Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 23:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 17:02 
Offline

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 13:37
Berichten: 130
Hallo,

Het signaalbereik van de draadloze component van mijn TG789 is over het algemeen wel voldoende, alleen op zolder heb ik nauwelijks ontvangst..
Hoe kan ik regelen dat ik ook op zolder draadloos kan internetten? Ik heb op zolder wel de ethernet switch van het bekabelde deel van mijn netwerk liggen, en die heeft nog wel een poort vrij..Misschien biedt dat perspectief?
Wat zou een eenvoudige en betaalbare oplossing zijn? De TG789 zelf kan overigens niet worden verplaatst..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 18:53 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Ik denk dat je de volgende links even moet inkijken...sucses!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Repeater

http://www.telefoonshop.nl/product/4148 ... r-108.html

Gr Marcel234.

Plaatje mocht van de maker niet gebruikt worden, daarom verwijderd.

Gr. Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010 23:06 
Offline

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 13:37
Berichten: 130
Dag Marcel,

Bedankt voor de links..
Ik begrijp hieruit dat ik op zoek moet naar een zgn. Repeater...
Daar zijn er verschillende varianten van op de markt heb ik gemerkt en ik moet nog eens uitzoeken welke het beste samenwerkt met mijn Thomson TG789vn..
Het liefste zou ik er ook eentje willen hebben waar ik niets of nauwelijks iets bij hoef te installeren..;-) Verder moet het natuurlijk niet storen met de andere -draadloze- apparatuur..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 11:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Wat je zou kunnen doen is een losse wireless router te nemen en die aansluiten op 1 van de vrije poorten van de Expriabox. Geef de wireless router een vast ip (LAN - NIET WAN) in de range van de Experiabox (bv 192.168.2.100) en stel deze verder qua wireless. Wel een ander kanaal gebruiken ( tenminste 2 kanalen ruimte ivm overspraak. Geef hem wel een andere SSID met wpa/wpa2 sleutel en je zou zo iig een stukje verder komen.

In de setup van je PC/Laptop op zolder wel specifiek aangeven met welke wireless verbinding je wilt werken

De extra Wireless router plaats je bv ergen halverwege de hoogte van je woning. Is wel weer een extra kabel maar dan heb je iig wat meer signaalsterkte. Als je je laptop eventueel de originele wireless verbinding als 2e netwerk insteld kun je volgens mij zo door het huis sjouwen met je laptop. raakt hij de ene verbinding kwijt, dan pakt hij vervolgens de andere (afhankelijk van de wireless adapter instellingen en/of mogelijkheden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 apr 2011 15:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Je kunt ook beide AP's hetzelfde SSID en Kanaal geven, dan is het helemaal gemakkelijk. Dan verneem je er practisch helemaal niet meer van als je je door het huis verplaatst met de laptop in de hand; zoiets heeft geloof ik Roaming.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling