Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 18:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 maart 2011 21:48 
Offline

Geregistreerd: za 19 maart 2011 10:54
Berichten: 3
Hallo, ik had met dezelfde nw router probleem met alle drie mijn printers. Dat kwam door het volgende, de nieuwe router werkt met vdsl, daarvoor adsl.
Nu heeft KPN zich het recht toegeeigend dat de adsl met IP adres 192.168.1. enz werkt en de vdsl met 192.168.2. enz.
Dat wil zeggen dat de range voor al uw vaste IP adressen in je netwerk zich ook in de nieuwe range met 2 moeten bevinden.

Nu heb ik een Magicolor 7300 printer waar jezelf het IP adres kan veranderen dus tot zover geen probleem.
Ik heb echter ook nog een oudere HP 2430 waar een VAST IP adres inzit met 192.168.1 enz. die wordt dus niet meer gezien.
Zo ook een goedkope HP photosmart 109a, deze heeft ook een vast IP adres in de 1 range, dus ook niet meer bruikbaar.

Na veel veel pogingen om de range in de nw Thomson weer in de 1 te krijgen, welk dus door KPN niet veranderd wordt, heb ik een tweede routertje ertussen gezet,
daar alle printers op aangesloten en dit routertje vertaalt alle aangesloten apparaten nu naar de nieuwe range van de Thomson. dit werkt als een trein.

toch vind ik het heel kwalijk van KPN dat dit nergens te lezen is. En de helpdesk MAG NIET OVER RANDAPPARATUUR ADVISEREN zeggen ze dan.

Ik hoop dat ik ook andere mensen op de goede weg help met deze reaktie, het werk bij mij nu prima ook draadloos printen, groetjes Peter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 apr 2011 15:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Citaat:
Hallo, ik had met dezelfde nw router probleem met alle drie mijn printers. Dat kwam door het volgende, de nieuwe router werkt met vdsl, daarvoor adsl.
Nu heeft KPN zich het recht toegeeigend dat de adsl met IP adres 192.168.1. enz werkt en de vdsl met 192.168.2. enz.
Dat wil zeggen dat de range voor al uw vaste IP adressen in je netwerk zich ook in de nieuwe range met 2 moeten bevinden.

Bovenstaande is overigens een belachelijk gedachtengang van KPN! Ik heb met netwerken te maken gehad die met een 10.10.xxx.xxx of 172.16.xxx.xxx range werken. Ikzelf had een 172.16.xxx.xxx netwerk en moet na de overstap op KPN IPB alles lopen aanpassen om het een en ander weer werkend te krijgen. Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat je een keuze krijgt: Standaard KPN 192.168.1.xxx / 192.168.2.xxx of aangepast.



Is voor deze apparaten niet een tootje verkrijgbaar via de fabriekant waamee je via ethernet deze instellingen alsnog kunt aanpassen? Het lijkt me heel sterk dat deze helemaal vast staan op een bepaalde ip range.

De HP LaserJet 2430 Printer is toch eentje met alleen Parallel met als optie een HP Jetdirect EIO interne print server? Daarvan heb het een apart programma nodig om die instellingen handmatig te wijzigen.

Ik denk dat het beste advies wat ik je kan geven is de gegevens van deze printers erbij te pakken en te gaan zoeken op de website van HP. Ik denk dat je dan wel de juiste programma's en/of drivers kunt vinden/downloaden zodat je die twee printers alnog in je netwerk kunt hangen.

Wat je ook zou kunnen proberen is een losse PC, een Switch/hub en die printer middels UTP aan elk kaar te knopen, je pc op 192.168.1.xxx in te stellen en dan kijken of je de webinterface van de printer kunt aanspreken om indien mogelijk die instellingen aan te passen. Bij de printer eerst de andere gegevens instellen en als laatste pas het ip-adres. Als de die dan bevestigd, valt de verbinding met je printer weg. Dan je pc in de range 192.168.2.xxx instellen en checken of de printer weer benaderbaar is. Werkt dat, dan printer in het normale netwerk hangen en dan zou het weer moeten werken. Hetzelfde doe je met de andere printer (indien mogelijk uiteraard).

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling