Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 15:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2010 21:53 
Offline

Geregistreerd: do 04 nov 2010 23:16
Berichten: 5
Begin oktober ben ik overgestapt van een internet abonnement van Het Net naar IPB van KPN. Voor de overstap gedurende vijf jaar nooit problemen gehad met draadloos internet bij gebruik van de experiabox ST 780.

Na de overgang naar IBP gebruik ik de Experiabox Arcadyan en heb continue problemen met de snelheid bij de draadloze verbinding. De download snelheid is perfect en continue rond de 760kb/ sec, alleen komen veel websites ontzettend traag binnen. Na het aanklikken van de links, duurt het lang voor de website wordt geladen. Soms is de snelheid tijdelijk wel goed (bijvoorbeeld na resetten van de modem), maar dit kan van het ene op het andere moment veranderen. Het probleem met de trage verbinding doet zich niet voor bij gebruik van een kabel tussen modem en computer. Ook wanneer ik de oude experiabox ST 780 aansluit werk alles weer prima en is de verbinding supersnel zonder enige vertraging (probleem is alleen dat je dan niet kunt bellen).

Heb al vaak met de helpdesk van KPN gebeld, maar ze weten niet hoe het probleem kan worden oplost. Heb een aantal keren gevraagd om een nieuw modem om uit te sluiten dat het probleem in de modem zit, maar krijg geen nieuwe toegestuurd omdat de verbinding met kabel wel goed werkt en KPN geen garantie geeft op een goede werking van draadloos internet.

Nog enkele feiten:

- Het probleem doet zich voor op twee verschillende computers
- Bij aansluiten “oude” experiabox ST 780 werkt alles weer prima
- Update uitgevoerd van de WIFI drivers
- Al verschillende keren vrijwel alle kanalen geprobeerd
- Geen verbetering na wijzigen van beveiliging in de modem van WPA/ WPA2 naar WEP
- Geen verbetering na wijzigen van de firewall instellingen in de modem door uitzetten van de optie “enable filtering function” onder “ data-firewall-access control”

Is er iemand die mij kan helpen bovenstaand probleem op te lossen?

Met vriendelijke groeten, Bas


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 dec 2010 14:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Beste Bas,

Onze excuses voor het ongemak. Misschien dat ik het voor u kan nakijken. Mail ons via webcare@kpn.com tav KPNWEBCARE2 in het onderwerp te plaatsen.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 dec 2010 16:15 
Offline

Geregistreerd: do 04 nov 2010 23:16
Berichten: 5
Op 9 december jl. heb ik het verzoek gemaild naar KPN Webcare en hoop binnenkort een reactie te ontvangen.

Ondertussen heb ik met m'n laptop een test uitgevoerd op een andere locatie met een nieuwe KPN Experiabox TG789vn. Met deze experiabox is de snelheid van de draadloze verbinding perfect en is er geen enkele vertraging bij het open van de websites. Het probleem lijkt dan ook niet aan de laptop te liggen en het kan volgens mij niet anders dan in het modem zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011 16:58 
Offline

Geregistreerd: vr 07 jan 2011 14:29
Berichten: 3
Heel herkenbaar probleem. Heb zelf een 45 minuten met de helpdesk aan de telefoon gehangen en gezamenlijk de conclusie getrokken dat de DNS functie op het draadloze netwerk niet goed functioneert.

probeer eens als je last hebt van een traag draadloos netwerk verbinding te maken naar het ip adres van de website....

Dus niet naar bijvoorbeeld www.nu.nl maar naar 62.69.184.21

Overigens doet op dat moment het gewone ethernet netwerk het wel goed.

Nu het slechte nieuws.....KPN heeft nog geen oplossing....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2011 12:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
A3jg schreef:
Heel herkenbaar probleem.

Nu het slechte nieuws.....KPN heeft nog geen oplossing....

We zijn inderdaad druk bezig met het zoeken naar een oplossing. Mijn excuses voor het ongemak.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2011 13:53 
Offline

Geregistreerd: do 04 nov 2010 23:16
Berichten: 5
Bedankt voor jullie reactie. Wat ik wel vreemd vind, is dat er over dit probleem weinig tot niets te vinden. Heeft dan niet iedereen met een Arcadyan last van dit probleem? Af en toe werkt het modem tijdelijk wel goed, bijvoorbeeld ook na het resetten met een paperclip. Dit is alleen vaak ook weer niet het geval en dan blijft de snelheid na resetten verschrikkelijk.

Stef, Enig idee hoe lang het kan gaan duren voor KPN met een oplossing komt? Is het mogelijk een ander type modem te krijgen, bijvoorbeeld een TG789? Ik wil ook overstappen naar ITV, maar wil dan wel eerst een oplossing voor het internet voor over te stappen.

Een mogelijkheid is om tijdelijk m’n oude modem, de Experiabox ST 780 te gebruiken aangezien deze wel goed lijkt te werken. Helaas werkt alleen internet en kan er niet mee gebeld worden. Is het mogelijk om “bellen” aan de praat te krijgen?

Met vriendelijke groeten, Bas


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2011 20:41 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Je kan de ST780 ook gebruiken. Alleen kan het 1/2 uur duren voor dat de servers bij KPN zien dat er een ander modem aan hangt. Dan worden de VoIP gegevens pas geladen, dit kan ook 1/2 uur duren.

Als het niet lukt kan je de software van de ST780 via de webinterface terug zetten naar fabrieksinstellingen. Dan wordt het modem aangemeldt bij KPN en zullen de VoIP gegevens geladen worden. Laat het modem zeker een half uur aan staan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 jan 2011 14:05 
Offline

Geregistreerd: do 04 nov 2010 23:16
Berichten: 5
Ik heb op beide manieren geprobeerd, maar de instellingen worden niet geladen. Ik heb gebeld met de KPN helpdesk en helaas lukte het niet de instellingen terug te zetten. De tweede lijn kon me ook niet verder helpen en gaf aan dat het niet gaat lukken de ST 780 aan de praat te krijgen om ook mee te bellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 jan 2011 18:03 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
btoef schreef:
Ik heb op beide manieren geprobeerd, maar de instellingen worden niet geladen. Ik heb gebeld met de KPN helpdesk en helaas lukte het niet de instellingen terug te zetten. De tweede lijn kon me ook niet verder helpen en gaf aan dat het niet gaat lukken de ST 780 aan de praat te krijgen om ook mee te bellen.

Ok, dan heb je een ST780 met software die alleen geschikt is voor gewoon ADSL en niet voor IPB. Herstelsoftware laden voor de ST780 IPB experiabox zal waarschijnlijk ook niet lukken. Wellicht kan je de Arcadyan omruilen bij KPN voor een TG789.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 15:08 
Offline

Geregistreerd: ma 13 dec 2010 17:38
Berichten: 13
Ook ik heb last van een trage draadloze verbinding. Al mijn draadloos verbonden apparaten hebben beduidend langere website-laadtijden sinds ik de Arcadyan in gebruik heb.

De draadloze apparaten: iPad, een XP-laptop, een VISTA-laptop en een WII.

Wat me ook opvalt is dat ik met de SX552 altijd een perfect signaal had en dat mijn draadloze apparaten mijn eigen router nu vaak maar op 50% signaalsterkte detecteren. Het signaal van de buren en van de buren twee huizen verderop ontvang ik beter dan het signaal van mijn eigen router. Da's ook niet optimaal.

Is het signaal van de Arcadyan default soms geknepen? Kan ik het signaal softwarematig ook een boost geven?

Totdat dit probleem is opgelost ga ik toch maar weer mijn SX552 gebruiken.

:cool:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 16:28 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Probeer eens het Wifi kanaal van de Arcadyan op 11(handmatig) te zetten en stel de Wifi standaard in op 802.11b en 802.11g i.p.v. 802.11b, 802.11g en 802.11n.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 16:41 
Offline

Geregistreerd: ma 13 dec 2010 17:38
Berichten: 13
Sorry, ik heb net de sx552 weer aangesloten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 11:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Heb je misschien wat voorbeelden van die websites? Dan kan ik ze ook ff proberen met de iPad en smartphone.

Ik surf wel eens met de smartphone via de draadloze verbinding geleverd door de Arcadyan. Gaat supersnel. Laptop kan ik wel ff lenen van iemand.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 20:41 
Offline

Geregistreerd: do 04 nov 2010 23:16
Berichten: 5
Ongeveer 10 dagen geleden heb ik Windows XP op mijn laptop vervangen door Windows 7. Sindsdien lijken de problemen opgelost en worden alle websites snel geopend. De PC op zolder met XP is nog steeds ontzettend traag met het openen van websites. Heerlijk om weer normaal te kunnen internetten. Ik hoop wel dat dit zo blijft en niet van tijdelijke aard is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 21:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Hmm als windows XP wel langzaam is en je nieuwe machine niet, dan zou je haast zeggen dat het aan de XP installatie zou liggen. Draait daar een p2p (bijvoorbeel eMule, eDonkey, LimeWire, oid) of bit-torrent (uTorrent, BitTorrent, oid) programma op wat je upload helemaal dichttrekt?

Als je op de XP machine Internet Explorer gebruikt, probeer dan Firefox eens (of net anders om), als dat ook allemaal traag is, dan zou ik, als ik geen download programma zou kunnen vinden, de virusscanner er eens op los-laten tijdens het opstarten (AVG en aVast kunnen dat, waarschijnlijk de anderen ook wel). Als dat niets nuttigs op levert of juist een heleboel troep enzo, dan ging ik voor de laatste optie: Opnieuw XP installeren na een backup te hebben gemaakt van de voor jezelf belangrijke gegevens.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling