Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 11:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010 22:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 15 aug 2006 10:49
Berichten: 114
Hoi heb vandaag dit modem aangesloten omdat mijn oude Speedtouch TG787 (Thomson) niet goed meer werkte. Heb gewoon oude moden weg gehaalt en het het oude modem weer aangesloten werkt prima me vraag is moet nu wel of niet bij dit modem (Experiabox Arcadyan) de splitter ertussen gezet worden of niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2010 10:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
MBR schreef:
Hoi heb vandaag dit modem aangesloten omdat mijn oude Speedtouch TG787 (Thomson) niet goed meer werkte. Heb gewoon oude moden weg gehaalt en het het oude modem weer aangesloten werkt prima me vraag is moet nu wel of niet bij dit modem (Experiabox Arcadyan) de splitter ertussen gezet worden of niet.

Nee, u hoeft de splitter niet te monteren. Als u namelijk een probleem krijgt met uw verbinding, en u zou de helpdesk bellen, dan zijn wij altijd genoodzaakt eerst de splitter weg te halen.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2010 10:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 15 aug 2006 10:49
Berichten: 114
Ok dankje weten we dat ook weer :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 12:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Ik neem dan aan dat je geen bellen hebt en alleen Internet? Ik heb Internet en bellen en maak gebruik van de splitter. Lijkt me niet goed om in mijn geval de splitter te verwijderen, bellen gaat dan toch niet lukken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 12:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 15 aug 2006 10:49
Berichten: 114
Nee hoor heb internet plus bellen hier :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 13:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Oke, dan wacht ik eerst even af hoe de verbinding zich houdt. Tot nu toe geen problemen hier. Heb het Arcadyan modem sinds afgelopen zaterdag. Het vervangt mijn defecte TG789vn. Heb gewoon het modem omgeruild en alles werkte binnen 30 minuten. Splitter heb ik gewoon laten zitten.

Op dit moment haal ik deze snelheden (Basis pakket):
Afbeelding

Had ongeveer dezelfde waardes met het vorige modem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 13:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 15 aug 2006 10:49
Berichten: 114
Afbeelding

Dit zijn mijn waardes ook zelfde als met het Speedtouch TG787 (Thomson) met Pakket Internet en Bellen Basis


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 15:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
MBR schreef:

Dit zijn mijn waardes ook zelfde als met het Speedtouch TG787 (Thomson) met Pakket Internet en Bellen Basis

Ik heb het nog een keer na gekeken. Maximaal bij u haalbaar nog steeds 8.1Mb/s en upload op <1Mb/s.

Upstream (Haalbare Bitrate): 960.0 kb/s
Downstream (Haalbare Bitrate): 8128.0 kb/s

Meestal spreken we over een bekabelingsfout. De waarde UP mag niet lager zijn dan een 1 Mbit.

Ik heb ook nagekeken welke abonnement u zou kunnen nemen. En dat is niet hoger dan KPN Basis.

Hier een paar vragen:
Hoe oud is uw huis, in verband met ouderdom bekabeling.
Wat is de afstand Is/Ra naar Experiabox?
Gebruikt u een wandcontactdoos(WCD), of Is/ra Type 1, of Type 2, of een Lasdoos?
Meet u de snelheid via draadloos of bekabeld?
Gebruikt u een Cat5. kabel of een draadloze verbindingsset?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 16:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 15 aug 2006 10:49
Berichten: 114
De antwoorden op de vragen:

Hoe oud is uw huis, in verband met ouderdom bekabeling. >>>> Dit huis is 8 jaar oud (Afstand tot centrale 273 meter postcodecheck bbned)

Wat is de afstand Is/Ra naar Experiabox? >>>> De Experiabox hangt in de meter kast waar Is/RA binnen komt en vandaar 40 cm kabeltje verbonden die bij de Experia box zit

Gebruikt u een wandcontactdoos(WCD), of Is/ra Type 1, of Type 2, of een Lasdoos? >>>> ik gebruik geen wandcontacdoos Hier zit type ISRA 2

Meet u de snelheid via draadloos of bekabeld? >>>> De snelheid is gemeten op een bekabelde PC

Gebruikt u een Cat5. kabel of een draadloze verbindingsset? >>>> Ik gebruik 1 pc met Cat 5 ( of een Cat 6 kabel dat weet ik niet zeker meer) en ik gebruik 1 PC draadloos en 1 Laptop draadloos

Hierbij de waardes van de Experia Box :

ADSL Status Information:

Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode --- G.992.1 (G.DMT)

Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 960 (Kbps.) 8000 (Kbps.)
Attainable Rate 1056 (Kbps.) 9184 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 6.0 dB 12.5 dB
Attenuation 4.0 dB 9.4 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 0 0
CRC Error 1 2
HEC Error 0 0


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 21:04 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
De afstand tot de KPN telefooncentrale is minder dan 1km. Meetwaarden zijn ook voldoende. Je hebt een ADSL1 verbinding en die kan ook niet hoger. Je zal voor meer bandbreedte ADSL2+ of VDSL moeten hebben, mits deze beschikbaar zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 21:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Zo te zien komt u door de checks heen van de helpdesk, dat betekend dat ook zei het probleem hierin niet kunnen zien, dat betekend dat u geen problemen hebt met uw internetverbinding.

U meet ongeveer dezelfde waarden die ik kan meten. En de FEC ziet er netjes uit. Hieraan kan je ook zien dat DLM actief is. Noisemargin is ook goed, dit ivm de nabijheid van de centrale. Ook ik moet concluderen dat er niets aan de hand is.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 22:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 15 aug 2006 10:49
Berichten: 114
Moses 35i schreef:
Ik neem dan aan dat je geen bellen hebt en alleen Internet? Ik heb Internet en bellen en maak gebruik van de splitter. Lijkt me niet goed om in mijn geval de splitter te verwijderen, bellen gaat dan toch niet lukken?

Ik denk dat wij mekaar even niet goed snappen :D ik gaf een reactie op deze vraag hier :D Ik heb namelijk geen klachten over mijn verbinding hier tot nu toe ben ik zeer tevreden over dit modem wat ik nu enkele dagen in me bezit heb.
En dat mijn snelheid niet hoger kan wist ik al omdat de centrale nog niet is omgebouwt hier in het dorp :wink: Heb alleen de hoop dat dat ooit nog eens gebeuren gaat hier :D
Dus tot nu toe ben ik weer zeer tevreden hoe KPNwebcare2 mijn probleem met het Speedtouch TG787 (Thomson) heeft op gelost.
(Maar evengoed toch bedankt voor het checken van de verbinding)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 22:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
MBR schreef:
Moses 35i schreef:
Ik neem dan aan dat je geen bellen hebt en alleen Internet? Ik heb Internet en bellen en maak gebruik van de splitter. Lijkt me niet goed om in mijn geval de splitter te verwijderen, bellen gaat dan toch niet lukken?

Ik denk dat wij mekaar even niet goed snappen :D ik gaf een reactie op deze vraag hier :D Ik heb namelijk geen klachten over mijn verbinding hier tot nu toe ben ik zeer tevreden over dit modem wat ik nu enkele dagen in me bezit heb.
En dat mijn snelheid niet hoger kan wist ik al omdat de centrale nog niet is omgebouwt hier in het dorp :wink: Heb alleen de hoop dat dat ooit nog eens gebeuren gaat hier :D
Dus tot nu toe ben ik weer zeer tevreden hoe KPNwebcare2 mijn probleem met het Speedtouch TG787 (Thomson) heeft op gelost.
(Maar evengoed toch bedankt voor het checken van de verbinding)

Sorry :D Die vraag hem ik mezelf nu ook maar eens gesteld.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 22:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 15 aug 2006 10:49
Berichten: 114
Geen sorry :wink: hoor het is wel fijn telezen dat alles goed werkt. Maar had wel 1 vraagje over dit modem Experiabox Arcadyan hoe stel je hem in op Dutch als ik daarop klik blijft het gewoon de english taal weer geven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 22:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
MBR schreef:
Geen sorry :wink: hoor het is wel fijn telezen dat alles goed werkt. Maar had wel 1 vraagje over dit modem Experiabox Arcadyan hoe stel je hem in op Dutch als ik daarop klik blijft het gewoon de english taal weer geven.

Ik zal u morgen hierover informeren.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling