeem instellingen/Systeeminformatie)

3. Ga daarna naar het tabblad Data/Firewall/DMZ/ zet het vinkje bij “enable DMZ function” en voer als client ip adres je PS3 IP adres in. In mijn geval is dat dus 192.168.2.220 en klik op apply.

4. Wanneer je de DMZ functie heb ingeschakeld, ga je naar Extra/Reboot/ en klik je op reboot router, uiteindelijk komt het portaal 192.168.2.254 weer op de inlogpagina te staan. Vervolgens herstart je de PS3 en kun je een netwerktest uitvoeren. Bij mij kreeg ik dan de volgende gegevens:
IP-adres ophalen Geslaagd.
Internet verbinding Geslaagd.
Playstation@Network Geslaagd.
UPNP Niet beschikbaar.
Nat-type Type 2
Verbindingssnelheid (Downloaden)* -
Verbindingssnelheid (Uploaden)* -

Wanneer ik COD Modernware 3 opstart heb ik nu een Open nat verbinding. In tekken 6 kan ik weer games hosten en alle games joinen. Het is wel erg belangrijk de Router te herstarten via de optie reboot router, anders werkt het niet!

Opmerking:
DMZ zorgt ervoor dat er geen NAT verbinding wordt gemaakt. Hierdoor is de PS3 rechtstreeks met het internet verbonden. Dit neemt beveiligingsrisico’s met zich mee, omdat de PS3 dan niet meer achter een firewall zit (Voor meer informatie is er altijd Google).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling