Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 19:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010 18:07 
Offline

Geregistreerd: ma 06 sep 2010 15:14
Berichten: 4
Omdat ik niet als een mak schaapje aan het lijntje wil blijven hangen en ik het goed zat ben zou ik graag wat duidelijke antwoorden willen hebben betreft een andere sip server instellen/ inloggen op voipbuster met de pc

Momenteel kan ik zowel niet via de modem instellen dat ik kan bellen via een andere sip server als dat ik met voipbuster software probeer in te loggen met de pc( hij kan zich niet verbinden met de server ...)

Wanneer gaat dit weer werken en hebben mensen de vrijheid te doen en laten met hun eigen internet verbinding ?
Het is toch idioot dat KPN de septer zwaait over zoveel gebruikers en niemand er iets tegen doet..


Ik hoor het graag..

Hopelijk heb ik het allemaal mis en kan je wel inloggen met een internet telefoon op mijn kpn lijn , maar ik betwijfel het...

Cheers

Ulysses


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010 21:37 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Ik verwacht niet dat KPN bij IPB abo's bellen via een andere SIP-provider toestaat.

Als je voor InternetPlusBellen kiest, kies je voor bellen via KPN. Als je via een andere SIP-provider wil bellen kan je dit doen met ADSL van KPN i.c.m. met een eigen modem of overstappen naar een andere provider zoals b.v. XS4ALL.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 sep 2010 12:43 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
Hang er een fritzbox achter en ga daarmee lekker voipen
Sipgate, voipgate, gizmo en vele andere sip diensten doen het goed
Voipbuster lukt nu even niet maar daar wordt aan gewerkt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 sep 2010 13:48 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Maar houdt u er vooralsnog wel rekening mee dat de interactie Fritzbox - Budgetphone verre van ideaal is sedert enige tijd.
Probleem schijnt in de configuratie van BP te liggen; e.e.a. wordt erkend en aan de definitieve oplossing wordt thans gewerkt.

Bovendien niet vergeten het eventuele modem-gedeelte uit te schakelen en de Fritz een ander IP-adres, in dezelfde reeks als de Experia Box, toe te kennen.
Daarmee is zowel het Fritsje als ook de EB naderhand via de Webinterface te benaderen.

Suc6


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 sep 2010 14:49 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
roymarja schreef:
Maar houdt u er vooralsnog wel rekening mee dat de interactie Fritzbox - Budgetphone verre van ideaal is sedert enige tijd.
Probleem schijnt in de configuratie van BP te liggen; e.e.a. wordt erkend en aan de definitieve oplossing wordt thans gewerkt.

Bovendien niet vergeten het eventuele modem-gedeelte uit te schakelen en de Fritz een ander IP-adres, in dezelfde reeks als de Experia Box, toe te kennen.
Daarmee is zowel het Fritsje als ook de EB naderhand via de Webinterface te benaderen.

Suc6

Een fritzbox is een heel eenvoudig stuk techniek.
Gewoon een lan poort naar keuze pakken, IP adres vastzetten in het netwerk van de EB en alleen je telefoon gdeelte instellen.
Werkt al seen trein.
Vervolgens heb je de mogelijkheid om 10 voip/sip account in te stellen.

Met BP zijn idd problemen al ondervind ik er weinig van.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 sep 2010 18:40 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Sorry, ik ben het niet eens met @dikken dat elke willekeurige LAN-poort van een FB gebruikt kan worden.
Er vanuit gaande dat de EB als modem (en secundair ook als router) blijft fungeren dan dient de netwerkkabel op poort a of 1 van het Fritsje aangesloten worden.
Bovendien dient in de Webinterface ingesteld te worden dat de doos voortaan uitsluitend als Voip-router fungeert.
E.e.a. wordt heel aanschouwelijk uit de doeken gedaan in de technotes van de Fritzshop http://www.fritzshop.nl/technotes/voip_fritz_als_router_instellen.pdf


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 sep 2010 15:12 
Offline

Geregistreerd: ma 06 sep 2010 15:14
Berichten: 4
Dus als de EP primair aan de dsl lijn blijft hangen kan je met geen mogelijkheid voipen?

Ik heb aan de lan poort nu een PAP2T van linksys aangesloten , hieraan is de telefoon.

Het zou moeten werken maar hij krijgt geen verbinding ( bij de buren wel ).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 sep 2010 16:19 
Offline

Geregistreerd: zo 29 nov 2009 23:16
Berichten: 32
Bij de buren wel....

Hamvraag is dan natuurlijk: hebben de buren ook een TG789VN, in combinatie met InternetPlusBellen?

Als dat zo is, dan configuratie vergelijken.
Als dat niet zo is, dan worden appels met peren vergeleken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling