Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 23:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2010 16:07 
Offline

Geregistreerd: ma 01 nov 2010 09:47
Berichten: 1
Kan ik mijn externe harde schijf aan de EB hangen via de USB uitgang.
Zoniet heeft iemand dan een tip hoe ik de exteren hD aan mijn netwerk kan toevoegen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2010 09:44 
Offline

Geregistreerd: do 04 maart 2010 12:39
Berichten: 24
De USB poort op de experiabox is niet geschikt om een Externe Harde schijf aan te hangen, danwel een USB-stick.
Deze poort is puur bedoeld om DECT toestellen van het merk Thomson aan te sluiten op je Experiabox.

Voor wat betreft je andere vraag:

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/ ... delen.html

of maak gebruik van een NAS ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Network-attached_storage ), ik weet alleen niet of je hiervoor genoeg budget hebt... zo'n ding kost al snel 3 á 400euro, plus dat ze nog eens stroomvreters zijn ook.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2011 15:55 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Kan de KPN eens uitleggen waarom in de firmware dit is uitgeschakeld? Zou toch een prachtige mogelijkheid en verkoopargument voor KPN zijn om hier een voor de familie benaderbare externe harde schijf beschikbaar te hebben?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 15:49 
Offline

Geregistreerd: zo 11 okt 2009 12:58
Berichten: 43
Het modem van de KPN is volledig dicht gespijkerd.
Dus de usb aansluiting is niet voor jouw gewenste toepassing te gebruiken.

Wat iemand anders al voorstelde is een NAS aan te sluiten.
Wat het stroom verbruik betreft van de NAS is dit zeer betrekkelijk en is goed te doen.
Als je een NAS of iets dergelijks aansluit moet je gaan forwarden.
Dit heeft dan weer als resultaat dat de adressering van je nas of verwijzingen(forwarding) spontaan op de meest rare tijden(dagen) wordt gewijzigd.
Dit is een groot mankement bij alle modems van de KPN.
Men weet ervan en is al TIJDEN bezig dit op te lossen.
Wat waarschijnlijk nimmer naar tevredenheid van de klanten zal worden opgelost.
Ja ok de KPN zal er altijd wel bij varen.

De KPN gaat niet in op argumenten wat betreft publieks vriendelijke mogelijkheden.
Men kijkt alleen naar de mogelijkheden voor zich zelf.
Wat kan men bereiken door de boel dicht te timmeren.

_________________
KPN geef ons SYFY


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 21:17 
Offline

Geregistreerd: za 11 sep 2010 23:55
Berichten: 2
citaat:
Als je een NAS of iets dergelijks aansluit moet je gaan forwarden.
Dit heeft dan weer als resultaat dat de adressering van je nas of verwijzingen(forwarding) spontaan op de meest rare tijden(dagen) wordt gewijzigd.


Waar heeft u het over ? Ik heb een NAS aangesloten (UTP-kabel in de TG789) en klaar. Niks geen forwarding als je binnen je eigen netwerk wilt kopieren, backuppen, streamen, etc.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 23:18 
Offline

Geregistreerd: zo 11 okt 2009 12:58
Berichten: 43
Herintreder schreef:
citaat:
Als je een NAS of iets dergelijks aansluit moet je gaan forwarden.
Dit heeft dan weer als resultaat dat de adressering van je nas of verwijzingen(forwarding) spontaan op de meest rare tijden(dagen) wordt gewijzigd.


Waar heeft u het over ? Ik heb een NAS aangesloten (UTP-kabel in de TG789) en klaar. Niks geen forwarding als je binnen je eigen netwerk wilt kopieren, backuppen, streamen, etc.



Dat klopt alleen als je meer uit je NAS wilt halen dan moet je gaan forwarden.
En daar wringt dan de schoen.
B.v. ftp dat lukt niet.
En als je b.v. een site wilt draaien dan moet je forwarden en dat gaat prima tot de TG789 zijn eigen weg gaat.
Snappie. ;-)

_________________
KPN geef ons SYFY


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 jan 2011 20:28 
Offline

Geregistreerd: za 20 feb 2010 20:05
Berichten: 23
om de opmerkingen van vanGils te verduidelijken. Als je van buitenaf iets met je NAS wil dan beginnen de problemen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 00:10 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Even voor de duidelijkheid en klopt mijn veronderstelling? NAS (network attached storage) is niets anders dan een hard disk met een netwerkaansluiting. Die plug je met een UTP kabel in deze router/modem. Elk gezinslid met een laptop die kan inloggen op deze router kan dan ook op deze hard disk zaken opzoeken, (foto´s, etc.) of zaken daarin opslaan. Mocht dat zo zijn heeft iemand dan een suggestie (merk/type) voor een dergelijke apparaat en/of goede ervaringen ermee? (Dat beetje extra stroomgebruik zit ik niet mee.)

p.s. blijf het vreemd vinden dat KPN deze zaken van toegevoegde waarde (USB) in zo´n router/modem afsluit. Heel apart.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 14:32 
Offline

Geregistreerd: za 20 feb 2010 20:05
Berichten: 23
NAS is wel iets meer als een harddisk. Eigenlijk is het een volwaardige server.

Ik heb zelf sinds 1 maand een synology in huis staan. Ben er erg tevreden over. Deze is door meerdere computerbladen als erg goed bestempeld.

Wat kan jer zoal mee. Ja als centrale harde schijf gebruiken. Maar ook als eigen web- of mailserver... (ook voor buitenaf)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 17:42 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Dank, ga me eens oriënteren. Wil gewoon zeer gebruiksvriendelijke laagdrempelige toegang tot NAS via deze router en dus ook regelmatig back-ups maken, zodat bij verlies, kapot gaande laptops van de kinderen zaken bewaard blijven. Ik heb wel een mass storage device maar men moet dan wel de discipline hebben dat ding regelmatig te pakken en daadwerkelijk te gaan aansluiten. Zo´n NAS lijkt me wat pragmatischer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2011 23:50 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11468 is het product wat ik overweeg om als NAS in te zetten met deze router. Mijn vraag is of dit een eenvoudige operatie is. M.a.w. UTP kabel van de NAS in de router proppen, het ding een IP adres geven en de toegang tot deze ´server´ verder afstemmen met de in huis aanwezige laptops. Een soort plug and play met een bijgeleverd set-up programma en dus geen moeilijk gezoek en gedoe naar en met open poorten o.i.d.? Ik ken dat en dan is bij mij het resultaat dat als enige communicatiemiddel nog het gebruik van rooksignalen overblijft. Ik wil ook voorkomen dat er ergens een door de KPN dichtgespijkerde barrière verrassend de kop op steekt. Graag een geruststellende bevestiging dat dit kan. (Ik weet overigens dat je dat ding niet kan inpluggen met een USB omdat die functionaliteit is uitgeschakeld).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011 10:00 
Offline

Geregistreerd: za 20 feb 2010 20:05
Berichten: 23
Ik kan alleen maar melden dat mijn NAS gewoon inprikken was. Programmaatje installeren om hem in eerste instantie te bereiken. Nadat dit was uitgevoerd kon ik hem makkelijk bereieken. Poorten openen is alleen als je hem van buiten probeert te bereiken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling