Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 10:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2010 12:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Hallo gebruikers,

Om een draadloze verbinding te maken met onze nieuwe experiabox moet u de draadloze verbinding handmatig instellen.

Als het volgt:
iPhone/iPad -> Instellingen -> Wi-Fi -> Anders... -> vul SSID(netwerknaam in) -> Beveiliging -> kies WPA2 -> Sleutel invoeren en klaar

Stap1:
Afbeelding
Stap2:
Afbeelding
Stap3:
Afbeelding

*Foto's bijgevoegd

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2010 23:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Missschien enigzins off-topic maar het is prima mogelijk met bv de N95, N95-2, X00-16 en de N97-mini. Deze herkennen de door jezelf ingestelde Wireless instellingen van de Arcadyan automatisch (WPA/WPA2 PSK en je hoeft alleen de encryptionkey in te vullen.

De dubbele bandbreedte (20/40 Mhz) dmv 2 kanalen werkt overigens goed.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2011 12:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Moses 35i schreef:
Missschien enigzins off-topic maar het is prima mogelijk met bv de N95, N95-2, X00-16 en de N97-mini. Deze herkennen de door jezelf ingestelde Wireless instellingen van de Arcadyan automatisch (WPA/WPA2 PSK en je hoeft alleen de encryptionkey in te vullen.

De dubbele bandbreedte (20/40 Mhz) dmv 2 kanalen werkt overigens goed.

Klopt inderdaad, echter kom ik veel problemen tegen die door middel van het bovenstaande wordt opgelost.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2011 11:58 
Offline

Geregistreerd: zo 09 jan 2011 11:18
Berichten: 3
In november j.l. heb ik mijn oude modem bij KPN geruild voor een Experiabox ARV7519 om ook draadloos op internet te kunnen werken via mijn ADSL-verbinding.
Mijn Windows pc en mijn iMac, beiden via een kabel aan de EB, doen het uitstekend; mijn iPad, via het wireless-kanaal, zeer wisselend.
Na opstarten van de iPad kan het zijn dat ik in het geheel geen verbinding krijg met de EB. Opnieuw opstarten van de EB is dan de remedie; herstarten van de iPad heeft geen effekt.
Heb ik verbinding, dan werkt die meestal goed maar valt op willekeurige momenten dood.
Met de test-app van speedtest.net zijn de down- en uploadsnelheden in een tijdgrafiek te volgen.
Bij downloaden zie ik dan een zeer onregelmatig patroon. Starten op 6,5 Mbps en na bv 5 sekonden terugvallen naar 0. Of starten op 0 Mbps en na x sekonden naar 6,5 Mbps. Of starten op 6,5 Mbps, wegvallen naar 0 en even later weer terug op 6,5. Kortom alles is mogelijk. Het uploaden (op 0,78 Mbps) verloopt 'rafelig' maar konstant, maar valt toch zeer incidenteel volledig weg.
Samen met de helpdesk van KPN (0900-0244) de instellingen van de EB gekontroleerd: alles staat zoals het hoort. Kanaalwissel op de EB geprobeerd - geen effekt.

Maak ik met de iPad kontakt via het wifi-kanaal van de buurman (ander merk en via de kabel) dan heb ik boven beschreven problemen niet.
Hieruit zou je kunnen konkluderen dat het niet aan de iPad ligt.
Maak ik op de iMac met Airport via het wifi-kanaal van de EB kontakt, dan heb ik ook geen last van het probleem.
Hieruit zou je kunnen konkluderen dat het wifi-kanaal van de EB goed funktioneert.

Konklusie: Beide onderdelen werken goed; er is dus geen probleem en toch is het er.
Uit andere berichten op dit forum blijkt dat de EB wel degelijk verdachte nummer 1 is. Maar hoe krijg ik dit nu opgelost? Ik heb al overwogen om de EB te ruilen voor een ander modem, maar gezien de andere meldingen lijkt dat kansloos.
Gewoon wachten tot KPN met een update komt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 jan 2011 12:39 
Offline

Geregistreerd: zo 09 jan 2011 11:18
Berichten: 3
Teruggebeld door KPN. Ze zijn er mee bezig. Hebben nog niet de volledige gegevens van de iPad. De verwachting is dat dat eind februari wel zo zal zijn en dat ze het dan tot op het bit nauwkeurig kunnen bestuderen; en natuurlijk met een oplossing/update komen. Tot die tijd wordt mij geadviseerd wat met de verschillende beveiligingen te experimenteren. Modemruil met een ander type is niet (meer) mogelijk omdat alleen nog maar Arcadyans worden uitgeleverd. Misschien op Marktplaats.nl.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 jan 2011 14:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Kopedo schreef:
Hieruit zou je kunnen konkluderen dat het niet aan de iPad ligt.
Hebben nog niet de volledige gegevens van de iPad.
Modemruil met een ander type is niet (meer) mogelijk.


Hallo,

U mag inderdaad concluderen dat het niet aan uw iPad ligt. Het probleem is ons bekend en we zoeken naar een oplossing.
We hebben geen inzicht in alle randapparatuur, zoals iPad, iPod, iPhone, Nas, Wii, PS3 enzovoorts, die aangesloten kan worden op een modem, vandaar dat dit voor de helpdesk buiten de ondersteuningsvoorwaarden valt.
Modemruil is inderdaad niet mogelijk.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 jan 2012 18:06 
Offline

Geregistreerd: di 09 aug 2011 15:44
Berichten: 3
Ik heb vandaag ook een nieuw modem gekregen (ARV7519) en na installatie werkt alles, behalve de IPAD2. Heb net de tips van vorig jaar gelezen maar kom daar niet verder mee, is er in de loop van een jaar (laatste tip is jan 2011) nog iets aan info verschenen? Op de oude Thomson werkte ook de Ipad prima.

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 feb 2012 22:00 
Offline

Geregistreerd: zo 09 jan 2011 11:18
Berichten: 3
Meer dan een jaar geleden heb ik problemen gemeld met de WiFi-koppeling van mijn iPad met de Arcadyan.
Zonder er zelf wat aan te doen zijn deze problemen in de loop van het jaar verdwenen. Kennelijk heeft met toch de juiste gegevens van de iPad kunnen bemachtigen, een oplossing voor de problemen bedacht en deze ongemerkt aan mij toegespeeld. Tot nu toe weinig problemen meer met de Arcadyan.
Met dank voor de inspanningen.
Kopedo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling