Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 14:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vermogensreductie
BerichtGeplaatst: za 22 jan 2011 16:02 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Even een vraag. Bij de configuratieopties van dit modem is er de mogelijkheid de vermogens-reductie aan of uit te vinken.
Ik neem aan dat dit het zendvermogen van de WiFi betreft en zo ja wat is het verschil dan? Zendvermogen/afstand?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vermogensreductie
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 13:03 
Offline

Geregistreerd: do 27 jan 2011 20:08
Berichten: 12
Tja, volgens mij werkt het toch niet goed hoor. Ik zou het prettig vinden als het wireless gedeelte zichzelf zou terugschakelen in een soort "luister"modus en weer beginnen met uitzenden als een bekend wireless station zich aanmeld. Ik heb het getest met inSSIDer op de laptop van de buurman. Die maakt dus GEEN verbinding met mijn netwerk maar kan wel de sterkte zien. En dat maakt dus totaal geen verschil, wel of geen vinkje bij "vermogenreductie inschakelen" . Hij blijft continue op dezelfde sterkte uitzenden, of er al dan niet een wireless station is aangemeld. Jammer hoor. 's Nachts telkens uitzetten is ook geen goede optie aangezien de DLM dat ziet als fouten en mijn snelheid dan omlaag bijsteld. :( Best jammer, ik vond het een welkome optie van de nieuwe firmware maar helaas.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vermogensreductie
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 20:29 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Mogelijk is het zo dat als je die optie hebt aangevinkt en er zijn gedurende langere tijd geen wireless apparaten die ingelogd zijn de wireless in het modem wordt uitgeschakeld??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vermogensreductie
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 20:42 
Offline

Geregistreerd: do 27 jan 2011 20:08
Berichten: 12
Dat zou je inderdaad verwachten maar dat is juist wat ik getest heb. Er waren de hele nacht geen apparaten wireless gekoppeld en 's morgens heb ik gekeken met inSSIDer en geen verschil gemerkt. Volgens mij werkt de optie gewoon niet. Of ik zie iets over het hoofd...... maar dat denk ik niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vermogensreductie
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 16:53 
Offline

Geregistreerd: do 27 jan 2011 20:08
Berichten: 12
Nogmaals geprobeerd om deze optie werkend te krijgen maar tevergeefs. Ik kan maar niet ontdekken wat er voor verschil is met deze optie in- of uitgeschakeld. Ik wil graag dat de zendsterkte automatisch verlaagd wordt als er geen stations zijn aangemeld en volgens een medewerker van webcare zou dit dus wel zo moeten werken. Iemand anders hier nog ervaring mee? :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vermogensreductie
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 18:43 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Dit staat in de elektronische helpfunctie-gebruiksaanwijzing: Stroomvermindering ingeschakeld:
geeft aan of de stroomvermindering op het draadloze toegangspunt is in- of uitgeschakeld. Wanneer de energiespaarstand is ingeschakeld, zal het draadloze toegangspunt automatisch worden uitgeschakeld indien er geen gekoppelde stations aanwezig zijn.


Ik interpreteer het zo. De draadloze functie zet zichzelf dus uit als er een tijdje(?) geen gebruik van wordt gemaakt (het wireless station geen enkele activiteit meer waarneemt) en kan je dan weer aanzetten met de wireless switchknop (spaarstandknop) aan de rechterkant van de router. Ik heb een nacht alle laptops en alles wat draadloos was uitgeschakeld en de volgende morgen was er inderdaad geen draadloos internet meer. Ik heb een PSTN versie, maar dat zal wel weinig uitmaken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vermogensreductie
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 19:25 
Offline

Geregistreerd: do 27 jan 2011 20:08
Berichten: 12
:shock: en juist dat vind ik dan zo vreemd. Ook bij mij is alles uit 's nachts ( op pc gebied dan althans.. :oops: ) en de volgende ochtend is er nog steeds draadloos netwerk op volle sterkte! En zelfs het ledje op de Experiabox brandt gewoon en knippert af en toe. Je zou haast denken dat er iemand op mijn netwerk zit maar dat is toch echt niet zo. :( Ik denk toch echt dat het niet werkt. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vermogensreductie
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 23:19 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Of er staat iemand ingelogd, lees lift iemand mee, zonder dat je het ziet. Zie link naar aardig artikel...

http://pcmagazine.zdnet.be/news/76145/t ... -tackelen/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling