Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 21:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2010 13:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Intrusiondetection werkt portforwarding tegen bij het hosten van een game (UDP)?

UPnP heb ik getest en werkt voor zover ik kan zien goed. Zonder een poort te forwarden voor uTorrent werkt dit goed met UPnP ingeschakeld.

Alleen werkt het hosten van een game zoals Quake 3 Arena OSP nog steeds niet. De poorten voor dit spel voor UDP en TCP zijn geopend maar zodra er een stream binnenkomt blijft deze hangen en wordt niet geforward naar de desbetreffende machine in het lokale netwerk. Het lijkt alsof ook hier weer de intrusion-detection roet in het eten gooit. Deze is echter niet uit te schakelen.

Voor het forwarden van de poorten heb ik het topic Poorten forwarden in Experiabox Arcadyan gebruikt en is de desbetreffende machine voorzien van een vast ipadres. Lokaal is de server op die poort correct aan te spreken. Machine heeft geen firewall actief.

Iemand nog een idee hierover?


Laatst bijgewerkt door Moses 35i op za 18 dec 2010 13:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2010 14:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Een aantal TCP/UDP poorten kunnen niet gebruikt worden om te NAT-en. (Public Port) Het gaat om de volgende poorten:
TCP 8085
UDP 32768
UDP 32770
UDP 32771

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 dec 2010 16:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Deze heb ik gelukkig niet gebruikt. Zodra ik thuis ben zal ik de gebruikte poorten (UDP en TCP) hier bijposten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 dec 2010 17:16 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Ik zou persoonlijk niet direct over gaan tot Upnp.Je hebt dan namelijk geen zicht op wat er eigenlijk allemaal gebeurt,maar goed smaken verschillen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2010 09:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Maarten, daar heb je gelijk in maar heb het toch even getest. Inmiddels UPnP weer uitgeschakeld en normale portforwarding aangezet. Dat werkt gelukkig wel goed dit in tegenstelling tot het hosten van een game. Hieronder nog even mijn portforwarding voor Quake III Arena OSP:

Code:
1   192.168.x.xxx   TCP   80,6667,28910,29900,29920   80,6667,28910,29900,29920
2   192.168.x.xxx   UDP   27950-27952,27960           27950-27952,27960


80 is bewust geport


Laatst bijgewerkt door Moses 35i op vr 17 dec 2010 18:48, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2010 17:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Als experiment lokaal een MySQL server opgezet die vanaf de 'hete' kant wordt aangesproken. Dit werkt perfect. Portforwarding van poort 3306 via TCP werkt goed. Ook het uploaden van een Database van ongeveer 70 MB gaat goed. Deze wordt remote geupload naar mijn lokale MySQL server. Tot zover geen klachten behalve de snelheid maar 1megabit upload ruimte verklaart een boel :lol:

Nu nog even kijken wat ik kan testen via UDP.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 dec 2010 18:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Met behulp van WUPS 1.4, gedownload vanaf http://www.ntsecurity.nu/toolbox/wups/ de verbinding vanaf binnenuit en vanaf buiten op mijn externe IP adres laten checken op het openstaan van poort 27960 maar deze staan dus gewoon open. Ik krijg echter wel de indruk dat het programma of het modem gek doen. Als ik een range opgeef, bijvoorbeeld 27950 - 27970 dan staan de poorten allemaal open. Heel raar gezien ik slechts een beperkt aantal poorten het geforward voor UDP.

Iemand nog een ander programma wat naast TCP ook UDP poorten kan controleren op status?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 dec 2010 13:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Zoals ik het nu kan bekijken lijkt het probleem nu te zijn opgelost. Ik ga nog even kijken of ik echt niets over het hoofd heb gezien maar de huidige resultaten voor het hosten van een game (zoals Quake 3 Arena OSP), lijken middels het Arcadyan modem met de huidige firmware goed mogelijk te zijn.

Ik hou jullie op de hoogte!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 dec 2010 22:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Vanmiddag nog eens grondig getest vanaf een andere locatie. Het werkt niet. De UDP pakketten lijken ook hier niet door de Firewall te komen. Een DMZ zou het kunnen oplossen maar KPN vindt dat niet veilig. Portforwarding voor UDP is, net als bij de Thomson modems, ook bij de huidige firmware van de Arcadyan een probleem.

Het heeft, voor zover ik kan achterhalen, iets te doen met de diverse, niet in te stellen, settings binnen het modem wat ook weer heerlijk is dichtgetimmerd.

Heeft iemand van het WebCare Team wellicht nog suggesties?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2010 12:43 
Offline

Geregistreerd: ma 08 nov 2010 13:19
Berichten: 18
Ik heb het zeflde probleem. Het lijkt wel niet stabiel te zijn. Ik had het voor elkaar gekregen op Nat type: open te krijgen bij Black op doormiddel van het openzetten van een paar poorten. Ik kon 4 dagen goed gamen en opeens stond hij weer op Nat type: Strict.

ik snap er niks van het lijkt toch of de Arcadyan wat tegen houdt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2010 13:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Die indruk krijg ik ook. Vanmorgen nog eens laten proberen. Komt er in zijn geheel niet door. Heb de unixbak met quakeserver eens voor de verandering achter een UPC aansluiting gezet. Poortjes forwarden en viola! Werkt in nog geen 2 minuten. Gast lacht en ik niet blij.

Maar ik ben geenzins van plan om over te gaan naar UPC. Ga geen kapitaal betalen voor een TV signaal om fatsoenlijk een Game-server te kunnen hosten (Ik kijk niet eens TV).
Een andere kennis van mij heeft een KPN IPB abbo met zo'n Thomson modem (laatste model) maar kan pas iets testen als daar de nieuwste firmware erin zit. Bakkie daar neerzetten en kijken na instellen portforwarding of het daar wel werkt.

Nog even afwachten dan maar ik begin nu wel een beetje moedeloos te worden......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2010 10:19 
Offline

Geregistreerd: ma 24 mei 2010 00:04
Berichten: 23
Moses 35i schreef:
Die indruk krijg ik ook. Vanmorgen nog eens laten proberen. Komt er in zijn geheel niet door. Heb de unixbak met quakeserver eens voor de verandering achter een UPC aansluiting gezet. Poortjes forwarden en viola! Werkt in nog geen 2 minuten. Gast lacht en ik niet blij.

Maar ik ben geenzins van plan om over te gaan naar UPC. Ga geen kapitaal betalen voor een TV signaal om fatsoenlijk een Game-server te kunnen hosten (Ik kijk niet eens TV).
Een andere kennis van mij heeft een KPN IPB abbo met zo'n Thomson modem (laatste model) maar kan pas iets testen als daar de nieuwste firmware erin zit. Bakkie daar neerzetten en kijken na instellen portforwarding of het daar wel werkt.

Nog even afwachten dan maar ik begin nu wel een beetje moedeloos te worden......


Als je de nieuwste firmware erop wilt, moet je de experiabox op fabrieksintellingen zetten. Dit kan dmv de knop via de webinterface.
Als de box dan herstart komt gelijk de nieuwe firmware binnen.
Ik heb nu totaal geen problemen meer met Online Gamen.
UPnP aan en ik heb nu NAT open in COD Blackops.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2010 10:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Ik heb op dit moment de volgende zaken:

Runtime Code Version: 01.01.111 (15.12.2010-14:25:11)
Boot Code Version: v2.00.11
ADSL Modem Code Version: 2.4.7.12.0.1A

Welke versie heb jij inmiddels?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2010 13:03 
Offline

Geregistreerd: ma 08 nov 2010 13:19
Berichten: 18
Dat heb ik ook inderdaad en volgens mij is dit gewoon de nieuwste versie. Of heb jij nog wat anders cypher?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2010 13:36 
Offline

Geregistreerd: ma 24 mei 2010 00:04
Berichten: 23
Ik heb een Thomson Experia Box voor Glasvezel.

Jij meldde dat een kennis een experiabox heeft, zodoende reageerde ik met mijn firmware update antwoord.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling