Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 17:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2011 17:53 
Offline

Geregistreerd: za 01 aug 2009 13:56
Berichten: 12
Hallo,

Heb sinds september ook bassis pakket IB tot 8Mb en de witte Experia box.
Alles liep goed maar helaas..
Telefonie is zo goed als hopeloos Hakkelend geluid.
Internet traag.
Ik heb de volgende snelheden.
4.75Mb/s download
0.58 Mb/s upload.
Ping 35 Ms.

In de Experia staan de volgende snelheden
INTERNET
ADSL: CONNECTED
Mode: G.992.5 (ADSL2+)
Download: 5311 Kbps.
Upload: 773 Kbps.

Heb contact opgenomen met de provider en het wordt opgelost zeiden ze me en zal terug gebeld worden afgelopen vrijdag.
Weet het niet meer, ik zal niet telefoneren via deze verbinding daar ik steeds te horen krijg dat ik onverstaanbaar ben.
Internet is zeer traag en lui, lijkt wel alsof ik nog met een oude telefoonmodem ben aan het werken.

Bedankt voor e.v.t. reactie´s.

Groeten papano

ps. kan zijn dat ik in de verkeerde topic zit, excuus daarvoor.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011 11:46 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Is het een nieuw abbo ? Wat is je afstand tot de centrale ?
Bel je met een vaste telefoon of Dect ? Geen P2p programma's draaien ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011 12:42 
Offline

Geregistreerd: ma 17 okt 2011 13:54
Berichten: 3
Heb je al het extra kabeltje tusssen de splitter en de Experiabox verwijderd? En ook de splitter verwijderd? Dat scheelde bij mij nogal. Ook heeft na een Helpdesk-telefoontje de KPN op afstand "iets" doorgeblazen ???!!!. Ik ging toen weer van 1 mb naar 5 mb download (Heb 8 mb download ingekocht). Ook wordt de afstand en kwaliteit bekabeling tussen de Experiabox en het ISRA punt door KPN veelal genoemd als oorzaak voor een verminderde snelheid. Vreemd voor mij dat dan iets tot dag x naar tevredenheid werkt en vervolgens heb je te maken met een enorme terugval in snelheid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011 13:03 
Offline

Geregistreerd: za 01 aug 2009 13:56
Berichten: 12
Maarten schreef:
Is het een nieuw abbo ? Wat is je afstand tot de centrale ?
Bel je met een vaste telefoon of Dect ? Geen P2p programma's draaien ?


Bedankt voor je reactie.

Neen ik heb al jaren een abbo bij planet. Had afgelopen 2 jaar een abbo van 8mb download en kreeg dat ook mooi binnen, sinds september is het nieuwe IB abbo ingegaan.
Maar nu ineens zo'n snelheid verlaging.. trouwens die 5311 download welke het modem aangeeft staat muurvast erin.
Heb het modem eens gereset en de snelheid bleef exact hezelfde 5311Kbps.
Ik bel met een dect telefoon en dat station is wel bekabeld verbonden met het modem.
P2p programma's niet dat ik weet..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011 13:09 
Offline

Geregistreerd: za 01 aug 2009 13:56
Berichten: 12
ibjwkpn schreef:
Heb je al het extra kabeltje tusssen de splitter en de Experiabox verwijderd? En ook de splitter verwijderd? Dat scheelde bij mij nogal. Ook heeft na een Helpdesk-telefoontje de KPN op afstand "iets" doorgeblazen ???!!!. Ik ging toen weer van 1 mb naar 5 mb download (Heb 8 mb download ingekocht). Ook wordt de afstand en kwaliteit bekabeling tussen de Experiabox en het ISRA punt door KPN veelal genoemd als oorzaak voor een verminderde snelheid. Vreemd voor mij dat dan iets tot dag x naar tevredenheid werkt en vervolgens heb je te maken met een enorme terugval in snelheid.


Bedankt voor het antwoord.

Extra kabeltje? ik moest juist een pstn kabel aansluiten met de splitter er tussen anders kon ik niet uitbellen.. raar maar waar.
Van de helpdesk hoor ik niks meer. zodadelijk weer eens bellen. Sorry ik had de storingdienst gebeld op aanraden van de helpdesk.
Ik zie dat jij ook maar 5mb download hebt.. is dat normaal bij een inkoop van 8mb?
Vind het allemaal maar vreemd hoor..

mvg, papano


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011 14:18 
Offline

Geregistreerd: ma 17 okt 2011 13:54
Berichten: 3
Kabeltje kan er na 10 dagen uit zegt KPN eerst (bij installatie). Nu zegt KPN kabeltje en splitter MOETEN eruit.

Daarnaast is 5 MB met "oude" bekabeling vrij normaal. Mijn vader heeft ook 8 MB ingekocht, woont in hetzelfde dorp maar zit in nieuwbouw appartement met glasvezel bekabeling en haalt zelfs boven de 9 MB download.

Dus afstand tot een Centrale en kwaliteit van de KPN-bekabeling is zeker mede bepalend voor het halen van
de ingekochte snelheid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2011 11:00 
Offline

Geregistreerd: za 01 aug 2009 13:56
Berichten: 12
Zo telefoon werkt weer.
Gisteren gebeld en dit euvel is opgelost.

Nu het internet.
Ik blijf op die 5311Kbps zitten terwijl het abbo is tot 8 Mb.
Kreeg gisteren te horen dat deze snelheid de snelheid is van het abbo van 8mb.
Kan hogere snelheid krijgen maar dan moet ik het abbo nemen van 20Mb.
Sorry nu weet ik het helemaal niet meer.

Ook de bekabeling van de router.
Splitter mag gerust blijven zitten maar hoeft niet.
Heb hem eruit gehaald en dus nu alles direct aangesloten.
Geen verschil.

Ga vanmiddag eens de andere router ertussen zetten ben benieuwd.

8Mb is is volgens kpn 5Mb.

mvg, papano


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling