Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 15:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2011 10:55 
Offline

Geregistreerd: do 27 jan 2011 20:08
Berichten: 12
Het is me opgevallen dat de snelheid van mijn LAN (vooral tijdens kopieren grote bestanden zoals DVD's) niet meer boven de 3mb/s komt. Zowel bedraad als draadloos terwijl ik vroeger met mijn oude Linksys altijd rond de 8 á 10 zat. Het downloaden van Internet gaat overigens wél netjes met 8mb, (=internet abbo) ook weer zowel bedraad als onbedraad. Kan dit aan de Experiabox liggen? Het maakt niet uit naar welke laptop ik kopieer en ook naar de ACRyan mediaplayer is de kopieersnelheid hopeloos. Maar het streamen van films lukt wel weer met hoge snelheid. Vreemd hoor. Ik ben benieuw of meer mensen hier last van hebben. Het kopieren van dvdtje naar de mediaplayer duurt nu een uur...... :(

* 4 laptops, 3 met Vista en 1 met XP waarvan één Vista laptop ook bedraad is aangeloten
* mediaplayer ACRyan, bedraad aangeloten op de Experiabox,

Verder ervaar ik sinds de firmware update helemaal géén problemen meer met de Experiabox. :)

Bedankt voor de eventuele reacties


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2011 11:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Maak je gebruik van een switch voor de bedraade verbindingen of heb je alles rechstreeks op de EB aangesloten?

Sinds ik alles middels een switch heb aangesloten heeft het lokale netwerk geen problemen meer qua snelheden. Nu moet ik er wel bijzetten dat ik gebruik maak van een ProCurve 2610-48 maar ik neem aan dat een normale switch hetzelfde kan doen (behalve het switch management dan).

Als je alles nog rechstreeks hebt aan gesloten probeer dan even een switch te lenen om te kijken of dat in jouw geval verschil maakt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2011 11:31 
Offline

Geregistreerd: do 27 jan 2011 20:08
Berichten: 12
Bedankt voor je reactie.. Nee, geen switch. Heb alles rechtstreeks op de Experiabox aangeloten. Maar het is natuurlijk het proberen waard. Zou ik daar mijn oude linksys niet voor kunnen gebruiken? Dan schakel ik gewoon het WLAN hierop uit en verbind hem bedraad met de Experiabox en sluit vervolgens alles op de linksys aan. Of is dat te simpel gedacht..... :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2011 11:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Hmm je zou het kunnen proberen. Alles verder uitschakelen van de linksys, dan kabel van EB naar bv poort1 van de linksys en de rest ook op de linksys. Linksys werkt dan als switch. WAN poort niet gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2011 11:58 
Offline

Geregistreerd: do 27 jan 2011 20:08
Berichten: 12
Ok, ik ga dit vanavond proberen en laat het hier weten of het inderdaad werkt. :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 apr 2011 10:58 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
Sitecom gbit router/switch ( of een ander merk gbit snelheid ) erachter en daar alles op aansluiten en de snelheid vliegt omhoog


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 apr 2011 15:16 
Offline

Geregistreerd: do 27 jan 2011 20:08
Berichten: 12
Vanmorgen even een testopstelling gemaakt en het lijkt inderdaad te werken. Kopieren van grote bestanden gaat nu met 5 mb/s ipv de 3mb/s. Nog niet echt spectaculair maar ik ga nog het een en ander proberen. Ik vermoed nu ook dat die ACryan mediaplayer ook een trage netwerkkaart heeft en gewoon niet sneller kan. Misschien een hele stomme vraag..... :oops: ...... maar als ik die mediaplayer nu eens zowel wired als wireless aansluit. En dan met hetzelfde ip adres. Zal hij dan die extra bandbreedte gebruiken of kiest hij dan automatisch alleen de snelste verbinding? Zal ik ook eens proberen. :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2011 10:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Euh ik denk niet dat dat gaat werken. Kan wel eens conflicten opleveren. Kun je van die mediaspeler de netwerk instellingen nog forceren naar een hogere snelheid? Misschien nog wat snelheidswinst als je alles op bv 1gbps/FullDuplex of 100 mbps/FullDuplex instelt (netwerk kaart instellingen)? Meestal staat deze op automatisch ingesteld. Beetje experimenteren kan geen kwaad.

Een snellere switch zal goed werken maar de overdracht zal net zo snel zijn als de langzaamste schakel in je netwerk, in dit geval misschien de mediaplayer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 14:26 
Offline

Geregistreerd: do 27 jan 2011 20:08
Berichten: 12
Ik denk dat het bij de 5mb/s zal blijven. De mediaplayer heeft geen instel mogelijkheden en de laptop staat op 100mbit full duplex. Welleswaar niet zo snel als dat het vroeger was maar ik kan hier wel mee leven. Overigens heb ik nu alles, ook het wireless gedeelte, op de Linksys draaien en gebruik de Experiabox alleen voor de internet toegang. Met als resultaat een beduidend hogere (draadloze) snelheid op zolder.
Als het me nog lukt de snelheid te verhogen zal ik hier nog even melden wat ik gedaan heb. Voor nu mag er van mij een slotje op. En bedankt voor de reacties.

Zie trouwens net in de Experiabox dat mijn internetsnelheid inmiddels 1,3 upload en 12,1 download is. :D :D En dat met een abbo van 1/8mb..... Dat is wel eens anders geweest. Het was een hele missie om die beloofde snelheid te halen (3mnd lang helpdesk) maar nu dus dubbel en dwars beloond. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 sep 2011 18:59 
Offline

Geregistreerd: do 27 jan 2011 20:08
Berichten: 12
Inmiddels al weer enige tijd met bovenstaande combinatie "in de lucht". Werkt nog steeds goed alleen heb ik natuurlijk het wireless gedeelte van de Thomson uitgeschakeld. Anders staan er 2 draadloze netwerken tegen elkaar op te blazen. Alleen heeft de Thomson Experiabox TG789 de onhebbelijke gewoonte om uit zichzelf steeds het wireless weer aan te zetten. Weet iemand hoe ik dit "blijvend" uit kan zetten. En dan niet "blijvend" door iets te ruineren natuurlijk :D Ik heb het via de interface gedaan en via de knop aan de zijkant maar telkens gaat hij weer aan. Vervelend. Laptops willen dan weer verbinding maken met het verkeerde toegangspunt en zo. Iemand wijze raad? :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 sep 2011 15:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Da's idd vreemd. Uit is uit zou je zeggen. Wat je kunt proberen is de Thomson eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw in te stellen. Die van mij staat uitgeschakeld en ook na normale resets blijft deze uitgeschakeld. Geen last van onverwacht aanschakelen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2011 12:48 
Offline

Geregistreerd: do 27 jan 2011 20:08
Berichten: 12
Dat zal ik vanavond eens proberen. Bedankt voor je reactie en ik zal het hier laten weten of het werkt. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2011 10:04 
Offline

Geregistreerd: do 27 jan 2011 20:08
Berichten: 12
Exp. box terug naar fabrieksinstellingen gezet en de boel weer in de lucht. Tot nu toe is het wireless nog niet vanzelf aangegaan dus misschien werkt het. Alleen weer lang aan het kl$#@ten :x geweest omdat ik ineens weer geen draadloze verbinding met de linksys kreeg. Na meerdere keren resetten van alles doet het "het"ineens weer. Mooi natuurlijk maar ik wil dan altijd weten waarom het na een aantal keren resetten dan ineens wel werkt. En het geldt alleen voor de 2 Vista laptops. De XP en de Win 7 laptop hebben er helemaal geen last van. :( Die maken altijd meteen verbinding. Maar goed, dat is niet voor dit forum. We gaan het weer even aankijken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 11:39 
Offline

Geregistreerd: vr 16 dec 2011 11:20
Berichten: 1
Zijn er mensen die belang hebben bij een gratis telefoonnummer om naar kpn te kunnen bellen a;ls ze problemen hebben.
Ik weet niet of ik hier op de goede plek ben,of als het nummer a; bekend is.
Ik heb het nummer van iemand van een kpn service punt en je kan zowel gewoon als mobiel gratis bellen als je problemen hebt.

Laat het maar weten.

Gr BadBoy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2011 20:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
BadBoy26966 schreef:
Ik heb het nummer van iemand van een kpn service punt en je kan zowel gewoon als mobiel gratis bellen als je problemen hebt.


Dit vind het NOC Multiplay niet leuk......
En als je het op de site zet dan kan je er zeker van zijn dat in korte tijd het nummer niet meer in gebruik is.

Dus mijn advies, dat nummer niet verspreiden....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling