Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 19:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2012 19:50 
Offline

Geregistreerd: wo 25 apr 2012 10:22
Berichten: 5
Probleem: De Nokia Lumia 800 ziet het Wifi netwerk thuis wel maar kan in 99% van de gevallen geen verbinding maken. Heel sporadisch dus wel. Op mijn werk of op andere plekken lukt het wel om zonder probleem verbinding te krijgen met een Wifi netwerk.

Foutmelding: Uw telefoon kan het Wi-fi netwerk [naam] niet bereiken.

Configuratie: KPN Experia Box Arcadyan, type ARV7519 ISDN, desktop bedraad verbonden, laptop en netbook hebben verbinding met het Wifi netwerk (en staan op stand-by in de slaapstand onder Windows Vista en Windows 7). Daarnaast ook interactieve TV, met de KPN Experia Box Arcadyan verbonden via draadloze verbindingsset (internet signaal via electriciteitsnet).

Abonnement: InternetPlusBellen en Interactieve TV

Is dit nog te verhelpen? Bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 apr 2012 08:02 
Offline

Geregistreerd: wo 25 apr 2012 10:22
Berichten: 5
Oplossing: Ik heb vanochtend mijn laptop en netbook van standby afgehaald en afgesloten. Daarmee was mijn probleem opgelost. De Nokia Lumia 800 maakt dan zonder problemen contact met het Wifi-netwerk. Blijkbaar heeft de Arcadyan Experia Box een maximum aantal kanalen beschikbaar en die waren bezet -- de op standby staande computers geven hun Wifi-kanaal dus niet vrij.

Kan iemand mij misschien vertellen of ik de instellingen van de Arcadyan Experia Box kan wijzigen zodat een Wifi-kanaal dat bezet wordt door een computer die op standby staat, gebruikt kan worden door een andere computer?

Bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 apr 2012 18:15 
Offline

Geregistreerd: wo 25 apr 2012 10:22
Berichten: 5
Dus geen oplossing: kom ik zojuist thuis van mijn werk: lukt het me toch niet om verbinding te krijgen met mijn Wifi-netwerk :(

Geen andere apparaten op standby die gebruik maken van Wifi, alleen mijn PC die bedraad het netwerk op gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2012 14:50 
Offline

Geregistreerd: wo 25 apr 2012 10:22
Berichten: 5
Vanmiddag de KPN winkel bezocht. "Nee, daarmee kunnen we u niet helpen. U mag met ons telefoontoestel de klantenservice bellen." De Klantenservice gebeld. Laat ik mijn frustratie maar even voor wat het is. Uiteindelijk is de suggestie om op de Experia Box een ander kanaal voor het draadloze netwerk, in plaats van automatisch, in te stellen. Dat wordt heel goed uitgelegd op: http://kpn-customer.custhelp.com/app/an ... -kanaal%3F

Dat ga ik vanavond maar even proberen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2012 20:00 
Offline

Geregistreerd: wo 25 apr 2012 10:22
Berichten: 5
Ja, zowaar, het lijkt goed te werken. Ik heb een ander kanaal voor het draadloze netwerk in de Arcadyan Experia Box ingesteld -- van automatisch naar vast op 6 -- en sinds een tweetal dagen heb ik meteen goed contact met mijn Wifi-netwerk. De draadloze verbinding op mijn laptop en netbook lijkt iets trager te zijn geworden (kanaal 1 was druk en kanaal 11 ook, en ik heb begrepen dat er minimaal 5 kanalen tussen deze keuze moeten zitten), maar dat kan illusie zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling