Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 01:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: DHCP Range
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2012 11:20 
Offline

Geregistreerd: di 17 jul 2012 11:49
Berichten: 1
Omdat ik het nergens anders kon vinden, bij deze mijn vraag:

Wat is standaard de interne DHCP range van de Thomson TG789vn zoals KPN hem geconfigureerd heeft? Ik heb gewoon InternetPlusBellen van KPN thuis (privé).

Op dit moment heb ik 2 machines met statische IP adressen in mijn netwerk staan en ik vroeg mij af welke nummers ik deze het beste kan geven zodat ze niet met de DHCP range in conflict raken.

Alvast bedankt.

PS:
Het gaat om een Windows server die ik vanaf mijn werk moet kunnen bereiken via RDP en een PfSense router die een site-to-site IPsec VPN verbinding met kantoor opbouwt, dus het is wel handig als deze machines een statisch ip hebben. Op dit moment heb ik maar hoge nummers gekozen (192.168.2.100 en 192.168.2.125), maar omdat ik nergens kan vinden wat de DHCP range van de Thomson is, weet ik niet zeker of dit ooit een conflict kan geven.

Voor de rest werkt wel alles. Ik heb IPsec/IKE geforward naar de PfSense en Remote Desktop naar de Windows machine, maar dat van die DHCP range zit mij nog dwars :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DHCP Range
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2012 15:45 
Offline

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 10:21
Berichten: 46
Range is 192.168.2.1-192.168.2.253 en is helaas niet aan te passen. Maar je idee om adressen hoog in de range te kiezen is prima. De thomson begint toch vanaf 1 uit te delen. Daarnaast 'ziet' hij op een gegeven moment ook jouw machines en deelt hij deze ook niet uit. Heb zelf thuis een stuk of 20 statische adressen en nog nooit conflicten gehad met de DHCP server.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling